Godkjenning av senkesett hos biltilsynet, 4-hjuls kontroll med avvik....

Anbefalte innlegg

Polo'en min ble også godkjent med tall langt utenfor grensen på chamber. Bare forklarte at eneste måten å justere det på på Poloen var enten å senke mindre eller kappe og sveise i karrosseriet, og det regnet jeg med at de ikke ville at jeg skulle gjøre :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, da var senkesettet godkjent. Det tok to timer hos biltilsynet......

 

Foreløp som følger: En kontrollør kom ut fra verkstedshallen og ville prøvekjøre bilen så jeg måtte pent gå ut av bilen. (Er glad jeg koblet fra N75-ventilen før jeg dro til biltilsynet, slik at bilen føltes ut som en original 1,8T å kjøre.)

 

Deretter ble bilen kjørt opp på bukk og heist opp, og kontrolløren målte avstand fra nav til skjermbue på alle 4 kanter. Deretter ble bilen heist opp med traversjekk og numre på fjærer ble avlest samt at han talte hvor mange coiler fjærene hadde.

 

Etter det var det en evig lang venting mens papirarbeidet pågikk. Panseret på bilen ble aldri åpnet, og ingen sjekket hvordan lyktene lyste. Det ble ikke målt bakkeklaring under bilen, men det er sikkert fordi jeg har godt over 8 cm klaring, og ingen problem med å komme opp på bukken osv. Racekat under bilen ble ikke kommentert noe på, heller ikke Milltek effektanlegget.

Det at hjulstillingen var litt utenfor grenseverdiene gjorde tydeligvis ingenting.

 

Så jeg er superfornøyd med denne dagen!!!!!!!!!!!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, da var senkesettet godkjent. Det tok to timer hos biltilsynet......

 

Foreløp som følger: En kontrollør kom ut fra verkstedshallen og ville prøvekjøre bilen så jeg måtte pent gå ut av bilen. (Er glad jeg koblet fra N75-ventilen før jeg dro til biltilsynet, slik at bilen føltes ut som en original 1,8T å kjøre.)

 

Deretter ble bilen kjørt opp på bukk og heist opp, og kontrolløren målte avstand fra nav til skjermbue på alle 4 kanter. Deretter ble bilen heist opp med traversjekk og numre på fjærer ble avlest samt at han talte hvor mange coiler fjærene hadde.

 

Etter det var det en evig lang venting mens papirarbeidet pågikk. Panseret på bilen ble aldri åpnet, og ingen sjekket hvordan lyktene lyste. Det ble ikke målt bakkeklaring under bilen, men det er sikkert fordi jeg har godt over 8 cm klaring, og ingen problem med å komme opp på bukken osv. Racekat under bilen ble ikke kommentert noe på, heller ikke Milltek effektanlegget.

Det at hjulstillingen var litt utenfor grenseverdiene gjorde tydeligvis ingenting.

 

Så jeg er superfornøyd med denne dagen!!!!!!!!!!!! :)

 

Bestillte du time på forhånd og fortalte hva det gjaldt, eller bare dro du inom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte time på forhånd og sa jeg hadde fått toerfeil på at senkesettet ikke sto i vognkortet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg til med samme prosessen...: rolleyes

Hatt bilen på EU i dag, og anmerkningene var senkesett og felger..

De tok også 4-hjulskontroll, men fikk den ikkje heilt innenfor verdiene...

Håper det skal gå bra likevel, får bare ta med papirene og håpe de er OK..

Er mer spent på korleis det skal gå å få godkjent felgene mine......: klø :

Har ingen papirer på de... Men ET, størrelse etc står jo stemplet på innsiden....

Får bestille time og prøve....:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun krav til lysjustering om du ikke har xenon lys eller automatisk nivåregulering, i følge rettningslinjene til biltilsynet. da de som har dette justerer seg riktig når du senker uansett.. sålenge de var riktig grunninnstillt før senking :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.