Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en 5 sylindret motor liggenes. 2.3 Regner jeg med.

Den har sitti i en Passat GT fra 1986 tror jeg.

 

Noen som veit om noen biler den går rett ned i?

 

M.V.H

 

Stian Engebakken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok enten 2.0 eller 2.2, 115 eller 136hk

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det 2.2 for det er 136 hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel tilsvarende eller lik KV motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel tilsvarende eller lik KV motor.

 

Ikke bare tilsvarende eller lik, det er KV.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som gadd å svare på det han faktisk spurte om??

 

skal vel passe i alle som er med femmer orginalt. I biler med 4er så er vel både motorfesteer og muligens girkasse forskjellig..

greit å nevne hvilken bil du tenker på å ha den i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke.

 

En liten og lett bil tenker jeg.

 

Blir nok bc bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok bc bil

 

Da må det bli en bra/fin en isåfall, som fortjener femmer. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ikke sant;)

 

Svigers vil prøve å få den inn i en Ascona B som han har men jeg vil heller ha den i en VAG:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ascona B med femmer er jo kult da.. Kunne selv tenkt turbofemmer i en 142. Så du må gjerne dele hvis det blir snakk om rwd kasse. en mulighet er gammel quattro kasse med låst/sveist midtdiff..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volvo 240/740 diesel kasse kanskje? Som kjent er jo denne dieselmotoren en 6-syl VW LT-motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enkleste er sannsynligvis kasse fra VW LT eller Volvo 240/740/940 med dieselmotor, det er bolt-on. Sannsynligvis utenfor bilcross-budsjett, men Ascona B med 2.2 femmer høres jo moro ut til gatebruk også.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så en typ85 coupe med 5er i i bilcross i sommer, synd det er fwd men den hang med i tet'n :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.2GT fra passat er 120hk. Kan ha motorkode JT.

 

Var værtfall det i passaten jeg hadde.

 

Passer stort sett ned i alle biler med 5`er orginalt. Alt annet blir jo til og bli litt tilpassing så blir fort prosjekt ut av...

 

Men passer med nok tilpassing !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN. 5er i Asconaen i bilcross går ikke ifølge reglemanget, kan ikke øke anntall sylindre i forhold til hva de er levert med originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN. 5er i Asconaen i bilcross går ikke ifølge reglemanget, kan ikke øke anntall sylindre i forhold til hva de er levert med originalt.

 

Det står ikke no om det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka boka med reglemang for bygging av bilene?

Anntal sylindre og ventiler er ikke lovlig å høyne. feks bmw 6er i 240 går ikke men bmw 6er i 260 er greit. ettersom asconaen kun er levert med 4 sylindere er en 5er utenfor reglemanget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ops..

Hær har jeg feil....: flau :

 

Bilcross er vist åpent for endring i sylinderantall og ventiler. (mener og huske annet fra da vi skulle bygge 240 m. bmw motor, men har blanda litt)

 

Rallycross har mer strikte regler for sylindre og ventiler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.