Vurderer å kjøpe 1995 S6 2,2 avant,feil?(Har kjøpt nå)

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å kjøpe meg en 1995mod S6 2,2 20vt(ca 200000km)

Hva er mest vanlige feil på disse?

Bilen har 5gir,mye jobb å bygge om til 6gir?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tjaa. mange gamle tråder.

Jeg kan jo starte:

Kan være greit å ta en Vag-Com test, så du for oversikt over hvordan det står til med "alle små" sensorer og følere.

-Bremser. Sjekk generell standard, og at de ikke henger etter bruk.

-Understell -sjekk at alt av ledd, foringer og dempere er tight og bra

-Klima (om det er det) sjekk ALLE funksjoner nøye. Det er dyrt å reparere.

-Motor -Ta en tur til flyplassen og blås rein de første 3-4 girene sjekk at bilen drar jevnt og fint hele tiden, hør etter lekkasjer

 

det jeg kom på nå i farta. Generelt gjelder det å være nøye, delene koster en del.

sikkert andre som kommer med mer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk

Dyr i drift disse?

Hvor stor henger kan den dra(kg)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror min s6 med avtagbart stod 1600 eller 1800kg..

 

men mener å ha lest i instruksjonsboken at de kan dra 2200kg hvertfall..

 

Men en ting er sikkert..skal ha litt last på hengeren før du merker at du har den på slep.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit om det er mye jobb å bygge om til 6gir?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbruket på 2,2 20VT er vel rundt 1,1-1,2 på bykjøring, til 0,8 på langkjøring.. Eller der i lende.

Hvorfor skal du bytte kasse? Har hatt begge disse kassene, trives nå best med 6tr, men tror ikke girkassebytte hadde vært første post på agendaen om jeg kjøpte S6. Noen andre får svare på hvor omfattende det er å bytte, det vet jeg ikke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere som vet om vanlige feil på disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde en urs4.2.2 i 5år. og den var gått over 300000 når eg solgte den. vil ikke si de er så dyr å reparere om du kan skru litt selv. det eg hadde som feil på min,regner det som ganske typiske feil på de bilene. -calipere bak som henger,bla. med dårlig eller ingen virkning på handbrems.enkelt å ta opp og smøre selv. diverse sensorer,bla.hallgiver. lett å finne ut av med vag-com og ikke så dyr.eg har faktisk fikset hallgiver ved å bare smøre den med 5-56.-spjeldmotorer i klima, også fikset med rengjøring og elektro rens. ellers har jo de bilene en tendens ti å begynne å lugge-rykke.gå dårlig.får meg har det hjulpet med å bytte plugger og plugghetter pluss rengjøring under toppdeksel,da det kan samle seg noe olje der pga. dårlig pakning. også hørt om dem som har måtte skifte pos. pga av nevte problem. men det har ikke skjedd med meg. ellers kan eg gå god får at det er en av de beste motorene som noensinne er lagd. min ble sjekket får slitasje ved 250000 og dem mente motoren var som ny enda. rimelig skuddsikker med andre ord. lykke til: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe å lure på! :P Har hatt Nazze i snart 8 år nå, og den runder 260' om et 'øyeblikk'.

De feilene jeg har hatt, som 'alle andre' også har eller kommer opp i, er stort sett det 'vanlige' på Audi, og må vel regnes stort sett som slitedeler på en såpass opp-i-åra-bil.

 

Jeg har byttet:

Bærearmer foran

Dempere foran (må bytte bak også)

Toppakning (papirutgaven, du styrer sannynligvis unna pga. stålpakning..)

Luftmengdemåler (LMM)

Tenningsmodul (POS)

Øvre bærearmer bak

Reimstrammer

Wastegate (sprukket opp)

 

Overhalt/fikset:

Rust på (hull i) tank

Varmesete førerstol (gjenganger)

Kjørecomputer (feiler med falske alarmer som resultat)

Dårlige reflektorer i hovedlys (nye kinautgaver til 1200 på biltema..)

MYE Sinkslipp på tidlige modeller..

