Se på 98/99 mod Passat Tdi

Anbefalte innlegg

Skal se på en 98/99 mod passat på tirsdag! Har hatt kun eldre biler før som 90 quattro o.l.

Lurte på om det er noe spes jeg skal se etter på di der? Hørt att forstilling har vært ett problem?

Denne har gått 225 tusen, bytta regreim, vannpumpe, drivknuter og nye bremser for 2 år siden!

Den skal være i bra stand, men det er jo alltid noe man børr se etter....

Legger ved noen bilder

på forhånd takk

Arne

Passat.jpg

passat2.jpg

passat3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen har en tendens til å være dårlig på denne motoren. Har opplevd at den plutselig kutter ut ved pådrag. Enkel måte å fikse det å er å chippe. Så prøv å dra på et par ganger for å se om den kutter ut. Hvis den ikke gjør det kommer den ikke til å gjøre det i nærmere fremtid heller vil jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok... Takk for tipset... Mye koster en chip ca og hvor mye effekt? er 110hk nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

chip varierer men sjekk ut mer her på forumet om det.alt mellom 3000-6000 for en chip. økning.. 110->140 hk og 290 nm->370-80 ca..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha.... Skal se på den i dag eller i morgen så blir spennende å se.. Ser pen ut på bildenen hvertfall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en 2000 mod (reg 1999)for noen mnd siden. Chipet til 140 hk ble jeg fortalt. Uansett, går som ei kule, med forbruk på ca 0,5 pr mil. Mye er byttet i forstilling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse modellene har vel hatt litt svakheter i hjulstilling, populært kalt multiknirk.... :P

Så foringer og bærebruer etc er vel ting du kan være obs på... En kollega av meg har samme type bil, og han har også hatt litt trøbbel med vindusheiser og sentrallås.. Har levd sitt eget liv til tider.....

Mener også å huske å ha sett på div tråder innpå her at bakluke kan være litt utsatt for rust... Studer den nøye, td under\bak skiltplate.... (Men kan hende jeg blander denne med det forrige karroseriet...)

Men er den godt stellt og fått oppfølging med servicer så kan du få mykje bil for pengane der tenker jeg...:)

Lykke til, og oppdater oss om resultat;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det jeg en lykkelig eier av en passat da:) Var i bra stand syntes jeg hvertfall.... Par små bulker og noe småriper var det jo men ikke noe godt synlig... Det er jo tross alt en bruktbil! Men syns det gikk dårlig, men det er vel sikkert mye pga att jeg er vant til besninbil m 200 hk ca... Så blir nok en chip her etterhvert tenker jeg! Som over var det en som skrev att turbo kunne kutte ved pådrag merket ikke noe av det egentlig... Men hva er grunnen til att det skjer? Og hvorfor blir det borte v chip?

Skal ha på solfilm til våren og 18" igjen så må vel dette bli noenlinde pent vil jeg tro og håper:)

Hvertfall helt noe annet og kjøre enn 90 quattro.. vant til eldre biler bare så dette ble som en ny bil for meg nesten, og så billig i drift da:) Helt ypperlig!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han prata på att a/c slangene skulle vært byttet... Noen som vet om dette er dyrt og mye jobb?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.