Voks med mest mulig Carnuba?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på om jeg skal bestille meg litt fler vokser til bilen min, og lurer i den forbindelse hvilken voks som inneholder mest Carnuba av de man får kjøpt på http://www.autogeek.net ?

Jeg spør ikke om hvem voks som er best.. da det sikkert er tusen forskjellige meninger om dette, men altså hvilken voks som inneholder mest Carnuba, som dem sier er bedre, jo mer carnuba-innhold det er...

Da mener jeg ikke swissvax. Jeg synes det er litt tullete og kjøpe en voks til over 1.000 kr. Den er nok bedre.. men jeg tiviler på at man kan se så voldsom stor forskjell på denne og en annen bra voks, som kanskje ikke har like mye Carnuba i seg.

Noen som kan linke direkte til de beste voksene med Carnuba på http://www.autogeek.no for meg, slik at jegg får bestil de 2-3 beste voksene derfra og prøvd dem ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hørt mye bra om denne ja... men det er så vanskelig å vite hvor mye Carnuba dem inneholder. På swissvax sine produkter, så får man oppgitt i prosent hvos mye Carnuba hver vokstype inneholder... men altså ikke de man finner på autogeek.net.

Er det snakk om salgstriks her, hvor det bare finnes en liten dråpe Carnuba... siden dem ikke oppgir innholdet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at Pinnacle Soverän inneholder mest carnuba. Ellers må du gå løs på Zymol eller Swisswax.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ganske så hemmelige, de oppskriftene der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er ikke denne i utgangspunktet "best" på mørke farger da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel det. Men er flott på lyse også ;) Litt markedsføring fra pinnacle også. Da fleste dyre biler er rød, sort osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil si at Pinnacle Signature Series II er i utgangspunktet en bedre voks enn P21s, som jeg har sett så mage skryte av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pinnacle souveran er gull!

Min oppskrift på siste shining(gjort for hånd):

Duragloss 101 --> 105 --> 111 --> Pinn souv.

Ble utrolig fornøyd, samt at det virker meget holdbart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil si at Pinnacle Signature Series II er i utgangspunktet en bedre voks enn P21s, som jeg har sett så mage skryte av?

Jeg vil si det ja. Etter å ha brukt begge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil si det ja. Etter å ha brukt begge.

Okay.

Da er det jo ikke noe vits i å prøve P21s ..... ikek sant.. siden Pinnacle Signature Series II går for å være en bedre voks...?

Jeg vil også vise dere denne tråden... hvor jeg har noen spørsmål:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=106905

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay.

Da er det jo ikke noe vits i å prøve P21s ..... ikek sant.. siden Pinnacle Signature Series II går for å være en bedre voks...?

Jeg vil også vise dere denne tråden... hvor jeg har noen spørsmål:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=106905

Er jo alltid moro å prøve noe nytt, men jeg personlig mener Pinnacle signature series II er bedre! Men tror nok ikke du hadde blitt missfornøyd med Souveran på bilen heller ;)

Svart på andre tråden også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har råd ville jeg ha prøvd begge jeg, så kan du selv se hvilke av dem som passer deg best :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten digresjon...

Så en kort snutt på Discovery i går, hvor en brite tilbød bilvask, polering og voksing til svært velstående kunder (opptil £5000 for en komplett behandling).

Voksen han brukte (fikk ikke med meg navnet) så ut til å inneholde omtrent 2-400ml og inneholdt mye (bilpleiers ord) carnuba; £6000!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel ikke tilfeldigvis Zymol?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet dessverre ikke, fikk ikke med meg navnet...

Så egentlig ikke på, men hørte carnauba og reagerte, så kom prisen og jeg reagerte igjen : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Paul Dalton ;) Bruker swissvax og Zymol. Utvilker sin egen voks nå, lanserer rimelig snart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.