#1 Skrevet Desember 16, 2007 Jeg har nettopp hatt bilen inne for bytte av xenonpærer (ikke hos Møller) og nå lyser høyre lys betydelig lavere enn det venstre. Justeres lysene individuelt slik at de kommer på samme nivå? Noen som vet hvordan ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2007 har lampen vært helt ute må disse nullstilles og justeres med vag-com. eller hos møller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2007 det er bare å justere lykten manuelt til rett høyde. Eterpå vil lyktene justere seg ned og opp hver gang du starter bilen. Har gjort dette på min 02 passat for 1. år tid siden. Har fungert helt bra siden dette ble gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2007 det er bare å justere lykten manuelt til rett høyde. Eterpå vil lyktene justere seg ned og opp hver gang du starter bilen.Har gjort dette på min 02 passat for 1. år tid siden. Har fungert helt bra siden dette ble gjort. Hvordan gjør du det uten å demontere hele fronten? Lysene kjører jo gjennom "justeringsshowet" etter oppstart men ender opp på forskjellig nivå. Jeg skal innom verkstedet i morgen og få de til å grunninnstille lysene så får vi se hvordan det blir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2007 Når jeg godkjente bilen min med senkesett så sjekka de lysene på bilen min med det samme jeg kjørte inn i hallen. Da lyste begge lyktene litt for lavt,da fant han frem en unbrakonøkkel å justerte begge lyktene litt opp. (Helt utrolig at jeg ikke måtte reise derifra med uforettet sak.....) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2007 atter igjen... et kjapt søk på "justering xenon" gir meg 47 treff....prøv gjerne selv neste gang dere lurer på noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2007 atter igjen... et kjapt søk på "justering xenon" gir meg 47 treff....prøv gjerne selv neste gang dere lurer på noe Atter igjen...kom gjerne med linkene du fant isteden for å komme med slike sure kommentarer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2007 Regner med det er såpass ny bil at de må først settes i nullstilling med enten vag-com eller med en VAS hos møllerverkstedene. Så brukes umbrakonøkkel til å skru de slik at de blir i rett høyde/vinkel. (skrupunktene er som regel oppå lyktehuset en plass avhengig av modell) Skal du stille inn tåkelys er disse like ved tåkelyktene (her brukes også umbrako). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 20, 2007 Takk for innspill folkens. Det var jo pinlig enkelt når jeg så hvordan mekanikeren gjorde det (plast-unbrako på toppen ved siden av lykta) men sånn er det vel med alt - enkelt når man vet hvordan det gjøres. Forøvrig er jeg enig med Pål, det er en del som er litt for glad i å komme med negative kommentarer i forskjellige tråder. Dette er lite konstruktivt, enten har man hjelp og innspill å bidra med, eller så kan man la tastaturet være i fred. God Jul ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 20, 2007 Forøvrig er jeg enig med Pål, det er en del som er litt for glad i å komme med negative kommentarer i forskjellige tråder. Dette er lite konstruktivt, enten har man hjelp og innspill å bidra med, eller så kan man la tastaturet være i fred. God Jul ! regner med at du bl.a sikter til posten min....saken er ikke at jeg liker å skrive sure poster, jeg var overhodet ikke sur når den ble skrevet, men saken min er at hvis du hadde brukt søkefunksjonen så hadde vi ikke hatt enda en tråd om justering av xenonlys som det fra før finnes så mange av. jeg har selv måttet justere xenonlampene på en bil jeg hadde tidligere, og fant svaret ved å søke akkurat her på forumet. uansett er det godt at du fikk justert lysa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 22, 2007 regner med at du bl.a sikter til posten min....saken er ikke at jeg liker å skrive sure poster, jeg var overhodet ikke sur når den ble skrevet, men saken min er at hvis du hadde brukt søkefunksjonen så hadde vi ikke hatt enda en tråd om justering av xenonlys som det fra før finnes så mange av. jeg har selv måttet justere xenonlampene på en bil jeg hadde tidligere, og fant svaret ved å søke akkurat her på forumet. uansett er det godt at du fikk justert lysa Takk for det ! Min kommentar var vel heller en generell betraktning og ikke spesielt rettet mot ditt innlegg. Bruk av søkefunksjonen må kunne betraktes som et konstruktivt innspill, jeg innrømmer glatt at jeg ikke bruker den ofte nok men heller starter en ny tråd, noe jeg vel strengt tatt heller ikke ser problemet med. God Jul til alle brukere av forumet ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...