Kabler ryker i gjennomføringer til dører og bakluke

Etterkjølingssystem for turbo

Plaststusser på motor og kjøleanlegg smuldret opp..

Forsterker i antenne

 

Andre vanlige feil: (Noen allerede nevnt)

Simringer på bakaksel lekker

Drivakselmansjetter foran (bak er de mindre utsatt)

Klimaanlegg (feilkoder på http://www.nordicaudi.com)

Coiler kan feile ved høy boost (greit å bytte og feilsøke)

 

Okei, så ble det 'noe', men uansett er det verdt bryet hver eneste gang du trøkker fjæla i bunn! :D

Denne siden summerer vel det aller meste.. :P

http://www.s-cars.org/postnuke/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=181&mode=thread&order=0&thold=0

 

Jeg har selv 5-trinns, og føler vel ikke egentlig jeg mangler noe, du tømmer uansett bare 3. giret på 'vanlige' dager, men liker du å røre tyttebær, er det bare å få tak i en 6-trinns og stappe i når du en gang behøver å bytte clutch..

 

Lykke til, og velkommen til UrS-gjengen! :D

(PS: Det du kommer til å bruke aller mest penger på er uansett trimming..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit hvor mye den kan dra?(henger med brems)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1650kg står det i mitt vognkort. 2.2 t

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var ny bil kjøpt,var litt div feil på den

Fjusker litt mellom 2500-3000 omdreininger,hva kan dette være?(bilen er chipet til 289hk,kjenes ikke ut til å være så mye hk:confused:)

Feil med klima: klø :

Feil med sentrallås: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

'Ække noe som heter 'fjuske'.. :P

 

Min kan dra 2000 kg, i hvertfall når jeg engang får på hengerfestet..

Hvis ikke O2-sensor er byttet noengang, kan den også lage trøbbel i midtområdet. Min ble kvitt all lugging når jeg byttet! (Bruk original forvarmet Bosch-sensor, fåes for en 400-lapp i USA.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk plugger og plugghetter. de bilene er veldig følsom får overslag.lett å ordne. men kjøp borsc orginal plugger. om du får opp feil på spjellmotorene. ta dem opp og rengjør.bruk en liten nål mellom ankrene på motoren og spray med elektro rens. funket for meg. og der var alle tre motorene gåen. om du ikke får låst eller låst opp bilen. av og til bare i perioder. sjekk elektro motoren til vakumpumpa.den ligger ved batteriet under baksete. sjekk også vakumslangene til den. lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det store forskjeller mellom en S4 og en S6? Tenker da på modellene fra 92 til 97.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det store forskjeller mellom en S4 og en S6? Tenker da på modellene fra 92 til 97.

 

Ufo bremser som trekker stort ned på S4 modellen. plus at s6 har finere ratt enn s4 :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk slettet en feil kode på motor i dag,nå går den godt: smil :

Sentrallåsen funker kun om jeg låser fra bakluke: klø :

Går det an å skifte pære i klimadisplayet?(se bilde)

Skal s6 merke stå på venstre eller høyre side,fra org(se bilde)

DSC00103.JPG

DSC00095.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar,ser veldig lett ut:)

Tror det blir høyre side,mener det er der det er org.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det venstre side.

Takk takk,er veldig fornøyd med bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en litten ulyd i 1gir,: klø :(Dette er 5t girkasse)

Er 6t kassene bedre en 5t kassene?

Noen som har samme prob?er det like før 1gir er dødt?

Om jeg må skifte kasse,passer den fra andre biler?200tq,A4q,A6q

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OM det ikke knaser.... så begynner sikkert bare å bli litt slitt :) , prøvd å bytte olje?

5trinns er like grei som 6trinns i det daglige liv..... Må du dra hjulspinn i hvert kryss, så kan det være fordel med fks rs2 kasse.cbr eller hva den heter...som har bredere drev på 1gir.

 

Du trenger ikke å bekymre deg over at du har 5t girkasse :)

Hadde 6trinns i S2`n.... var jo litt show i begynnelsen.... men etterhvert så finner du ut at det er likså greit med 5gir :)

Kan ikke si jeg savner 6t kassa :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.