Anbefalte innlegg

Jeg har en S2 93 mod, den bruker en del for mye olje, har bare blitt verre og verre. Jeg har tengt på at de kansje kan være veivhusventilasjonen. Men vet ikke helt hvor den sitter, noen som harpeiling??

Har tengt på ventiltettningene å, men vil helst ikke tenke at de er de som er gale :o

Takker på forhånd! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjennetegn på ventiltettinger er vel f.eks. at hvis du triller nedover en bakke og bremser på motoren, så vil det komme et "puff", en liten oljesky bak deg når du gir gass igjen i bunnen av bakken. Hvertfall det jeg ble tipsa om mens jeg prøvde å finne ut av oljeforbruket på TDI'en min.

Veivhusvent kjenner jeg ikke på din motor, men det er det garantert mange andre her som kan mye om:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke merken noe puff nei. Håper helst at de er veivhus ventilasjonen. :P

Noen som har et bilde eller noe lignende som viser hvor den er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

he du sjekka at du ikkje he lekasje ? og du he ikkje merka noke svart røyk ? ingen damma under bilen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også problemer med høyt oljeforbruk på min s2, og hadde planlagt en overhaling av toppen m/ ventiltetninger osv. Men snakka med en verksted kar, og han sa at det første (jeg) kunne prøve var med en olje-catch tank, veit jo ikke om du har det! Hvis ikke dette funka, mente han at hvis ikke du fikk den oljeskyen ved å holde igjen motoren i bakke(SOM FORKLART OVER) så trodde han mest sannsynelig jeg måtte bytte stempelringer! En måte å sjekke dette på var visst å ta ånde-slangen fra toppdekselet, og stikke hull i en cola flaske, og se om det samla opp mye olje! Er ikke den store mekanikeren selv, så bare å rette på meg hvis jeg ha forklart noe galt, men slik forstod nå jeg det, eg det jeg har tenkt å prøve på min først!

som han sa, jævlig kjipt å ta overhaling av toppen, for så å finne ut at det ryker like ille og fortsatt bruker olje! da er det noen tusenlapper som er bortkasta, og jobben må gjøres om igjehvis du må ta ringene!! (min ryker også blått v gasspådrag)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tips å finne ut om det er ventil-tetninger er å la bilen stå å gå på tomgang i 5 minutter. Gi så flat fjøl å slipp den igjen,hvis det kommer en stor røysky da så er det meget stor sannsynlighet at det er ventil-tetningene. Kan jo også være tetningene i turboen som er gåen,skru av innsugslangen inn på turboen å kjenn på akslingen. Har den MYE slark opp og ned eller inn og ut så kan den også være gåen. (Ypperlig anledning til å sette på større turbo ;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.