#1 Skrevet Desember 16, 2007 vurderer å lakke opp min med ny klarlakk...men står å heller mellom å lakke hele bilen med ny lakk + klarlakk, eller matte den ned å kun klarlakk. er steinsprut i fronten, så der må ny lakk uansett + nye fangere... men burde jeg lakkert hele bilen? står litt på penger her og se... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2007 Er resten av bilen ripefri? Isåfall er det vel bare å polere opp? Er det riper, må dette slipes ut og grunnes. Og da må du ha på farge... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2007 hvorfor må man ha grunning når man har slipt ut ? kommer jo ann på om man har slipet seg ned til bart metall... når det gjelder post 1, så er det enklest å dra å høre med noen lakkerings sjapper om dem kan se på bilen å gi prisoverslag på begge alternativene. men hvorfor skal du ha på farge der du ikke trenger ny farge ? vist du bare trenger farge på panser og fangere så kan du jo bare legge klarlakk på resten ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2007 men hvorfor skal du ha på farge der du ikke trenger ny farge ? vist du bare trenger farge på panser og fangere så kan du jo bare legge klarlakk på resten ! Hadde jo vært utrolig kjedelig om det blir fargeskille... Nøyaktig derfor jeg valgte å hellakkere min A6 selv om det ikke var nødvendig (hadde bulk i bakskjerm og rust på bakdører + steinsprut) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2007 hørt om utflekking ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2007 hvorfor må man ha grunning når man har slipt ut ? kommer jo ann på om man har slipet seg ned til bart metall... når det gjelder post 1, så er det enklest å dra å høre med noen lakkerings sjapper om dem kan se på bilen å gi prisoverslag på begge alternativene. men hvorfor skal du ha på farge der du ikke trenger ny farge ? vist du bare trenger farge på panser og fangere så kan du jo bare legge klarlakk på resten ! Nei, det kommer ikke an på om man har slipt seg ned til bart metall. Man legger gjerne grunning på steder der man har slipt imellom klarlakken for å hindre koking/reagering i overgangen. Men for all del, hvis man vi risikere det er det jo bare å kjøre på. Små steinstrut, riper etc blir en god del mer synlig med ny klarlakk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2007 jeg for min del bruker ikke grunning til det... jeg bruker grunning der jeg trenger å få heft, og fyller der jeg trenger å jevne ut utsliping osv... jeg for min del bruker å slipe før jeg skal legge ny klarlakk, da forsvinner en god del riper ! men det nytter jo ikke å legge ny klarlakk vist man har et steinsprang, riper etc. som har gått gjennom klarlakken, dette sier seg selv ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...