#1 Skrevet Desember 14, 2007 Som topic sier, hvor mye mere power tåler en 1H motor enn en PG motor? Tenker da med en del høyere ladetrykk og en godt modifisert G60 topp eller med 16V topp. Og vil gjerne vite om en 16v motor med S2 råder og stempler tåler mere eller mindre en de to andre motorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2007 Greien er vel at smidd innmat til 16 v nå er såpass billig, ref gruppe kjøp råder kr 750 pr stykk, og mener å huske det var gruppe kjøp på stempler i en annen tråd til 5000kr for 4 stk, og da er det i mine øyne så billig om du allikevel skal overhale. Da blir tingene NYE og delene har potensiale for mer enn det den vanlige mannen i gata ønsker å legge ut på et syncro drivverk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 14, 2007 Eneste betydelige forskjellen på 1H og PG er jo at 1H har kraftigere topplokksbolter, men er antagelig pakningen som gir seg først ved høyt ladetrykk uansett. Tipper G60 rådene tåler en del mer enn s2, men stemplene til S2 tåler nok mer enn G60 stemplene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2007 Har ikke 1H andre stempler også? Slik at en 1H ville tåle mere på bakgrunn av de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 14, 2007 Har ikke 1H andre stempler også? Slik at en 1H ville tåle mere på bakgrunn av de? Eneste forskjellen på stempler er at det er mindre borring på 1H 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 14, 2007 Nå er situasjonen slik at jeg har 2 PG motorer og 1 1H motor liggende klar for prosjektet mitt. Så etter hva jeg leser at Frode skriver er det egentlig ingen grunn for å bruke bunndelen fra 1H motoren. Og heller putte en PG motor i bilen, og ha en som delemotor. Og heller selge 1H motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...