Demper slår i karosseri (S6 Avant)

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier har jeg problemer med en bakdemper som slår oppi karosseriet. Det er tydlige tegn til kontakt. Demperen er montert riktig i forhold til ETKA tegning. Kan dette skje med mindre det er feil demper? Noen som har erfart det samme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt noen grusomme lyder foran på min 2000 mod.. trodde rett å slett demperen var knekt og alt bare hang å skrangla .. men det var altså mulitknirkspetakkel. 30 min og 2000 kroner senere så var det fiksa på møller. Muligens noe annet bak. Det aner jeg ikke..da mine mekanikerskills stopper brått opp etter ting som dekkskift, pære, plugger, luftfilter og eksos.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har montert nye selv ?

Toppen av demperen skal ikke rekke høyere opp en "dypt nedi" gummiopplagringen. Hvis den var dypt nedi men likevel slår oppi må vel gummilagringen være slitt ? Hvis toppen av demperen nesten er på høyde med toppen av gummilagring så har du enten feil demper eventuelt har glemt en skive eller distansehylse på undersiden av gummilagringen (dersom det skal være slik hylse/skive).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har montert nye selv ?

Toppen av demperen skal ikke rekke høyere opp en "dypt nedi" gummiopplagringen. Hvis den var dypt nedi men likevel slår oppi må vel gummilagringen være slitt ? Hvis toppen av demperen nesten er på høyde med toppen av gummilagring så har du enten feil demper eventuelt har glemt en skive eller distansehylse på undersiden av gummilagringen (dersom det skal være slik hylse/skive).

Hei. Sammensetningen du tenker på er på A6, hvor man har en stor gummiring på toppen. Ser anderledes ut på S6. Sammensetningen stemmer i følge ETKA tegninger, så det må evt. være noen av delene som er utslitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, da har jeg ikke peiling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.