#1 Skrevet Desember 16, 2007 Hei. Har en 5 sylindret motor liggenes. 2.3 Regner jeg med. Den har sitti i en Passat GT fra 1986 tror jeg. Noen som veit om noen biler den går rett ned i? M.V.H Stian Engebakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2007 er nok enten 2.0 eller 2.2, 115 eller 136hk Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2007 Da er det 2.2 for det er 136 hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2007 Er vel tilsvarende eller lik KV motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 16, 2007 Er vel tilsvarende eller lik KV motor. Ikke bare tilsvarende eller lik, det er KV. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2007 ingen som gadd å svare på det han faktisk spurte om?? skal vel passe i alle som er med femmer orginalt. I biler med 4er så er vel både motorfesteer og muligens girkasse forskjellig.. greit å nevne hvilken bil du tenker på å ha den i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2007 Veit ikke. En liten og lett bil tenker jeg. Blir nok bc bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2007 Blir nok bc bil Da må det bli en bra/fin en isåfall, som fortjener femmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 17, 2007 Ja, ikke sant;) Svigers vil prøve å få den inn i en Ascona B som han har men jeg vil heller ha den i en VAG:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 17, 2007 Ascona B med femmer er jo kult da.. Kunne selv tenkt turbofemmer i en 142. Så du må gjerne dele hvis det blir snakk om rwd kasse. en mulighet er gammel quattro kasse med låst/sveist midtdiff.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 17, 2007 Volvo 240/740 diesel kasse kanskje? Som kjent er jo denne dieselmotoren en 6-syl VW LT-motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 17, 2007 enkleste er sannsynligvis kasse fra VW LT eller Volvo 240/740/940 med dieselmotor, det er bolt-on. Sannsynligvis utenfor bilcross-budsjett, men Ascona B med 2.2 femmer høres jo moro ut til gatebruk også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 18, 2007 Så en typ85 coupe med 5er i i bilcross i sommer, synd det er fwd men den hang med i tet'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 18, 2007 2.2GT fra passat er 120hk. Kan ha motorkode JT. Var værtfall det i passaten jeg hadde. Passer stort sett ned i alle biler med 5`er orginalt. Alt annet blir jo til og bli litt tilpassing så blir fort prosjekt ut av... Men passer med nok tilpassing ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 18, 2007 MEN. 5er i Asconaen i bilcross går ikke ifølge reglemanget, kan ikke øke anntall sylindre i forhold til hva de er levert med originalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 18, 2007 MEN. 5er i Asconaen i bilcross går ikke ifølge reglemanget, kan ikke øke anntall sylindre i forhold til hva de er levert med originalt. Det står ikke no om det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 19, 2007 sjekka boka med reglemang for bygging av bilene? Anntal sylindre og ventiler er ikke lovlig å høyne. feks bmw 6er i 240 går ikke men bmw 6er i 260 er greit. ettersom asconaen kun er levert med 4 sylindere er en 5er utenfor reglemanget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 19, 2007 ops.. Hær har jeg feil.... Bilcross er vist åpent for endring i sylinderantall og ventiler. (mener og huske annet fra da vi skulle bygge 240 m. bmw motor, men har blanda litt) Rallycross har mer strikte regler for sylindre og ventiler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...