Anbefalte innlegg

finner ingen feil noe sted,ladetrykket mitt ligger på ca 1,0 når jeg starter bilen om morgen,etter å ha kjørt en 5-10 min tid så ligger ladetrykket på max 0,5 og der liger det hele tiden,men plutselig en gang innimellom så lader den 1,0 igjen,men det er kunn over et par pådrag

 

skjønner ikke detta her,har fjernet popoff ventilen og satt i alt som det skal være,og byttet lambasonden

og bytta vacumslangene,og har testet luftmengdemåleren,men den var i orden......

 

noen som vet hva jeg kan gjøre?,for nå begynner jeg å bli dritt lei.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finner ingen feil noe sted,ladetrykket mitt ligger på ca 1,0 når jeg starter bilen om morgen,etter å ha kjørt en 5-10 min tid så ligger ladetrykket på max 0,5 og der liger det hele tiden,men plutselig en gang innimellom så lader den 1,0 igjen,men det er kunn over et par pådrag

 

skjønner ikke detta her,har fjernet popoff ventilen og satt i alt som det skal være,og byttet lambasonden

og bytta vacumslangene,og har testet luftmengdemåleren,men den var i orden......

 

noen som vet hva jeg kan gjøre?,for nå begynner jeg å bli dritt lei.....

 

Det er sikkert ladetrykksventilen din som kødder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som sagt sjekke n75 :) koster ikke alverdens og bytte den og er det ikke denne kan du si ifra så kan kansje noen komme med mer utdypende feilmuligheter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor for jeg kjøpt det,og skal jeg bare spøre etter en n75 ventil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor for jeg kjøpt det,og skal jeg bare spøre etter en n75 ventil?

 

Dra til Møller og si at du skal bestille denne ventilen: 034 906 283 J.

Denne fungerer bedre enn den originale ventilen (min personlige mening) og koster kun 700,- :)

Lykke til, og gi gjerne tilbakemelding på om bilen ble god med denne ventilen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den ventilen sa de at var til en95 mod coupe,å jeg har en 96 mod stv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den ventilen sa de at var til en95 mod coupe,å jeg har en 96 mod stv

 

Den ventilen er i utgangspunktet ikke til din bil. Med denne ventilen istedet for originale så vil bilen lade litt tidligere og kanskje litt mer. Ta et søk på N75J og N75H her så finnes det utrolig mange tråder om dette emnet. Om det løser ditt problem skal jeg riktignok ikke garantere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er ventilen byttet men den lader bra med en gang jeg starter,etter et par min er den på 0,5 igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som den går over i nødmodus da. Så da er det ikke N75 ventilen som er problemet. Kan være luftmassemåleren som er defekt? Har du hatt på vagcom mens du drar på og ladetrykket forsvinner? Og sett om det kommer opp feilmeldinger på luftmassemåleren da? Det skjedde med meg på min forrige 1,8T. Fikk melding om for høy verdi fra luftmassemåleren, og bilen gikk over i nødmodus. Etter at tenningen ble slått av og på igjen så var det borte og den ladet som normalt igjen helt til det skjedde på nytt.

 

Kan det evt være at du lader for mye iforhold til hva ECU tillater, og at du dermed havner i nødmodus?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

luftmengde måleren har jeg tatt ut kontakta på for å teste,men da gikk den nesten ikke i hele tatt,så den satt jeg i igjen.

kan det være vestgaten eller hva det heter,eller kan turboen være for liten siden bilen er chippa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt poeng er at den kan jo være gåen selv om bilen går dårligere uten den tilkoblet. Kan være den gir feil signal (For høyt) slik at bilen går over i nødmodus. Eneste måten å bli sikker på at luftmengdemåleren ikke er problemet er ved diagnose, og da helst mens du gir på.

 

Det heter wastegate, ikke vestgate. Hadde den vært litt åpen ville det konstant blitt for lavt trykk, ikke slik som du beskriver med trykk som iblant er ok og iblant ikke. Nei, turboen er ikke for liten, bilen er chippet for å få maks ut av motoren med den turboen som står på. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok kommer en kar med diagnose verktøy idag,så for jeg se hva den vil si....takk så lenge,kommer tilbake med svar her i kveld.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk masse feilmeldinger som jeg ikke skjønner så mye av,2 feil på lambd sonden,instrument,gassspjeld,forbruk av bensin på tomgang var 1,5l osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.