#1 Skrevet Desember 10, 2007 Det er klart vi lager TUV godkjent turbo kit til din nye Passat. Skulle bare mangle:) http://www.hgp-turbo.de/vw/Passat_R36.html Med tanke på at HGP sitt R32 kit gir 435hk ved 0.9 bar og kan lett lade opp til 1.2, så kan man jo tenke seg hva R36 klarer på 0.9 bar. Eller 1.2...? Her tror jeg nok Passat for en gangskyld kan leke med superbiler til 3 dobble prisen ja. Det gjør jo HGP daglig med sine R32 oppsett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 10, 2007 He he ja det var vel egentlig på tide Hvor mange år er det til vi ser den første R36 på norske skilter da mon tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 10, 2007 At de nå i desember leker med langt dyrere biler ser man jo her: http://www.nl-ffm.de/hidden/nardo2007.pdf Bil til under 100.000 euro leker med biler som koster 2 - 4 ganger så mye. De andre er sikkert 2 ganger så mye bil også, men.,. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 10, 2007 Haha, dette her begynner å bli litt bra sykt.. Ikke at det gjor noe men 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 11, 2007 the HGP Golf R36 biturbo... drove at this years Nardo high speed test a new world record in the street legal hatchback class with 204mph hidden engine 3.6l V6 biturbo (twin turbo) engine comes from a VW Touareg DSG tranny modded to take the power (up to 825 Nm) with longer gearing to get to the speed 600hp 3.8s 0-100km/h (62.5mph) 327.9km/h or 204mph topspeed tested driven on normal street tires and normal fuel the car is fully loaded not strip to metal race car.. Top ten results at 2007 Nardo High-speed event: 1. Audi MTM Bimoto: 390.6 km/h http://www.youtube.com/watch?v=yFwu1EBaHBY 2. 997 Sportec SPR1: 378.4 km/h 3. 997 Techart GT Street: 358.2 km/h 4. Murcielago LP640 Edo Competition: 345.7 km/h 5. 997 Techart turbo convertible: 344.2 km/h 6. 9ff CT-78336.3 km/h 7. Brabus Maybach 57: 330.6 km/h 8. Mercedes E63sme: 330.5 km/h 9. Golf R36 HGP 327.6 km/h 10. Mercedes SL Lorinser Biturbo: 325 km/h 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 20, 2008 Ny oppdatering av en R36 Biturbo vs 997 Turbo fra et tuning firma:) http://www.nl-ffm.de/hidden/R36_sportscars.pdf http://www.autobild.de/artikel/test-hgp-golf-r36_enco-porsche-turbo_527540.html Technische Daten Enco 911 Turbo HGP Golf R36 Bi-Turbo Motor Sechszyl.-Boxer, Bi-Turbo V6, Bi-Turbo Einbaulage hinten quer vorn quer Hubraum 3600 cm³ 3600 cm³ Bohrung xHub 100 x 76,4 mm 89 x 96,4 mm Verdichtung 9,0 : 1 8,4 : 1 kW (PS) bei 1/min 463 (630)/6000 471 (640)/6950 Literleistung 175 PS/Liter 178 PS/Liter Nm bei 1/min 820/2100 800/3800 Antriebsart Allrad Allrad Getriebe 6-Gang manuell 6-Gang-DSG Bremsen vorn 350 mm/innenbel. /gelocht 390 mm/innenbel./gelocht Bremsen hinten 350 mm/innenbel. /gelocht 330 mm/innenbel./gelocht Reifen vorn / hinten 235/35 R19 /315/30 R19 235/35 R19 Reifentyp Dunlop SP Sport Maxx GT ContiSportContact 3 Leergewicht/Zuladung 1589 kg/361 kg 1608 kg/462 kg Leistungsgewicht 2,5 kg/PS 2,5 kg/PS Vmax 351 km/h 333 km/h Preise in Euro (inkl. Mwst.) Enco 911 Turbo HGP Golf R36 Bi-Turbo Serienfahrzeug ohne Extras 140.152 35.500 Tuning Leistungssteigerung 18.000 (inkl. Auspuff) 51.000 (inkl. Motor/Ausp.) Radsatz inkl. Reifen 6900 3000 Fahrwerk 2975 1500 Anbauteile 11800 (inkl. Foliendekor) 1500 Kupplung-/Getriebe-Verstärkung 1000 12 000 Bremsanlage Serie 8300 Schalensitze 3100 Serie Interieur 2000 (Überrollkäfig) 1600 (360-km/h-Tacho) Preis Testwagen 185.927 Euro 114.400 Euro Messwerte Enco 911 Turbo HGP Golf R36 Bi-Turbo Beschleunigung 0– 50 km/h 1,6 s 1,5 s 0– 80 km/h 2,8 s 2,7 s 0–100 km/h 3,7 s 3,6 s 0–130 km/h 5,4 s 5,0 s 0–160 km/h 7,1 s 6,8 s 0–180 km/h 9,1 s 8,2 s 0–200 km/h 10,8 s 9,9 s 0–220 km/h 13,5 s 12,0 s 0–240 km/h 16,0 s 14,6 s 0–260 km/h 20,1 s 18,3 s 0–280 km/h 25,3 s 23,5 s Viertelmeile 0–402,34 m 11,57 s 11,14 s Elastizität 60–100 km/h im 4. Gang 3,0 s 4,0 s 80–120 km/h im 5. Gang 3,3 s 4,4 s 80–120 km/h im 6. Gang 4,9 s 6,7 s Bremsweg (Verzögerung) 100–0 km/h kalt 36,2 m (–10,7 m/s²) 36,4 m (–10,8 m/s²) 100–0 km/h warm 35,9 m (–10,8 m/s²) 36,5 m (–10,8 m/s²) 200–0 km/h warm 145,1 m (–10,6 m/s²) 146,2 m (–10,7 m/s²) 300–0 km/h warm 318,3 m (–10,9 m/s²) 325,6 m (–10,6 m/s²) Testverbrauch Ø auf 100 km 14,8 l Super Plus 15,5 l Super Plus Reichweite 450 km 390 km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 20, 2008 800 Nm på DSG kassa!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...