bytte av styrestagsmansjett uten å tulle med forstillinga, tips?

Anbefalte innlegg

Heisann!

bilen skal inn til EU kontroll den 20 des, var innom og fikk justert forstilling her for en liten tid siden, da påpekte han som justerte den på naf at mansjetten ville jeg få feil på på EU kontroll da den var flerra opp

hvordan skal man få bytte den UTEN å få herja med forstillinga? siden den er nyjustert så vil jeg ikke inn en gang til for å få justert den pga dette..

noen som har gode tips til en stakkar?

/dan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du gjør er å telle nøyaktig hvor mange gjenger du ser synlig utenfor den ytterste strammemutteren. Og så gjør du ditt beste når du monterer til å få nøyaktig like mange synlige gjenger. Noter nøyaktig, ikke bare hele gjenger, men hvor mye av den innerste som er synlig. Da får du det rimelig greit til, så er lite sansynlig at spissingen blir så veldig feil da.Du kan og markere med kritt på innsiden av hjulene, et sted foran og et sted bak akselen. Så måler du avstanden fra dekk til dekk, foran og bak akselen. Så måler du når du har montert alt igjen og sjekker at avstandene stemmer. Ellers justerer du for å få det til å stemme. Da er alt bankers. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan man jo prøve på! bruke skyvelære f.eks kansje?..

men det jeg tenkte på.. om man skal måle avstand mellom dekk foran og bak, så er vel det avhengig av at dekka står HELT rett mens man driver på. låse rattstammen mao?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare skru av den indre leddet så slipper du å telle gjenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, og så er det viktig at du måler fra samme sted på dekket hver gang, derfor må du merke det på forskjellig måte foran og bak akselen slik at det ikke byttes om. For dekket i seg selv varierer pittelittegranne, nok til at om du ikke måler fra samme sted så kan det bli variasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare skru av den indre leddet så slipper du å telle gjenger.

har sett litt på dette..

og for meg så ser det bare ut som en kule som er pressa innpå sylinderen til servo'n??

eller hvordan sitter dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sett litt på dette..

og for meg så ser det bare ut som en kule som er pressa innpå sylinderen til servo'n??

eller hvordan sitter dette?

Selve indre delen av kula er skrudd innpå tannstanga....Bare å skru denne av

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve indre delen av kula er skrudd innpå tannstanga....Bare å skru denne av

og denna er det ikke noe justering på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, ingen justering når du tar av indre leddet av tannstangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nop...bare å skru den til igjen....ingen ting å tenke på av justeringer da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

thanks! skal bli spennende og se om jeg klarer og få denna mansjetten over klumpen på enden der! går vel med litt vold

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke sjangs med hel mansjett,da er en universal som du kan lime eneste løsningen. Jeg ville merket mutter meget nøye med ett kryss over mutter og stag. Det indre leddet er stort...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lag deg et merke med en meisel på styrestagen. så måler du avstanden fra dette merket og inn til kontramutteren på endeleddet. så lenge du får samme mål når du monterer igjen er alt som det var før du demonterte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.