Anbefalte innlegg

Det er klart vi lager TUV godkjent turbo kit til din nye Passat.

Skulle bare mangle:)

http://www.hgp-turbo.de/vw/Passat_R36.html

 

Med tanke på at HGP sitt R32 kit gir 435hk ved 0.9 bar og kan lett lade opp til 1.2, så kan man jo tenke seg hva R36 klarer på 0.9 bar. Eller 1.2...?

Her tror jeg nok Passat for en gangskyld kan leke med superbiler til 3 dobble prisen ja.

Det gjør jo HGP daglig med sine R32 oppsett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he ja det var vel egentlig på tide : smil :

Hvor mange år er det til vi ser den første R36 på norske skilter da mon tro : klø :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At de nå i desember leker med langt dyrere biler ser man jo her:

http://www.nl-ffm.de/hidden/nardo2007.pdf

 

Bil til under 100.000 euro leker med biler som koster 2 - 4 ganger så mye.

De andre er sikkert 2 ganger så mye bil også, men.,.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, dette her begynner å bli litt bra sykt.. :P Ikke at det gjor noe men :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

the HGP Golf R36 biturbo... drove at this years Nardo high speed test a new world record in the street legal hatchback class with 204mph

 

hidden

engine 3.6l V6 biturbo (twin turbo)

engine comes from a VW Touareg

DSG tranny modded to take the power (up to 825 Nm) with longer gearing to get to the speed

600hp

3.8s 0-100km/h (62.5mph)

327.9km/h or 204mph topspeed tested

driven on normal street tires and normal fuel

the car is fully loaded not strip to metal race car..

 

 

Top ten results at 2007 Nardo High-speed event:

 

1. Audi MTM Bimoto: 390.6 km/h http://www.youtube.com/watch?v=yFwu1EBaHBY

2. 997 Sportec SPR1: 378.4 km/h

3. 997 Techart GT Street: 358.2 km/h

4. Murcielago LP640 Edo Competition: 345.7 km/h

5. 997 Techart turbo convertible: 344.2 km/h

6. 9ff CT-78336.3 km/h

7. Brabus Maybach 57: 330.6 km/h

8. Mercedes E63sme: 330.5 km/h

9. Golf R36 HGP 327.6 km/h

10. Mercedes SL Lorinser Biturbo: 325 km/h

VW Golf R36 HGP BiTurbo1.jpg

VW Golf R36 HGP BiTurbo2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny oppdatering av en R36 Biturbo vs 997 Turbo fra et tuning firma:)

http://www.nl-ffm.de/hidden/R36_sportscars.pdf

http://www.autobild.de/artikel/test-hgp-golf-r36_enco-porsche-turbo_527540.html

 

 

Technische Daten Enco 911 Turbo HGP Golf R36 Bi-Turbo

Motor Sechszyl.-Boxer, Bi-Turbo V6, Bi-Turbo

Einbaulage hinten quer vorn quer

Hubraum 3600 cm³ 3600 cm³

Bohrung xHub 100 x 76,4 mm 89 x 96,4 mm

Verdichtung 9,0 : 1 8,4 : 1

kW (PS) bei 1/min 463 (630)/6000 471 (640)/6950

Literleistung 175 PS/Liter 178 PS/Liter

Nm bei 1/min 820/2100 800/3800

Antriebsart Allrad Allrad

Getriebe 6-Gang manuell 6-Gang-DSG

Bremsen vorn 350 mm/innenbel. /gelocht 390 mm/innenbel./gelocht

Bremsen hinten 350 mm/innenbel. /gelocht 330 mm/innenbel./gelocht

Reifen vorn / hinten 235/35 R19 /315/30 R19 235/35 R19

Reifentyp Dunlop SP Sport Maxx GT ContiSportContact 3

Leergewicht/Zuladung 1589 kg/361 kg 1608 kg/462 kg

Leistungsgewicht 2,5 kg/PS 2,5 kg/PS

Vmax 351 km/h 333 km/h

Preise in Euro (inkl. Mwst.) Enco 911 Turbo HGP Golf R36 Bi-Turbo

Serienfahrzeug ohne Extras 140.152 35.500

Tuning

Leistungssteigerung 18.000 (inkl. Auspuff) 51.000 (inkl. Motor/Ausp.)

Radsatz inkl. Reifen 6900 3000

Fahrwerk 2975 1500

Anbauteile 11800 (inkl. Foliendekor) 1500

Kupplung-/Getriebe-Verstärkung 1000 12 000

Bremsanlage Serie 8300

Schalensitze 3100 Serie

Interieur 2000 (Überrollkäfig) 1600 (360-km/h-Tacho)

Preis Testwagen 185.927 Euro 114.400 Euro

Messwerte Enco 911 Turbo HGP Golf R36 Bi-Turbo

Beschleunigung

0– 50 km/h 1,6 s 1,5 s

0– 80 km/h 2,8 s 2,7 s

0–100 km/h 3,7 s 3,6 s

0–130 km/h 5,4 s 5,0 s

0–160 km/h 7,1 s 6,8 s

0–180 km/h 9,1 s 8,2 s

0–200 km/h 10,8 s 9,9 s

0–220 km/h 13,5 s 12,0 s

0–240 km/h 16,0 s 14,6 s

0–260 km/h 20,1 s 18,3 s

0–280 km/h 25,3 s 23,5 s

Viertelmeile

0–402,34 m 11,57 s 11,14 s

Elastizität

60–100 km/h im 4. Gang 3,0 s 4,0 s

80–120 km/h im 5. Gang 3,3 s 4,4 s

80–120 km/h im 6. Gang 4,9 s 6,7 s

Bremsweg (Verzögerung)

100–0 km/h kalt 36,2 m (–10,7 m/s²) 36,4 m (–10,8 m/s²)

100–0 km/h warm 35,9 m (–10,8 m/s²) 36,5 m (–10,8 m/s²)

200–0 km/h warm 145,1 m (–10,6 m/s²) 146,2 m (–10,7 m/s²)

300–0 km/h warm 318,3 m (–10,9 m/s²) 325,6 m (–10,6 m/s²)

Testverbrauch

Ø auf 100 km 14,8 l Super Plus 15,5 l Super Plus

Reichweite 450 km 390 km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.