#1 Skrevet Desember 16, 2007 har lagt om til vinterdekk og merka i går at det er noko som ikkje stemmer med dei. eg kom kjøranes igår i ca 40-50km/t. eg skulle bremsa ned da eg nærma meg eit kryss, begynnte å bremsa men bilen forsatte fram i samme fart. veien var tørr og det var pluss grader. når dette skjedde så kom det ein lyd som ikkje hørte ut som den sklei på asfalt. dette skjer bare avogtil. så eg lure på om det er mulig at dekket har "løsna" fra felgen, eller bare at dekka er dårlig. dekka er forresten piggfrie hankook dekk med bra mønster, ca 1-2år gamle. nokon som har hørt om dette??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2007 Merk dekket med kritt eller noe slikt og på felgen å se om det beveger seg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2007 Bare å merke det ved ventilen, så slipper du å lage noe merke på selve felgen. Syns likevel det høres rart ut, ville tro at dekket ville punktere ganske lett hvis det faktisk roterer på felgen. Jeg ville også tro at det er noe rart med dekket eller felgen, for de er laget for å ha en ekstremt tett tilpassing mot hverandre. Sikker på at det er riktig type dekk og felg? At du ikke har fått tak i en av de spesielle felgene som bruker dekk målt i millimeter og ikke tommer eller noe slikt? Jeg tviler sterkt på det, for slike felger er ganske sjeldne, men tenkte jeg kunne nevne det i det minste. Tror aldri noen VAG har brukt slike felger originalt, men jeg vet at både BMW, Ford og Peugeot har gjort det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2007 Husk på at enkelte piggfrie dekk er meget sleip på våt asfalt. Det kan nesten oppleves som om dekket er løst på felgen enkelte ganger,tviler på dekket hadde klart å holdt på lufta hvis det snurra rundt på felgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2007 Ja det er mulig. Selv om jeg tviler på at det har skjedd her. Når vi legger på dekk smører vi de inn med pasta for at gumien skal lettere gå på felgen. Hvis kunden da gir på rett etter at dekka er satt på bilen er det faktisk mulig at gummi/felg er så glatt etter pastaen at bet kan vri seg i forhold til hverandre. Kjipt hvis dekket er avbalansert da en rotasjon på gummi i forhold til felg ødelegger avbalanseringen. Men siden du skriver at dekkene er 1-2 år gamle tviler jeg på at dette er tillfelle her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 16, 2007 Hvilke dekk er det snakk om? Jeg kjøpte en gang noen "grisebillige men bra piggfrie vinterdekk" som jeg leverte tilbake etter 2 dager. Turde rett og slett ikke kjøre med dem fordi de var på våt vei som sommerdekk på isen. Hvis du har bra dekk og de ikke roterer på felgen, kan det være bremsene dine? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 16, 2007 skal sjekke dette med merking med felg og dekk. bremsane kan det ikkje vera. dei funka fint når sommerdekka var på. trur sjølv at dekka er dårlig, men det er litt merkelig at det bare skjer avogtil på tørr asfalt. felga er ikkje spessielle, dei er vw felger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2007 Har merka noe lignende selv med noen billige piggfrie vinterdekk, forsto ikke hva som sjedde, hadde stø kurs rett mot en forgjenger på tørr asfalt og stoppa ikke litt en gang, kom en veldig spesiell lyd også, det var altso dårlige dekk som gjikk på bålet (ble i allefall skifta ut) rett etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 17, 2007 bruker du sånn moskusrunk/dekkguffe som du har på dekket når du legger det på så vrir det seg nok ikke...den guffa setter seg nok ganske bra!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 20, 2007 problemet er fiksa no. årsak: elendige dekk løyste det ved å kjøpa nye gode dekk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...