Bilder av defekt vannpumpe. problem med varmen i kupeèn passat B5

Anbefalte innlegg

Har problem med å ikke få noe som helst varme i bilen, selv om motoren blir varm som normalt

Har fått sjekka climatronicen med vag.com

Alle spjeldmotorene går som de skal

 

Har funnet ut at det ikke er sirkulasjon inn på varmeapparetregisteret.

Motoren blir fortere varm enn normalt. Fra Motorvarmer-kald motor til 90 grader på 3-3,5 min. Men den går ikke over 90 grader. Utetemp rundt 0 grader.

 

 

Hjelp!!!! hva gjør jeg videre nå????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du meldingen om vannpumpa?

 

Sjekk at det siver inn varmt vann fra den lillle slangen inn i ekspansjonstanken når bilen er varm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekka den lille slangen i dag. Ikke noe vanngjennomstrømning å se.

Prøvde bilen i bratt motbakke i 6 gir og lavt turtall, da stiger motortemp. til 110 grader i løpet av 30-40 sekunder..

Blir bestilt deler i morgen, tar hele registerremskifte + vannpumpe 23000 km før tiden desverre!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekka den lille slangen i dag. Ikke noe vanngjennomstrømning å se.

Prøvde bilen i bratt motbakke i 6 gir og lavt turtall, da stiger motortemp. til 110 grader i løpet av 30-40 sekunder..

Blir bestilt deler i morgen, tar hele registerremskifte + vannpumpe 23000 km før tiden desverre!!!!!

 

tips sjekk også kjølevannet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan vel trygt si det var vannpumpa. Var vel ikke langt unna lagerhavari.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nok vannpumpa som var (nesten) totalhavarert.

Skovelhjulet var helt løst, lageret hadde ulyd og stor slakk, samt at det var lekkasje via dreneringshullet.

Det viser seg at merkeverkstedet som skifta registerreima ved 90000km ikke hadde skifta vannpumpa.

Dette visste ikke forrige eier, meg selv inkludert.

Hadde sinnsykt mye flaks denne gangen, var så nært det går ann å komme et registerhavari.

Forøvrig ble det funnet lekkasje på svingningsdemperen også.

 

Hørte heller ikke noen spesielle lyder fra motoren, sikkert pga at det er dieselmotor.

Fikk bilen reparert før jul takket være en velvillig og serviceinnstilt mekaniker som gikk overtid for å ordne bilen.

Komplett bytte av registerreim med svingningsdemper, spennruller etc. og selvfølgelig vannpumpa!!

Masse skryt til Straumen Autosenter (Mekonomen verksted) for god service!!!

 

Så for all del: ikke la vær å skifte vannpumpa ved registerreimbytte, hvis den sitter i registeret.

Bil: 02 Passat, 1,9 tdi 130hk, highline , 4motion, variant, motorkode AVF, 157000km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde 1: lekkasje i dreneringshull, grunnet veldig dårlig lager.

 

Bilde 2: Skoveljhul har løsnet helt fra akslingen.

 

Nærmere totalhavari er vanskelig å komme!

vanpumpe passat 005a.jpg

vanpumpe passat 008a.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.