Anbefalte innlegg

Visst en har en 10" felg med 225/40

Vilken dimensjon må en da ha på en 9" felg for å få samme rulle omkretsen som 10"

Muligens litt rart formulert, men har tenkt på å ha 9" framme og 10" bak, so spørsmålet er egentli ka dekk eg skal bruke for å få dette rett og pent med strekk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for genial kalkulator:)

Etter å ha lagt inn litt tal på denne so vart eg litt skeptisk..

på 10" ville den ha 255/40

På 9" ville den ha 235/40

Dette får eg selfølgeleg ikkje plass til so eg må strekke dekk..

Derfor tenkte eg 225/40 på 10" men i følge denne kalkulatoren må eg ha 205/40 på 9" og det er no vel rimeleg ekstremt??

Kan det vere lurt å øke til 45 profil eller litt breiere dekk?

Dette skal på en s4 b5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vart litt for rask med spørsmålet...

Men no la eg inn 225 dekk på 8.5" og da fekk eg det til å bli samme rulleomkrets med samme dekk på 7.5"

Kan dette stemme da?

Altso 225/40 på både 10" felgene bak og på 9" felgene framme??

Venter i spenning:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst en har en 10" felg med 225/40

Vilken dimensjon må en da ha på en 9" felg for å få samme rulle omkretsen som 10"

Muligens litt rart formulert, men har tenkt på å ha 9" framme og 10" bak, so spørsmålet er egentli ka dekk eg skal bruke for å få dette rett og pent med strekk...

Samme dekk gir samme omkrets, hjulet blir ikke mindre av litt dekkstrekk sålenge vi ikke snakker om eksperimenter av typen 225/40 18 på 12x18 felg.

På S4 B5 med 9 og 10x18, så ville jeg enten valgt 235/40 18 rund baut (hvis du tåler litt dekkstrekk, har lav bil og vil unngå subbing) eller 225/40 18 foran og 255/35 18 bak (hvis du vil beskytte bakfelgen og kan godta litt høyere bil for å unngå subbing).

Men om det subber avhenger selvsagt mye av ET på felg og høyde og stvihet på bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpa,da blir det løsninga med dekkstrekk har litt sansen for det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.