Anbefalte innlegg

vurderer å lakke opp min med ny klarlakk...men står å heller mellom å lakke hele bilen med ny lakk + klarlakk, eller matte den ned å kun klarlakk. er steinsprut i fronten, så der må ny lakk uansett + nye fangere... men burde jeg lakkert hele bilen? står litt på penger her og se...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er resten av bilen ripefri? Isåfall er det vel bare å polere opp? Er det riper, må dette slipes ut og grunnes. Og da må du ha på farge...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor må man ha grunning når man har slipt ut ? kommer jo ann på om man har slipet seg ned til bart metall...

 

når det gjelder post 1, så er det enklest å dra å høre med noen lakkerings sjapper om dem kan se på bilen å gi prisoverslag på begge alternativene.

men hvorfor skal du ha på farge der du ikke trenger ny farge ? vist du bare trenger farge på panser og fangere så kan du jo bare legge klarlakk på resten !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvorfor skal du ha på farge der du ikke trenger ny farge ? vist du bare trenger farge på panser og fangere så kan du jo bare legge klarlakk på resten !

 

Hadde jo vært utrolig kjedelig om det blir fargeskille... Nøyaktig derfor jeg valgte å hellakkere min A6 selv om det ikke var nødvendig (hadde bulk i bakskjerm og rust på bakdører + steinsprut)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor må man ha grunning når man har slipt ut ? kommer jo ann på om man har slipet seg ned til bart metall...

 

når det gjelder post 1, så er det enklest å dra å høre med noen lakkerings sjapper om dem kan se på bilen å gi prisoverslag på begge alternativene.

men hvorfor skal du ha på farge der du ikke trenger ny farge ? vist du bare trenger farge på panser og fangere så kan du jo bare legge klarlakk på resten !

 

 

Nei, det kommer ikke an på om man har slipt seg ned til bart metall. Man legger gjerne grunning på steder der man har slipt imellom klarlakken for å hindre koking/reagering i overgangen. Men for all del, hvis man vi risikere det er det jo bare å kjøre på. Små steinstrut, riper etc blir en god del mer synlig med ny klarlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg for min del bruker ikke grunning til det...

 

jeg bruker grunning der jeg trenger å få heft, og fyller der jeg trenger å jevne ut utsliping osv...

 

jeg for min del bruker å slipe før jeg skal legge ny klarlakk, da forsvinner en god del riper !

 

men det nytter jo ikke å legge ny klarlakk vist man har et steinsprang, riper etc. som har gått gjennom klarlakken, dette sier seg selv !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.