Anbefalte innlegg

Ser meg rett og slett nødt til å lage ein teknisk spørretråd pga att eg har kjøpt meg ein bil som er så sei umulig å skru på selv, og i den sammenhengen har eg flere ting eg lurer på og trenger hjelp/ tips til.

er kjempefornøyd med bilen bortsett fra noen småting. var vel mer eller mindre klar over disse ved kjøp men.

 

Bilen det gjelder er ein a6 4b

 

spørsmål 1.

Eg sliter ein del med div oljelekasjer slik att det blir oljeflekker på belegningstein/garasje og i den sammenheng lurer eg på om noen Kan svare meg på hvor de vanligste plassene det lekker olje fra på 2,5tdi en og gjerne hvorfor har sett litt på det nå i kveld men greier ikke se eksagt hvor det kommer fra. motoren er som ein stor oljeklump

olje over alt.

Mener eg har lest ein plass om att noe ojegreier som kan gå tett og att olja da kommer ut simmeringer og andre plasser pga overtrykket men finner det ikke igjen.

 

 

vet fra før att disse motorene er plaget med oljelekasjer så akurat det er ikke nytt for meg,

men eg kunne gjerne trengt noen tips til hvor det er vanligt att de lekker.

 

toppdekselpakningene ser tette ut samme med bunnpannepakningen

har sett att det lekker litt rundt den ene dysa men ikke nok til å lage alt oljesølet som er i motorrommet

 

spesielt mye oljesøl på førersida og i bakkant av motoren ved og rundt innsugssida på turboen

 

spørsmål 2

 

Vindusheisen på førersiden funker ikke eg hører att motoren jobber og ser att vaieren blir stram men vinduet går verken opp eller ned. Hva kan væere galt her? greier ikke se noe feil

 

Ett lite tillegsspørsmål til denne. Hvordan i huleste løser eg vindusheispanelet slik att eg får koblet fra ledningene? var rett før eg klippa ledningene men eg greide å ta meg sammen: flau :

 

spørsmål 3

 

Fjernstyringa på sentrallåsen slutta plutselig å virke på begge nøkklene har ikke hatt strømbrudd el tidligere eier sa att denne funka samme dag som eg henta bilen. og siden han er ein ryddig kar så tror eg på han, men hva kan ha sjedd ein sikkring ,batt,programmering?

 

 

 

Supertakknemlig for tips som kan bidra til att eg får løst noen av problemene mine :tilber:

 

Hvem som vil kan bruke denne tråden til tekniske spørsmål :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor: Det sitter et filter ifm veivhusventilasjonen, når dette blir tett blir det overtrykk. Filteret sitter neddi V'en rett bak oljefilteret, foran turboen. Har ikke skiftet det selv ennå, men har bestilt delene fra Møller.

 

Kanskje andre har tid til å bruke søkefunksjonen og lage linker til tråder hvor dette sikkert er diskutert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor: Det sitter et filter ifm veivhusventilasjonen, når dette blir tett blir det overtrykk. Filteret sitter neddi V'en rett bak oljefilteret, foran turboen. Har ikke skiftet det selv ennå, men har bestilt delene fra Møller.

 

Kanskje andre har tid til å bruke søkefunksjonen og lage linker til tråder hvor dette sikkert er diskutert.

 

Takker har forsøkt å søkt etter akurat dette men finner ingenting så eg er veldigt takknemlig vis noen hadde gidda å sett etter det for meg :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen tips? Bent Owe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.