Anbefalte innlegg

heisan, har trøbbel med det jeg er rimelig sikker på at er coilene.

 

 

 

bilen butter liksom imot og fusker, men ikke alltid. Kan det være pluggene som er sååå dårlige? har ikke fått kjøpt nye enda, da det tro det eller er betlillingsdel: bh :... har sånn halveis fått med meg at disse MÅ være orginale, stemmer det?

 

Er det coilene i seg selv som ryker, eller er det ledningene? har lodda på nye på gamle bilen det funka da, men begynte vist å fuske (etter hva ny eier sa, men vet ikke om det stemmer eller om det var for litt cash..)

 

 

Det jeg lurer på er om det er noen måte å måle de på for å se om de virker som de skal.

 

Tilslutt... er det noen som har testa det "billigste" settet til 034?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er plugghettene dinne som begynner å bli morkne. Kan kjøpe F5DP som er orginale plugger på mekonomen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde akkurat samme problem som omtalt her. At bilen ikke var med bestandig, og fusket litt. Bytta begge POS'ene og 5 coiler 5 plugger (Bosch F5DP0R), akkurat likedan. Satte inn org. luftfilterboks --> ALT OK!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selvfølgelig ikke peiling på om dette er relevant for ditt problem, men det kan være verdt å teste ut...

 

Her er det som ble gjort ifm POS problemet mitt:

1) FInn ut om bilen går på alle sylindre. Tror èn og èn pluggledning ble tatt av til vi fant ut hvilken sylinder som ikke fungerte.

2) Når du vet hvilken sylinder som ikke fungerer: Bytt om ledningene på de to POS'ene slik at den defekte sylinderen nå blir styrt av den andre POS'en (AAN har som du kanskje vet 2 identiske POS'er. Èn som styrer sylinder 1, 2 og 3, og èn som styrer sylinder 4 og 5 (+ 1 ubrukt kanal)(tror jeg)).

3) Gjenta punkt #2. Dersom problemet nå har flyttet seg til en annen sylinder vet du at den ene kanalen på den ene POS'en har tatt kvelden. Har du flaks er problemet sylinder #3, og da vil problemet være løst siden den ene POS'en har en "spare"/ekstra kanal. Mao med flaks kan "spare"/ekstra kanal = defekt kanal etter byttet...

 

FYI 1: POS problemet mitt var temperaturavhengig. Kald POS = fungerende POS, varm POS = defekt POS.

FYI 2: Hvis det viser seg at bilen går på 4 sylindre, men POS byttet ikke endrer sylinder, sjekk om bilen får bensin. Dysa til den spesifikke sylinderen kan ha lagt på røret....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er plugghettene dinne som begynner å bli morkne. Kan kjøpe F5DP som er orginale plugger på mekonomen

 

har hatt det av og de var myke og fine:)... plugger handles imorra takk:)

 

Hei!

Bare et lite tips. Jeg hadde liknende problem. Bilen gikk dårlig når den ble varm og gikk såvidt på tomgang. Når den var kald var alt som normalt.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=84204

 

går som en drøm på tomgang...

 

Jeg opplevde akkurat samme problem som omtalt her. At bilen ikke var med bestandig, og fusket litt. Bytta begge POS'ene og 5 coiler 5 plugger (Bosch F5DP0R), akkurat likedan. Satte inn org. luftfilterboks --> ALT OK!

 

hmm... merklig!! kjører med kn filter siden maskinen står i en 80 og boksen liksom passer litt dårlig:) hvordan filter kjørte du med da? stort lite?

 

Har selvfølgelig ikke peiling på om dette er relevant for ditt problem, men det kan være verdt å teste ut...

 

vist det var dysa som hadde tatt kvelden ville den vel ha vært dårlig hele tia? har vanskelig for å tro at det er bensinen...

 

men disse pos'ene eller de... kan de fuske kun ved pådrag? slik at bilen vil gå fint på tomgang men lugge fælt ved pådrag?

 

Og dere som har kjøpt nye coiler, hvor da? de er jo svindyre!!... har 4 brukte til disposisjon men en eller alle kan være gåene... så må finne ut hvordan de kan testes. Og skjønte ikke noe av den sjm sia eller den: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det sånn at denn lugger så slipper det,også holder det seg bra til neste gang du skal ut å kjøre:confused:

Da kan det være så enkelt som kondens i bensinen,vanlig problem med lite bensin på tanken og varierende tempraturer.Hadde akurat dette problemet på min S4;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det sånn at denn lugger så slipper det,også holder det seg bra til neste gang du skal ut å kjøre:confused:

Da kan det være så enkelt som kondens i bensinen,vanlig problem med lite bensin på tanken og varierende tempraturer.Hadde akurat dette problemet på min S4;)

 

nei, det butter imot så slipper det... så butter det... ved neste pådrag kan den gå fint, for så å fuske i neste pådrag...

