Anbefalte innlegg

Holder på å selge bilen til moderen og selvfølgelig er det noen som rygga på henne, mens hun var på jobben og stakk av. Så har fått et 10 cm langt rift i plasten. Noen som har noen tips for å få fiksa dette på en billigst mulig måte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på å selge bilen til moderen og selvfølgelig er det noen som rygga på henne, mens hun var på jobben og stakk av. Så har fått et 10 cm langt rift i plasten. Noen som har noen tips for å få fiksa dette på en billigst mulig måte?

 

hva slags plast er det snakk om? har plastsveise utstyr liggendes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg veit ikke annet en at det er bakfangeren på en (banne i kirka) Saab 9-5, vet ikke hva slags plast det er. Hva skulle du ev. hatt for å fikse den? Kan ta det på PM om du er intressert;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener det er slik møkka plast på saab, og jeg har ikke den tråden for den plasten. hvis det er pp, pe abs så kan jeg gjøre det for bensin penger og det tråden koster, jeg syntes det er morsomt å reparere plast, det er skikkelig kosejobb for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har verksted på Rud likeved Sandvika som du kan bruke evt. vis du er intressert. Så får du det du ønsker eller så kan jeg komme til deg med fangeren. Må finne ut hva slags plast der først da.

 

Er hvertfall en 2000 modell det er snakk om. Aner ikke hva slags plast som er brukt. Men noen må jo vite det, bare hvem:P

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11937284&sid=xz19abc4eNcE058266

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har verksted på Rud likeved Sandvika som du kan bruke evt. vis du er intressert. Så får du det du ønsker eller så kan jeg komme til deg med fangeren. Må finne ut hva slags plast der først da.

 

Er hvertfall en 2000 modell det er snakk om. Aner ikke hva slags plast som er brukt. Men noen må jo vite det, bare hvem:P

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11937284&sid=xz19abc4eNcE058266

 

hør med saab, de burdte vite det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke alle deler merket med resirkuleringsinfo? Da står det vel type plast ett sted, hvis du allerede har fangeren av liksom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om det står som nevnt resirkulasjonstegn på ett plastmateriale eksempelvis ABS,PP, PVC,PE,PS,PC eller hva enn det skal stå så vil det ikke dermed si at dette materialet er ett rent eksempelvis ABS materiale. Fangere og slikt er gjerne lagd av abs plast som er tilsatt diverse tilsetningsstoffer for og holde fargen, stivhet o.s.v.... Noe som gjør plasten langt værre og sveise.

 

For absolutt den beste sveisen, Få tak i en bit av samma type fanger. eventuelt skjær en remse fra fangeren under bilen som ikke er synlig. skjær ut remse og sveis inn. Vis du finner ut hvordan stoff det er i utgangspunktet kan jeg gi deg sveiseparametere for dette materialet.

 

Jobber med plast daglig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på å selge bilen til moderen og selvfølgelig er det noen som rygga på henne, mens hun var på jobben og stakk av. Så har fått et 10 cm langt rift i plasten. Noen som har noen tips for å få fiksa dette på en billigst mulig måte?

 

 

Bruk disse:

 

http://www.multibil.no/

 

De holder til på Rud og er flinke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk disse:

 

http://www.multibil.no/

 

De holder til på Rud og er flinke.

 

de er ikke alltid like flinke, er flere ganger vi måtte bytte fangeren pga resultate ikke var bra nok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de er ikke alltid like flinke, er flere ganger vi måtte bytte fangeren pga resultate ikke var bra nok

 

Fordi de ikke var flinke eller fordi oppgaven var for vanskelig ?

 

Forsåvidt flere år siden jeg har brukt dem nå, men vi sendte masse biler dit fra forrige jobben og de utførte svært godt i arbeid den gangen iallefall :) (96-03) Om det har skjedd noe der de siste årene vet jeg egentlig ikke så mye om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi de ikke var flinke eller fordi oppgaven var for vanskelig ?

 

Forsåvidt flere år siden jeg har brukt dem nå, men vi sendte masse biler dit fra forrige jobben og de utførte svært godt i arbeid den gangen iallefall :) (96-03) Om det har skjedd noe der de siste årene vet jeg egentlig ikke så mye om.

 

de har reparert bla; dashbord, chrysler voyager fornt fangere. tak trekk og interiør slik som seter og dør trekk... men ikke alt med like bra resultat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele cluet her var at bilen er har masse barnesykdommer fra Saab topp, reg kjede, olje forbruk osv.. Så bilen bilen ligger ut til 35.000 under listepris ca. Et av argumentene for å kjøpe bilen er at den er drit strøken ekstriør og interiør messig, men så kom jo dette selvfølgelig å ødlegger alt! Å vis vi nå plutselig må ut med masse for lakking og sveising så blir dette et sykt taps proskjekt etterhvert. Ellers har jeg brukt Multibil en gang før, da sprak fangeren opp, men reklamerte og de gjorde ny og mye bedre jobb. Men den gangen skulle de ha ca. 1000 kr.. Så vis Magnus ville gjordt det til en hyggeligre pris hadde jo det vært svært gunstig for min mor (og meg)..

 

BTW. Har jeg både hørt på Saab Turbo Club Norway og hos Saab, men ingen som vet hva slags plast det er. Fikk tipset hos saab og skjekke innsiden av fangeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.