Skifte støtdemper bak typ44 100Q

Anbefalte innlegg

Ja nå har det gått på ræva med godbilen igjen. Skulle ut en snartur for å handle snus og se på småjentene, men nei. Sto og skrapte is til jeg ikke kjente fingrene, for så å begynne å skrape is på innsiden av bilen. Da tiden var inne for å høre femmeren synge på hovedveien mot Moa var det noe som ikke stemte. Det smalt og sto i så man nesten trodde Gammel-Erik sjøl hadde bosatt seg i bakstillinga. "Jaja, itjnå som itj løse sæ med makt" tenkte jeg og ga på så femmerlyden ga samtlige kvinnfolk i en kilometers omkrets varmgang i vaflene. Etter en liten flygetur over fartsdumpen konstanterte jeg at problemet vedvarte. Etter en kjapp rådføring med et par typ44-personer over mobiltelefonen ble fastfrosset demper ansett som mest sannsynlige årsak.

Det jeg lurer på er om det er noen som vet hvordan man bytter demper på skiten, eller noen fjøstriks for å få tilbake den gode, amerikanske følelsen i fjæringa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte dempere bak på disse er en ganske enkel jobb. Skru av hjulet. Skru ut bolten i bunn på demperen, skru løs i toppen. Så tar du ut hele saken (med fjær osv). Så er det bare å skru fra hverandre. Enkelt å få av med en muttertrekker til bolten på toppen av demperen. Og selvfølgelig du må jo ha på fjærklemmer da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.