Hvor trekke kabel til Defa kupevarmer i A6 4b 2001

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal montere Defa kupevarmer i en 2001 A6. Lurer på hvor ledningen vanligvis føres fra motorrom til kupen? Jeg finner ingen naturlige steder, har ikke lyst til å begynne å borre hull!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en passat 98 mod tdi, der er den hvertfall dratt inn bak hanskerommet... Men er ikke sikkert det er det samme på Audi!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg laga et lite hull i mansjetten til aircondition rørene og tok den inn der.. når du presser kabelen ned der får du tak i den bak hanskerommet, lønner seg å da det ned også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderer og få inn motor og kupevarmer på min 99 A6 1,8Tq.

Lurer på et par ting:

- Hvor settes kontakten utenpå bilen?

- Hvor skal blokk varmeren sitte på 1,8T (apu)

- Hvor drar man kabel inn i bilen

- Hvordan får man montert kupevarmeren ute av syne og veien i kupeen?

Legg gjerne inn bilder av deres montering om dere har :)

Har lyst på dette, men vil ha det pent...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kabelen som skal inn i kupene dro jeg gjennom ecu boksen og inn. denne sitter rett under vindu på på passasjersiden. kontakten utenpå bilen har ikke jeg montert enda. men, mange setter den på siden av frontfangern eller nede ved tåkelysene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ecu boksen min sitter på venstre side, men det må vel finnes noen gjennomføringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekte kabel til kupe i gjennomføringer til venstre for batteriet. Mont. kontakten nede i midterste grill til venstre for skiltet. Har slangevarmer på min (AJL) og er koblet på rett etter tappenippel på vannpumpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt, da er det muligheter til og få inn kabel :)

Hvor plaserte du kupevarmeren? opp under hanskerommet?

Jeg sliter litt med og plasere kontakten så langt nede i fronten da den er pakket med snø ser jeg, men det blir vel ikke noe pent og ha den høyere oppe...

Det er jo en mulighet og sette den i grillen i panseret...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan trekke inntakskabelen i gummigjennomføringa til AC rørene. Fungerer bra om du har kabelsettet med liten kabel/stikk.

Husk at når du skal montere vifta så skal lufta trekkes fra gulvet og skytes oppover. Som oftes monteres denne på siden av sparkepanelet til v. på passasjersiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en DIY? Eller bilder av montering eller lignende ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

driver å skal montere kupevarmer i a6en, men så sliter jeg med finne en plass som jeg kan trekke kabelen til kupeen. noem som har gjort dette og har noen tips?

mvh Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipset er å søke på "A6 kupevarmer" før du starter ny tråd.

Hvis de to andre trådene som ligger der ikke gir deg svaret du trenger så legger du inn ytterligere spørsmål i en av de trådene.

Edtit: Svaret ser muligens litt rart ut, nå når vi har sammenføyd tre tråder om samme tema. Men jeg lar det stå slik at man skal få påminnelse om at det er lurt å søke litt før man poster ny tråd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett ved siden av bremsekraftforsterkeren ser du en trekantet gummiplugg. Ta ut den, bor opp hullet litt og dytt inn kabelen. Havner nede ved gasspedalen, så er det bare å dra den gjennom tunellen.

Bor hullet såpass stort at den gummi pluggen som følger med defa settet passer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monteringsanvisningen sier at det skal borret et hull i den lille "3kantede platen" på torpedoveggen rett ved siden av ac rør inngangen (mot fører). i settet fra defa så skal det da følge med en gummigjennomføring som kabelen trekkes igjennom som passer i det borrede hullet, og da tetter rundt kabel. Kabelen kommer da ut under hanskerom. Står beskrevet i defa monteringsanvisningen, står målene på hullet som skal bores også. Det viktigste er at det blir tett, så det ikke blir vann i bilen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.