#1 Skrevet Desember 16, 2007 Har skiftet olje på Passaten og har da fått beskjed om at jeg kan bruke Helsyntetisk 0W-30 olje. Dette er noe jeg har fått fra en mine leverandører. Men det ble mye mere støy fra motoren. Noen som vet om dette blir helt feil olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2007 AVF er vel en PD motor såvidt jeg husker ? Og da MÅ DET brukes "PD olje". Mener det er 506.01 godkjenningen som gjelder for AVF motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2007 Det er en PD. Men det er vel flere standarder som gjelder, tror det er hvertfall 3 stk. Men stiller de noe krav til viskositeten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2007 sjekk instruksjonsboka! i min står det 505.01 for 1.9 tdi 130hk PD Har selv en 02 modell med AVF motor og kjører med 505.01 olje statoil laserway (ikke longlife) 506.01 er longlifeolje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...