Forskjell på org audi/brembo skiver vs EBC

Anbefalte innlegg

Et mekanisk verksted kan vel frese spor i hvlke som helst skiver, vil jeg tro!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slisser spiser klosser noe så sykt da :)

 

om du ikke liker å bytte bremseklosser hele tiden så ville jeg anbefalt å ikke ha slissede skiver...men at det gir bedre skrubb er det liten tvil om :P

 

et hvilket som helst mekanisk verksted(iallefall de med riktige maskiner) kan lage slisser for deg ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian bjerga

Ifølge EBC så er greenstuff klossene bare beregnet på biler opptil 1400kg, ellers blir de spist opp ganske så fort.

Men trodde forøvrig S8-skivene var slisset jeg. Er en kar her med S6 som har montert sånne i orginalkaipperne, gikk akkurat.

RS6 skivene får du i både hullborret og slette 365x34mm. S8 er kun slette 323x30mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Terje Rønning

. S8 er kun slette 323x30mm.

 

Det var det jeg mente/trodde også. (evt se bilde av S8 skiver først i tråden) Det var kvaliten på disse (det er jo Brembo sine) vs EBC eller Black Dimond. Det er 1000 lappen per bremseskive å spare på å kjøpe orginalt enn andre merker. Om det var verd det kronene ekstra eller funker det like bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø

Hva med Black Diamond skiver ifra Kollevold?

 

Det sammen med Ferrodo klosser som Kollevold og selger skal visst være veldig bra..

 

Ring å snakket med de i dag. De sa at folk som både hadde testet Black Diamond/Ferrodo og EBC ikke gikk tilbake til EBC. Prisen på B.D bremseskivene var ørlite billigere enn EBC mens Ferrodo klossene var noe dyrere. Tillegg så var B.D skivene mørke/svarte i fargen med både hull og slisser.

 

Så kanskje det blir Black Diamond nå :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt Ebc & Turbogroove før. Hadde problemer med kast i skivene, og fikk byttet to ganger på garantien.

 

Skal aldri kjøpe noe annet enn orginale bremser igjen! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye

Ring å snakket med de i dag. De sa at folk som både hadde testet Black Diamond/Ferrodo og EBC ikke gikk tilbake til EBC. Prisen på B.D bremseskivene var ørlite billigere enn EBC mens Ferrodo klossene var noe dyrere. Tillegg så var B.D skivene mørke/svarte i fargen med både hull og slisser.

 

Så kanskje det blir Black Diamond nå :confused:

 

De sa det samme til meg når jeg hørte..

Fikk selvfølgelig tips om kollevold etter at jeg kjøpte Japan Sport skivene mine sammen med Ebc Green Stuff klossene..

Billigere var de også.. Japan sport skivene kostet meg 3500,-..

 

 

Det at de er svarte syns jeg bare er tøft..

 

Ser ut som keramiske skiver.. ;) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er jo dyrere bremser man kjøper jo oftere må de skiftes....... synes jeg titt og ofte hører at folk med ebc etc etc og enda dyrere sliter de ut altfor fort i forhold til prisen.

 

Har til dags dato aldri hatt problemer eller noen tegn til fading på min S6 med Brembo skiver og ett eller annet merke klosser... og de skrubbene fungerer sykt bra! har i allefall kjørt 60/70 mil på bane i år og til helgen bli det enda mer.

 

hvis det er 314mm du skal ha så kjøp brembo, hopp og drit i EBC som i mine øyne bare støver så jævlig at du faen nesten blir svart flagget på gatebil:D

 

tror jeg betalte 1200 for begge mine brembo skiver på mekonomen.

 

Sats på skikkelig DOT 5.1 bremsevæske... hjelper ikke med gode bremser hvis ikke væsken holder følge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja??? Har jo tenkt på kjøpe orginale (brembo) skiver også. Det som trekker veldig opp er prisen. Så får det nesten bare være om det er kulere med slisser. Siden det er brembo som lager skivene til S8 kan de jo ikke være så dårlige? Brembo er jo anerkjent merke-> har jo tross alt lager porsche calipene mine.

 

Som du sier Jan, til den prisene som du kjøpte begge dine, er jo halve prisen av en skive hos EBC. Så jeg vil komme langt rimligere ut ja. Men jeg lurer forsatt på om jeg vil ha redstuff klosser iallefall. God erfaring med greenstuff som jeg hadde tidligere. Støvet mye mindre, og siden orginal skivene ikke ha slisser vil de vel ikke støve på samme måte som slissete-skiver.

 

Forerresten: takk for tipset om mekonomen. Skal ringe til de i morra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet eller greier å finne ut (Etka kanskje?) hvilken fabrikat orginale S8 skiver er? Har hele tiden trodd Brembo men etter min ringe runde rundt påstår noen at det er Bosch som står for orginale Audi skivene. Stemmer det????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sto ikke noe spes i familiealbummet etter hva jeg så.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bilde som ligger ført i tråden er bilde av 345mm skiver og der ser man at det står brembo. Noe som også blir bekreftet her. Mens 323mm jeg antagligvis kjøper (er vel ikke plass til strørre??) står jo her at det er "girling" Hva nå enn det måtte bety? Det er vel navnet på bremsesystemet det vel? Vet at det på S2 også heter girling, mens på 2.0 og 2.3 cab heter lucas.

