Clutch A4 1.8turboQuattro B5 avant

Anbefalte innlegg

heisann! chippet bilen for to mnd siden, og har hørt man må bytte clutch etter man har chippet. og det merket jeg igår, begynnte og slurre litt på turtall.. åssen clutch må jeg ha? hjvor mye koster en utbedra clutch i forhold til en original?. takk for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann! chippet bilen for to mnd siden, og har hørt man må bytte clutch etter man har chippet. og det merket jeg igår, begynnte og slurre litt på turtall.. åssen clutch må jeg ha? hjvor mye koster en utbedra clutch i forhold til en original?. takk for svar:)

 

Jeg er ingen ekspert på clutch. Men skal ikke orginalclutch holde etter chipping?

 

Uansett, hvilken clutch du skal kjøpe er avhengi av hvor mye du evt skal trimme bilen din videre.

Selv har jeg ikke Q. og kommer til å gi meg på 240hk. Da holder det med en Spec stage2 og aluminium svinghjul.

Det er også en god løsning hvis du bare skal ha chip.

 

Ville kikka litt på http://www.specclutch.com og sett hvilket steg som passer deg.

De tar rundt 150dollar for å sende til Norge, men alikevel blir prisene mye lavere enn her!

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sachs har et fint kit som holder greitt når en chipper...selges av bl.a ES

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar!! trodde også original clutch holdt, men virker som om den begynner og gi seg ved maks ladetrykk!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar!! trodde også original clutch holdt, men virker som om den begynner og gi seg ved maks ladetrykk!!

 

Helt notmalt dette,min holdt ikke lenge med chip heller. :( Sett inn noe som holder med en gang så er du kvitt problemet,jeg monterte enn SPEC Steg 3 clutchkit på min som takler 600NM,holder fint på de 421nm som jeg har. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor har du fått tak i den og pris?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor har du fått tak i den og pris?:)

 

Jeg kjøpte min i fra: http://www.veloxmotor.com

Husker ikke prisen desverre,men er bare og ringe/sende de en mail. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor har du fått tak i den og pris?:)

 

Har en spec 3 clutch liggende. Brukt men fungerer utmerket :) Kan få den billig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

godt brukt eller i bra stand? og følger det meste jeg trenger til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal være i bra stand den. Hadde den på bilen før da jeg kjørte 280hk oppsett, å den funka fint da. Følger vel med det meste. Får med et svinghjul også, tror det er litt slakk i det, men det får du med på kjøpet uansett :) Kan vel bare bruke org. svinghjulet ditt ? PM om du er int. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valget, er å starte ny tråd, eller å låne denne litt...

Hvor mye jobb, er det å bytte clutch?

Har selv en 1.8TQ som begynte å slippe ved ladetrykk i morges....

Noen som har en god worklog? -eller er det haynes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet clutch på min a4 tq i sommer. kjøpte da samtidig et litt lettere stål svinghjul og sachs clutchkit av morten bondø i ES tuning. Han er her på forumet og gir deg god service og kjapp leveringstid! det clutchkittet funket utmerket på min bil samtidig som pedalen ble mye bedre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet clutch på min a4 tq i sommer. kjøpte da samtidig et litt lettere stål svinghjul og sachs clutchkit av morten bondø i ES tuning. Han er her på forumet og gir deg god service og kjapp leveringstid! det clutchkittet funket utmerket på min bil samtidig som pedalen ble mye bedre!

 

Pris på dette da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Spec steg 3 fra 034motorsport kom på litt over 3000,- (husker ikke nøyaktig pris).

Lurt å bestille mens dollaren enda er lav:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris på dette da?

 

Kom vel på rundt 9000 kr tilsammen mener jeg å huske?:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dere det blir litt "overkill" med stage3 på en A4 som bare har chip? Da ca 300nm? Blir det tungt å bruke i køkjøring etc?

Hvis man kjøper stage3 er ihvertfall muligheten til videre trim der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dere det blir litt "overkill" med stage3 på en A4 som bare har chip? Da ca 300nm? Blir det tungt å bruke i køkjøring etc?

Hvis man kjøper stage3 er ihvertfall muligheten til videre trim der.

 

Køkjøring går helt supert med den clutchen, så det skal du ikke være redd for :) Som du sier så kan du også hente ut litt ekstra uten å gjøre noe med clutch i senere tid!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Køkjøring går helt supert med den clutchen, så det skal du ikke være redd for :) Som du sier så kan du også hente ut litt ekstra uten å gjøre noe med clutch i senere tid!

 

Takk takk.. Da blir det nok stage3 istedefor 2. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefales det å bytte ut svinghjulet i samme slengen, eller er dette bortkastet? Jeg har vel 230-240hk, og kommer aldri til å overstige 280hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk.. Da blir det nok stage3 istedefor 2. :)

 

Var ikke rare pris forskjellen på steg 2 og 3:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke rare pris forskjellen på steg 2 og 3:)

 

Nettop. Derfor tenkte jeg at jeg skulle kjøpe det hvis det gikk greit.

Skal også ha aluminium svinghjul. Alt fra Spec

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville valgt stålsvinghjul. Alusvinghjul er ganske lette og medfører "skranglelyder" i girkassen på tomgang... Mitt stålsvinhjul veide 6.8 kg og var veldig fornøyd med dette, nesten ingen lyder fra kassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble også anbefalt stål svinghjul fra 034 Motorsport. De sa at da hadde man alle fordelene av lett svinghjul, men slapp ulempene med alu-svinghjulet som da er enda lettere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.