Forskjell på org audi/brembo skiver vs EBC

Anbefalte innlegg

Etter å ha fått tak i nye bremsecaliptere så må jeg ha nye bremseskiver og klosser også. Da står valget melomm å kjøpe org Audi eller fra EBC. Spørmålet om det er verdt å legge dobbelt så mye penger ned i å få tak i EBC turbo groove sport bremseskiver og reddstuff klosser mot nytt orginal Audi/ brembo bremseskiver og klosser???

 

Det jeg driver å snuser på er å køpe Audi S8 skiver til å ha foran på cab`n Vet jo at de org til S8 er det brembo har laget. Men EBC har jo noen som er litt kulere med slisset spor og "hull" i. De skryter jo også at de skivene er mye bedre også. Prismessig så er koster EBC dobbelte av org, ca 1200(org),- per/stk mot ca 2400,-(EBC)

 

Og hva med bremseklosser? Hva er best av greenstuff vs redstuff for en som skal bruke bilen som "gatebil" med inslagg av et par banekjøringshelger i året?

 

orginnale Brembo S8 vs EBC

112-1292_IMG.jpgtb.jpg

112-1293_IMG.jpg

 

greenstuff.jpgredstuff.jpg

 

Noen som vet hvem som forhandler dette i norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan bremsecalipter skal du bruke? og hvordan løser du det med boltsirkel og innpress?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Helge Gjerseth

hvordan bremsecalipter skal du bruke? og hvordan løser du det med boltsirkel og innpress?

Siden han nettopp har kjøpt seg RS2-calipre regner jeg med at det er de som skal brukes ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, jada så det etterpå, men hva med boltsirkel da? caben er vel 4x108?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil anbefale deg å kjøpe redstuff kloser, fordi de tåler høyere varme og gir deg sjansen til å kjøre mer på bane før det lukter sveis og bremsene går varme. Greenstuff funker helt bra til gatekjøring, men egner seg ikke for banebruk.se ebc hjemmeside

 

http://www.ebcbrakes.com/Automotive.html

 

Autopower forhandler ebc i norge. De sender til hele landet, tlf37031300

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok at greenstuff klossene holder i massevis, hvis det er en gatebil du skal ha det på.

Jeg har 'Turbo Groove'-skiver og Greenstuff klosser = erfart mindre skitne felger. Spesielt foran.

Mest p.g.a. støvete (les: svarte) felger, så blir jeg og holde meg til denne EBC- løsningen. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn mens vi er inne på det, hva koster green/redstuff klosser vs. 'vanlige'?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Helge Gjerseth

hehe, jada så det etterpå, men hva med boltsirkel da? caben er vel 4x108?

 

S2 understell på min. 5x112 foran og bak. Derfor er S8 aktulle!

 

Er ute etter å viten om EBC sine er bedre enn org brembo sine til S8. Om det er værd å legge ned 3-4 lapper ekstra for å få EBC sine (litt kult da med slisset spor o.l)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft med slisser ja, men de EBC TG skivene spiser klosser og jeg hadde problemer med litt "romling" når jeg bremset svakt på min A4TQ..Noen andre som har vært borti samme problem..? Et stort pluss er jo at støvet ikke setter seg på felgen...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har EBC skiver og klosser på min....meget fornøyd bortsett fra at greenstuff klosene ikke tålte kjøringen min på Rudskogen sist måned....har bytte til Redstuff nå men de virker ikke så bra til vanlig kjøring, da de må varmes opp før de begynner å virke for fult. Men det kommer jo helt an på kjøringen

 

Opprinnelig postet av Jim Johansen

Tøft med slisser ja, men de EBC TG skivene spiser klosser og jeg hadde problemer med litt "romling" når jeg bremset svakt på min A4TQ..Noen andre som har vært borti samme problem..? Et stort pluss er jo at støvet ikke setter seg på felgen...

 

Vil ikke si minne sliter mye, romlingen kommer fra slissinga på skivene.

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Sånn mens vi er inne på det, hva koster green/redstuff klosser vs. 'vanlige'?

