#1 Skrevet Desember 13, 2007 Mangler N75 ventilen og tenkte å kjøpe meg kran til AAN motoren min. må jeg ha kran med 2 eller 3 nipler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 13, 2007 Lønner seg å kjøpe med kuleventil (Turbo XS HPBC funker gull med AAN hvertfall.) Bør ha N75 tilkoblet for å unngå å få feilmelding på ECU'n. Eller kjører du med Datasprut kanskje du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 13, 2007 Lønner seg å kjøpe med kuleventil (Turbo XS HPBS funker gull med AAN hvertfall.) Bør ha N75 tilkoblet for å unngå å få feilmelding på ECU'n. Eller kjører du med Datasprut kanskje du? Hehe nei har nok ikke kommet så langt enda:p Ok så jeg burde kjøpe en turbo XS da;) har ikke n75, men får vel bare feilkode når jeg kobler på hiddenn? forstyrrer vel ikke Hjerna? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 18, 2008 Noen Lars Jørgen sier at N75 skal være tilkoblet elektrisk og noen andre ikke, når jeg var og bremset golfen på Flisundet spurte jeg en mekaniker der som drev med en trimmet s4, han mente det ikke var nødvendig og ha den koblet til , ble bare en feilkode på diagnose testen --> magnetventil N75 , utgang åpen, akkurat slik feil står på A4 "vår" også, der er det kran isteden for n75. Så jeg personlig trur og vet og har sett og prøvd det i praksis, den treger du ikke! Svein Tore sin 80 med Jonus oppsett har heller ikke den koblet til, men en TurboXS reg.ventil.. funker hvertfall gull den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 18, 2008 Oki;) takk for tipset:) trur nok jeg går for noe sånt ja;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 18, 2008 Har Jonus oppsett i min aan og han sa den skulle stå tilkoblet der hvertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 18, 2008 Har Jonus oppsett i min aan og han sa den skulle stå tilkoblet der hvertfall.. Han sa at n75 skulle stå tilkoblet? har jonusoppsett på min og å lurer litt på om ikke hjerna er instilt på att n75 skal gi 1,6bar:confused: ellers har jeg en orginal n75 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 19, 2008 N75 vere tilkoplet for å ungå feilmelding som nevnt over her. Denne feilmeldingen gjør ikkje at motoren går i nød, så burde ikkje ha noko å bety. men har du ventilen lar du jo stikket stå i. Ellers så vil no eg anbefalle bruk av taktventil framfor turboXS. Ser INGEN fordeler med bleedventil. Lar du ECU styre trykket, vil du få meir stabilt trykk, og ECU'en kan redusere trykket dersom den oppdager at noko er galt. (Ein kan også kjøre ulikt ladetrykk på ulike turtall alt etter kva turbo og råder osv. klarer å handtere. viss tuner gidder å programere dette)Ved bruk av Bleedventil vil du som oftes få eit ladetrykk som syker 0.2-0.3bar på høyt turtall så lenge ein bruker orginal wastegate. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 19, 2008 N75 vere tilkoplet for å ungå feilmelding som nevnt over her.Denne feilmeldingen gjør ikkje at motoren går i nød, så burde ikkje ha noko å bety. men har du ventilen lar du jo stikket stå i. Ellers så vil no eg anbefalle bruk av taktventil framfor turboXS. Ser INGEN fordeler med bleedventil. Lar du ECU styre trykket, vil du få meir stabilt trykk, og ECU'en kan redusere trykket dersom den oppdager at noko er galt. (Ein kan også kjøre ulikt ladetrykk på ulike turtall alt etter kva turbo og råder osv. klarer å handtere. viss tuner gidder å programere dette)Ved bruk av Bleedventil vil du som oftes få eit ladetrykk som syker 0.2-0.3bar på høyt turtall så lenge ein bruker orginal wastegate. Taktventil? er ikke helt inni alt dette:p Men hvis ikke styreenheten min er programert til 1,6 bars trykk da? hvordan kan det eventuelt gjøres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 19, 2008 Taktventil? er ikke helt inni alt dette:pMen hvis ikke styreenheten min er programert til 1,6 bars trykk da? hvordan kan det eventuelt gjøres? Taktventil er N75 som den blir kalla. Hvis ikkje chippen er programer til 1.6bar, så bør den jo heller kkje kjøres på det hehe: smil : Men veit Jonus har sånne chipper, og at han seier at det berre er å sette inn ventil og kjøre det og det trykket. Kjørte sjølv med det oppsettet på S4'en.->1.7bar på rs2 turbo. Men viktigt at bankesensorenne virker. . . Over 1.5bar på orginal comp er å be om tenningsbank. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 19, 2008 oki;) jepp har jonus oppsett så tror jeg bare kjøper kran jeg:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...