Mulig å reparere defekt varmesete??

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, går det ann?

Relèet er i orden og det kommer strøm til setet men ikke varme..

Hva har skjedd og gårt det ann og fikse??

mvh

Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det lurer jeg oxo på. håper noen har noen gode tips :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmeelementet må mest sannsynlig byttes. Er ikke så uvanlig at det ikke tåler f.eks en kneskål i setet om du støvsuger og shiner bilen litt. Får tak i nye varmeelementer på Møller til 1000 kroningen tror jeg (per stk). Mulig det er litt styr å sette inn.. vet ingenting om det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg bestille en sånn en jeg da!.. Kjedelig at varmen i pasasjersetet funker men ikke i sete mitt!:P

Går det ann og bytte sideputa og? Er setet i en S2.. Har hørt at det går ann å kjøpe løst..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ann å reparere et defekt varmesete, har gjort det på enn Honda Accord jeg hadde før.

Sannsynligvis er varmetråden brent av en eller flere steder. Dette Repareres ved å lodde inn en ledningsstump imellom bruddet på varmetråden. Pass på å bruke en tykkere ledning enn i selve varmetråden, slik at den ikk blir varm ved bruk, slik unngår du at loddingene og den lille ledningstumpen blir oppvarmet ved påslått varme i setet.

Jeg hadde bilen i flere år etter reparasjonen uten noen problemer med varmen i setet.

Det verste er arbeidet med å få av/på setetrekket, det sitter utrolig stramt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er nytt varmeelement og ny sittepute bestillt!:)

Så da får vi se om det går ann å få til..

Var ikke så gæli pris på det heller.. ca 800 for elementet og 200 for sitteputa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skifta på Boraen min, og det gikk ganske greit!

Byttet kun elemtetet ikke sitteputa...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter sideputa fordi det er vel den som blir slitt på desse bilene.. De siger ut og blir ikke noen støtte lenger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet over trekk på den forrige Audi 80en min, og det var faktisk ikke så vansklig.

Bare ta deg litt godt tid, sett deg gjerne ned på gulvet og fikle litt, det funket for meg:)

Bare pass på å få trekket ordentlig stramt igjen når du monterer det sammen igjen, veldig enkelt for at man er litt rask og ikke får strammet det ordentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flottings.. Må jo ha litt å finne på i romjula!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden trådstarter har fått svar låner jeg tråden litt.

Jeg sliter med att pasasjersetet i bilen ikke blir skikkelig varmt. Etter hva jeg forstår ut ifra denne tråden er det like greit å bytte ut hele varmeelementet.

Er dette bare en plugg eller må jeg frem å lodde og styre ?

Noen som har delnummeret til dette elementet på min bil? (Audi A4 1.8 1997 avant)

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er bare en plugg, ikke no lodding ved bytte av helt element.. men som folk sier, litt knot med å trekke på sete igjen og på klipsa skikkelig.. på biltema for man kjøpt et sett med disse krampene og tang for ca 150kr... verdt å ha om man skal drive litt med sånne seter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg laget en "how-to" om omtrekking av forsete tidligere i høst, dere kan bruke den for å se hvordan setet demonteres. Det blir jo selvfølgelig bare en pekepinn i forhold til nyere seter og sportsseter, men prinsippet er jo det samme.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=100027

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte greier, Bjørn! Må nok ta en kikk på setet i A6en min også, for det brenner på venstre låret, selv med bryteren på 1! : eek :

I tillegg er det ingen varme i sitteputa på min mors nyinnkjøpte '05 A4, så det blir endel setejobb fremover....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.