#1 Skrevet Desember 14, 2007 Hei, noen som vet hvilken klutsj som passer på en Audi 80 TDi som tåler en god del mer moment enn den originale? Noe fra Sachs? Tilleggspørsmål, klutsjpedalen min rister når den er litt trødd inne, er dette ubalanse i svinghjulet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2007 bumpibump byggmakker..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2007 At det rister, er mest sannsynlig pga at lamell ikke er 100% sentrert. Enkel og rimelig måte og få klutch til og holde litt mere, er og bruke en org. lamell med en kraftigere trykkplate. Sachs har mange. Kjøpte nettopp til S4'n fra ES tuning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2007 Passer VR6 clutch og G60 svinghjul på Audi 80 TDi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2007 Såvidt jeg har forstått er 1Z svinghjulet det samme som på G60. Altså VR6 clutchen burde passe. Noen som kjenner til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2007 Slurer clutsjen med kun chip å dyser? eller har du skumlere planer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2007 Slurer clutsjen med kun chip å dyser? eller har du skumlere planer? Med dyser og chipping skal det ligge i grenseland for original clutch. Greit å undersøke litt før jeg står midt i byfjordtunnellen og sniffer brente clutch lameller En original VR6 clutch skal holde til 400Nm, så det burde holde i første omgang. Tar ikke turbobytte med det første ihvertall, siden turboen min nå kun er kjørt omtrent 3000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 18, 2007 Med dyser og chipping skal det ligge i grenseland for original clutch. Greit å undersøke litt før jeg står midt i byfjordtunnellen og sniffer brente clutch lameller En original VR6 clutch skal holde til 400Nm, så det burde holde i første omgang. Tar ikke turbobytte med det første ihvertall, siden turboen min nå kun er kjørt omtrent 3000km. Kjørte 2 år med 350-450 nm på en VR6 clutch fra Sachs. Kjøpte den hos Hellanor. Tror den kosta rundt 2 lapper med trykkplate og lamell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 18, 2007 Kjørte 2 år med 350-450 nm på en VR6 clutch fra Sachs. Kjøpte den hos Hellanor. Tror den kosta rundt 2 lapper med trykkplate og lamell. Høres bra ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 28, 2008 Da er denne tråden blitt høyst aktuell igjen da bilen ble litt kreativ i dag. Etter en kjapp akselerasjon, klutsja jeg for å gire opp, etter det var alt liksom annerledes. Clutchen har ikke tatt tak før pedalen har vært ganske langt ute til nå, men så plutselig så tar den med en eneste gang omtrent, og skikkelig ugjevnt. Virker ikke som den frier helt skikkelig heller pga. litt tyngre å få i gir, spesiellt revers. Homper noe helt vilt ved lett sluring i revers og fremover. Clutchen slurer ikke og har aldri gjort det heller. Noen som har noen formeninger om hva som har skjedd og hvordan jeg fikser dette? Hva er det som har tatt kvelden? - Utløserlager? - Slavesylinder? - Clutch lamell? - Trykkplate? - ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 29, 2008 utløserlager som har kilt seg kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 29, 2008 Prøvd og lufte den da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 29, 2008 Prøvd og lufte den da? Fikk ikke tid i går da det ble familiebesøk. Skal prøve i ettermiddag, men merkligt at det skjedde sånn plutselig hvis det er luft? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 29, 2008 utløserlager som har kilt seg kanskje? Kanskje det. Har du tid til å bistå med en diagnose i dag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 29, 2008 jepp, bare kom innom jobben når du er ferdig på din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 29, 2008 jepp, bare kom innom jobben når du er ferdig på din Kjøre ikke 80'en i dag, redd for å kverke girkassen. Tenkte du kunne dra på langtur ut til Rennesøy igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 29, 2008 Da har jeg funnet ut at det mest sannsynlig er slavesylinderen, så den blir byttet i morgen hvis delen er hyllevare. - Har luftet clutch godt med trykkluft uten at det hjalp - Sett etter lekkasjer, men det er ingen spor av bremsevæske - Strupte slange mellom master- og slavesylinder som gjorde at pedal ble steinhard, altså ingen innvendige lekkasjer på masterpumpa Da gjenstår bare slavesylinder som kan være synderen. Ingen ulyder fra clutch verken med pedal ute eller inne så jeg utelukker noe med utløserlager/lamell/trykkplate/utløserarm. Er dere enige i ressonementet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...