Bytte av dashbord fra 100 til 200

Anbefalte innlegg

Som topic sier. Vet noen ossen det er å bytte fra Standard 100 turbo dash og til 200?

har check funksjonen og orginale speedoen min går til 260.. er alt jeg vet. er detta mer eller mindre bolt on? begge har gammel type dashbord..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iiiingen som vet? :( er kjedelig å begynne på visst det ikke passer:/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huuummmm:p

modell på bilen?

ny eller gammel type dash?

har du disse olje temp, oljetrykk og voltmeter i ditt instrumentpanel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han skriver vel at det er gammel type, og da er alt av ledningsnett forskjellig. Alt fra kontakter til sammenkoblinger og lengde på kabler er annerledes, så om man ikke har en donorbil med komplett dashbord og ledningsnett og er klar for en kjempejobb er dette helt håpløst..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som topic sier. Vet noen ossen det er å bytte fra Standard 100 turbo dash og til 200?

har check funksjonen og orginale speedoen min går til 260.. er alt jeg vet. er detta mer eller mindre bolt on? begge har gammel type dashbord..

Hvis det jun er dashen som skal skiftes er det jo forsåbidt en smal sak, kun skrujobb. Men hvis du tenker å bytte over instrumentene også er det som Eyvind sier straks en diger jobb. Jeg hadde byttet dashen og latt det bli med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at om man bytter dash fra gammel 100 til gammel 200 er instrumentpanelet helt annerledes også. Bl.a. er speedometeret elektronisk på gammel 200 på lik linje med det nye interiøret. I tillegg mangler ledninger til kjørecomputeren, koblinger til brytere har andre kontakter, ledningene har feil lengde m.m.

Alt i alt er det et prosjekt som enten vil ta sinnsykt mye tid og jobb, eller så blir det halvveis jallaresultat, og da er det igrunn like greit å ha 100-dash.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei =) hehe.. syntes de ser sånn temmelig like ut jeg men de er kansje ikke det:) henter en delebil i helga så får se på kontakter bak osv.. men er nok helt forskjellig er jeg redd..

Ja husker også nå at 200 har digitalt instrument så detta legger jeg på hylla tror jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke digitalt men elektronisk mente jeg:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.