 

Det som evt er litt merkelig hvis "girling" ikke er brembo skiver men (evt) bosch er at pris messig mellom 323 og 345 mm oginalt er snaut 100,- kr Men så var det da, å få plass til 345 mm skiver på RS2 calipere........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ihvertfall at det på corrado g60/audi v8/audi 80 er Girling kalippere.. Uvisst hvilket merke skivene er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye

Det bilde som ligger ført i tråden er bilde av 345mm skiver og der ser man at det står brembo. Noe som også blir bekreftet her. Mens 323mm jeg antagligvis kjøper (er vel ikke plass til strørre??) står jo her at det er "girling" Hva nå enn det måtte bety? Det er vel navnet på bremsesystemet det vel? Vet at det på S2 også heter girling, mens på 2.0 og 2.3 cab heter lucas.

 

Det som evt er litt merkelig hvis "girling" ikke er brembo skiver men (evt) bosch er at pris messig mellom 323 og 345 mm oginalt er snaut 100,- kr Men så var det da, å få plass til 345 mm skiver på RS2 calipere........

 

Girling lager systemet (braketter, sadler etc.) og caliperne, (som i G60..) og har ikke så mye med skivene å gjøre igrunn.. Selv om Brembo har laget skivene, er det ikke sikkert de trykker navnet sitt på dem, og bilfabrikantene bytter ofte leverandører underveis i modellprogrammet. Dermed kan du finne både ATE, Brembo og Girling bremser på bilene, avhengig av hva som 'passer' på de enkelte modellene og innkjøpsavtalene. Tror ikke VAG er hverken bedre eller værre enn andre produsenter der..

I den 'lette' cabben din er det helt sikkert nok med 323mm, selv om det er 'mye' tøffere med 345. (bare å sette imellom shims på caliperbraketten det, selv om det neppe er Tuv-godkjent å gjøre det på den måten..)

Kjøp både red-stuff og green-stuff, så har du Red til banekjøringene, og Green til landeveisloffing. (du kjører jo bare i 5. gir allikevel.. ;) Best of both worlds..

Mine .02 kr..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, bare å skimse vider ut på braketen/adaptren (so j eg har fått tak i nå) så får man plass til 345mm skiver :) Hvordan blir det med slitasjen o.l Bremseklossen på RS2 caliperen dekker vel ikke hele skiveflaten den? Siden den da bare er bergnet til org RS2 på 304mm. Eller går det fint??? Vil jo alltids ha størst mulig bremser mest porno : doggy : det. Cab`n er en "lett-vekter" på 1.6t og 1,8t med to folk og fuel på tanken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å bruke de originale RS2 (Porsche) boltene, og ikke noe 'liknende' du får hos den lokale skruepusher'n, de er nemlig visstnok skikkelig seige og spesialherdet..

(det er tross alt bremsene vi snakker om her..)

RS2-bremser er vel like de som står på 993'n fra '93 eller deromkring? Autozentrum i Oslo bør vel ha klosser som passer, i hvertfall har de endel peil på bremsene på Porschene..

Tipper Mintex og Hawk også har klosser med forskjellig bredde til disse caliperne. Men som sagt, med disse caliperne er det jo også en smal sak å bytte til Red stuff for banekjøring..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe tlf/ web side til Autozentrum og Mintex & Hawk???

 

Takker for det tipset med org bolter. Slikt kan jeg sikkert bestille hos møller også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.

 

Sats på skikkelig DOT 5.1 bremsevæske... hjelper ikke med gode bremser hvis ikke væsken holder følge.

 

 

hvor mye bremsevæske går med på et skifte på s4/6?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 liter holder...

 

 

Og du trenger ikke kjøpe dot 5.1 til 1000 spenn... har ingen hensikt. jeg kjører på Ferrodo sin 5.1 og har til dags dato aldri hatt fading på bane eller andre steder. den kostet ca 150 spenn for 1 liter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk. Ja ser at castrol har en til 1000kr for en liter, men bortsett fra det har jeg bare sett "jalla" merker som koster 100-150 for en liter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd 3 eller 4 forskjellige merker... og faktisk ikke merket noen som helst forskjell og noen av de har vært billigmerker... Comma sin fungerte meget bra og bl.. den ble målt til å koke på 300 grader mener jeg og det skal jo holde :)

 

Den til castrol er vel for F1 biler og andre tullinger=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye bremsevæske går med på et skifte på s4/6?

Iht. Bentley går det med 2 liter (0,5 liter ut til hver kaliper) for en fullstendig "skylling" av bremsesystemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.