 

men den fusker mye mindre når den er "kald" enn når den er god og varm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde det samme på min bil . men der var det topppakningen som brannt hull mellom sylinder 4 og 5.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde det samme på min bil . men der var det topppakningen som brannt hull mellom sylinder 4 og 5.

 

4 og 5 det er de innerste?... hvordan merket du dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

butta ved pådrag , trodde det var en litt sliten coil. Men . så ble det bare værre og værre . til slutt så gikk den bare på 3 syl. syl 5 er nærmest torpedoveggen ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) FInn ut om bilen går på alle sylindre. Tror èn og èn pluggledning ble tatt av til vi fant ut hvilken sylinder som ikke fungerte..

 

Litt vanskelig å nappe ut en pluggleding på AAN.... på din nappa vi ut dysene for å sjekke hvilken den ikke gikk på:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

butta ved pådrag , trodde det var en litt sliten coil. Men . så ble det bare værre og værre . til slutt så gikk den bare på 3 syl. syl 5 er nærmest torpedoveggen ja

 

men hvordan gikk den på tomgang da? fuska den eller gikk den helt fint... butta den ved vært eneste pådrag? min er helt rar... butter akkurat når den føler for...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har nye plugger, plugghetter og byttet om på POS og feilen fortsatt er den samme, tror jeg det er morkne ledninger til coilene. Ledningene som ligger inne i lokket blir sprø av varmen og overslag skjer når du trår på. Ledningene kan se bra ut men små sprekker vises først når du demonterer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker 1,8T coilene med innebygget POS på min. Akkurat det samme som billigste 034 settet. Coildekselet er demontert slik at coilene får bra kjøling. Det har fungert bra i over 1 år...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har nye plugger, plugghetter og byttet om på POS og feilen fortsatt er den samme, tror jeg det er morkne ledninger til coilene. Ledningene som ligger inne i lokket blir sprø av varmen og overslag skjer når du trår på. Ledningene kan se bra ut men små sprekker vises først når du demonterer...

 

okei... har lodda på nye på gamle s2en min som hadde akkurat samme problemet... men solgte den 2 dager etterpå og han sa problemet kom tilbake. Kan være det var for å lure litt penger utav meg, men vet ikke. Prøver først med det ihvertfall... plugger har jeg enda ikke bytta, da det var enda lenger bestillingstid på mekonomen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men disse pos'ene eller de... kan de fuske kun ved pådrag? slik at bilen vil gå fint på tomgang men lugge fælt ved pådrag?

Tja, dette vet jeg svært lite om. Det eneste jeg vet er at da min POS ble ødelagt gikk bilen bare på 4 sylindre når den ble varm, også på tomgang.

Litt vanskelig å nappe ut en pluggleding på AAN.... på din nappa vi ut dysene for å sjekke hvilken den ikke gikk på:)

Stemmer det. Passe vanskelig å ta av èn og èn pluggledning med coilrekka på.:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kan vel være så "lett" som at den ikke får nok bensin?

På min 100 C4 butta den skjikkelig ved pådrag, for så å virke normal (i korte intervaller). Stoppa motoren, og fikk aldri start igjen. Fant da først ut at fordeleren hadde gått, men når den nye var montert fant vi fort ut at bensinpumpa ikke var helt i slag (leverte nok trykk innimellom). Så sannsynligvis tok bensinpumpa knekken på fordeleren (uten at jeg veit hvordan).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvordan gikk den på tomgang da? fuska den eller gikk den helt fint... butta den ved vært eneste pådrag? min er helt rar... butter akkurat når den føler for...

 

Det var som du sier.. fusket akkurat når den følte for det .

Tomgangen var som så , noen ganger gikk den fint , andre ganger gikk den på 3-4 syl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker 1,8T coilene med innebygget POS på min. Akkurat det samme som billigste 034 settet. Coildekselet er demontert slik at coilene får bra kjøling. Det har fungert bra i over 1 år...

 

Dette har faktisk jeg åsså! coil med innebygget POS.. vet ikke om det er noe bedre da men :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med luftmengdemåler?

 

da hadde den vel bare gått slappere... denne blir vel dårlig... men den funker vel dårligere hele tiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da hadde den vel bare gått slappere... denne blir vel dårlig... men den funker vel dårligere hele tiden?

Snakket med en kollega som hadde feil på LMM og han beskriver problemet likt som deg. Gikk fint på tomgang, men ved pådrag butter ting imot. I hans tilfelle skjedde feilen over natten, og ikke en gradvis forverring. VAG-COM vil nok kunne gi deg svar på om LMM har tatt kvelden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.