Priser kan du finne her...http://www.ebcbrakes.no/

 

Jeg betalte 3950.- for et sånt frontkit til Passat/A4 og vil ikke si det var så dyrt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det merkes stor forskjell på EBC bremsene og de originale. En jeg kjenner har skiftet til turbogroove skiver og greenstuff klosser. Det virker utrolig bra! Go for it!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøper mine EBC-varer på Bilextra. Jeg vet ikke om samtlige butikker fører EBC, men dem gjør det her i Tromsø.

Betalte kr. 3.020,- (ink. moms) for skiver og klosser framme. Husker ikke hva jeg betalte for de bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge EBC så er greenstuff klossene bare beregnet på biler opptil 1400kg, ellers blir de spist opp ganske så fort.

Men trodde forøvrig S8-skivene var slisset jeg. Er en kar her med S6 som har montert sånne i orginalkaipperne, gikk akkurat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fikset du det med boltsirkelen bak??

Kollevold selger Ferodo bremseklosser som funker veldig bra.

Har selv DS3000 klossene på min Løpsbil.

Biter noe inni ....... !!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Turbo groove discs og Green Stuff i juni. Stor forskjell i forhold til orginale TT bremser iallefall. Klossene støver mye og man får svarte felger fort. Etter noen runder på Vålerbanen var grønnfargen på klossene borte. Det luktet svidd maling :D :D :D . Men bremseeffekten er helt klart verdt prisforskjellen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Cato Sivertsen

Hvordan fikset du det med boltsirkelen bak??

 

Les litt lengre oppi tråden her. Har ombygd cab`n til 5x112 boltsirkel på foran og bak. Det eneste moro her blir å finne skiverbak som passer i forhold til calipteren o.l. Foran så er A8/S8 bolt on på S2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

Jeg kjøpte Turbo groove discs og Green Stuff i juni. Stor forskjell i forhold til orginale TT bremser iallefall. Klossene støver mye og man får svarte felger fort. Etter noen runder på Vålerbanen var grønnfargen på klossene borte. Det luktet svidd maling :D :D :D . Men bremseeffekten er helt klart verdt prisforskjellen.

Støver greenstuff klossa dine (eller missforsto jeg)???

Jeg syns de ikke støver noe i forhold til orginale klosser. Men nå har ikke jeg vært på bane og kjørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jan Henrik Nygård

Støver greenstuff klossa dine (eller missforsto jeg)???

Jeg syns de ikke støver noe i forhold til orginale klosser. Men nå har ikke jeg vært på bane og kjørt.

Kombinasjonen Turob groove + Green Stuff, gjør at de støver. Iallefall i forhold til orginale TT skiver og klosser. Dette gjelder både på bane og til vanlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye

Les litt lengre oppi tråden her. Har ombygd cab`n til 5x112 boltsirkel på foran og bak. Det eneste moro her blir å finne skiverbak som passer i forhold til calipteren o.l. Foran så er A8/S8 bolt on på S2.

 

Hvordan skal du gjøre det med håndbrekk bak hvis du skal bruke RS2 calipere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ivan Munthe

Hvordan skal du gjøre det med håndbrekk bak hvis du skal bruke RS2 calipere?

 

Her blir det nok å bygge om litt. Tar det problemmet der etterhvert. Vet at det er andre som har gjordt det. Så alt er mulig( ser bare utfordringer-ikke problmmer:))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye

Her blir det nok å bygge om litt. Tar det problemmet der etterhvert. Vet at det er andre som har gjordt det. Så alt er mulig( ser bare utfordringer-ikke problmmer:))

 

Du får bygge om til Porsche boltmønster da vet du, så er det sikkert litt lettere. Men det blir sikkert litt styr bak da. Lykke til jaffal!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at du har bygd om til 5x112. Men hvordan gjorde du dette? Du har ikke firehjulstrekk etter det jeg vet !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Cato Sivertsen

Jeg vet at du har bygd om til 5x112. Men hvordan gjorde du dette? Du har ikke firehjulstrekk etter det jeg vet !

 

S2 nav foran og bakhjulsnav fra en A4 fwd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Black Diamond skiver ifra Kollevold?

 

Det sammen med Ferrodo klosser som Kollevold og selger skal visst være veldig bra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø

Hva med Black Diamond skiver ifra Kollevold?

 

Det sammen med Ferrodo klosser som Kollevold og selger skal visst være veldig bra..

 

Er det noen slisser/spor på disse? Kan jo ta en tlf i morra å høre på pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.