Pinnacle Liquid wax vs Paste wax?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for litt siden disse to voks-produktene fra Pinnacle:

 

1. Pinnacle Liquid souveren wax.

2. Pinnacle Signature Series II Carnuba wax.

 

Jeg har som dere kanskje har fått med dere altså en ny bil som (skal bli) vokset ca. 3-4 ganger i året.

Hvem av disse voksene er det som egentlig er best?

 

Jeg har søkt litt rundt på nett, og ser det er delte meninger om dette... men er det noen guruer her som kan gå litt mer i dybden og fortelle meg hvem som er best?

 

Jeg prøvde begge to på ett lite område på bilen her om dagen, og jeg kunne egentlig ikke se forskjell.

 

Den største forskjellen var at Signature Series II kunne tørkes av med det samme (uten å tørke), men Liquid Souveren måtte tørke før fjerning.

 

Dermed så "vant" Signature Series II for meg... da den var en del lettere å jobbe med.

 

Noen som har noen innvendinger her om hvilke av disse som er best på min Reflex Silver lakk?

 

Hvis jeg prøvde en wox fra Turtlewax.... ville jeg da se forskjell på resultatet...? Eller er Turtlewax kraftig undervurdert av bilpleiebransjen?

 

Hiv ut noen meninger folkens ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du skal "kjøre" med voks hele året så bør du basere deg på å vokse annenhver mnd for best resultat.. Jeg skal legge på forsegling i løpet av jula, denne har lengre holdbarhet, men mindre glans.. så fort våren kommer så blir det å legge på voks som har kortere holdbarhet men mer glans..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biilen min er allerede lakkforseglet... så her blir det kun wax.

 

Jeg har også ett at Svisswax koster skjorta for en liten boks med wax.

Fra 3-400 kr. til ca. 4.000 kr(!!!)

Er det verdt prisen, og hva er det svisswax har som ikke Pinnacle-produktene har som kan forsvare den skyhøye prisen?

De fleste tror jo at man får hva man betaler for... men med en wax som koster like mye for en dårlig laptop på tilbud, så må det jo være gedigne forskjeller.... eller?

 

Noen fler her som har noe og legge til?

 

Takker for svar Ben!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen fler innvendinger, eller som har litt snøring på bilpleie som kan komme med noen innspill her....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.