Anbefalte innlegg

Var og skrudde litt på bilen nå i helge og fant ut at jeg skulle ta av coil dekselet og se hvordan det lå ann oppi der , og det var ikke helt som det skulle så jeg. det som er er at jeg demonterte coilene fra dekselet for å tette noen sprekker på ledningene til coilene. satte det sammen igjen og tok ut pluggene og gjorde de rene lett med en fille. tok deretter en outputt test på dyser, n75 ventil,etc. Denne testen her : http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecuf20v.html#outs4

Det som er er at når jeg koblet til coilene igjen så svev den bare på sylinder 3,4,5 ikke på 1 og 2. merket kontaktene da jeg koblet fra,så alt ble satt på plass riktig.

kan det være 2 coiler som er kaputt siden jeg skrudde alt i deler. så også at hettene til tenpluggene var sprukket endel da forige eier hadde tatt teip rundt dem. alle coilene gir gnist også da vi hadde dem ute

og prøvde med tenplugger i, men så også overslag til tider. Dt er helt nye POSer på bilen også. Hvis det er noen i stavanger området som har mulighet til å la meg prøve coilrekka deres så hadde det vært ufatelig bra. skal kjøpe nye plugger imorgen. da vet jeg hvertfal at disse er 100%. ALL HJELP MOTTAS MED STOR TAKK!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er hettene sprukne, blir det veeeeldig fort overslag. I hvertfall hvis du gjør rent nedi der! (da får du skit nedi sprekkene som leder strøm) Har du byttet de, er det noe annet.. ;)

Billige hetter kan du få fra blauparts.com, eller fra autohausaz.com, eller rett og slett hos Scott på sjmautotechnik.com.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå skiftet plugger , loddet nye ledninger til coilene og hetter som er tette, MEN det jeg har funnet ut nå er at jeg ikke har gnist på pluggene når jeg kjører startmotoren. Gnisten kommer når jeg slipper nøkkelen tilbake til trin 2 på tenningen. meget rart.. Den starter nesten , men høres fremdeles ut som den ikke går på alle sylinderene. da jeg loddet ledningene til coilene loddet jeg de svarte til sine respektive punkter, men som jeg har forstått det har ikke de gule noen spesifikk plass(ledning). Er det korekt? har lurt litt på om det kan være halvgiveren, men det er jo litt rart om den skulle ta kvelden så helt plutselig.: klø : Jeg begynner å bli helt grønn av dette nå. forstår ingen ting av dette lenger. noen som kan hjelpe i Stavanger området som kanskje har vagcom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut av det. forige eier har sikkert byttet om sylinder 1 og 2 på POSene og gjorde da at jeg fikk feil tenning på syl. 1 og 2. byttet om på disse og alt var ok:) Kan dette ha tatt knekken på noen vitale deler ettersom jeg nå sliter med turbotrykket? Det går ikke høyere enn 0,7bar(1.7 i displayet).Hadde 1.0 bar før tenningsproblemene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.