#1 Skrevet Desember 17, 2007 Hey, Jeg skal montere xenon på Passat´n nå, og da vil jeg ha i alle lys, iallefall xenonlook Men det jeg lurer på da er; får opp på Osram sine sider at i tåkelysene på bilen min er det H3 pærer, vil det da si at jeg kan montere ett H3 xenon kit i dem? Ett annet spørsmål er; må jeg av med fangeren for å skifte dem? Og; Må jeg av med fangeren for å skifte grill på 3BG? Takker for svar. mvh Joakim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2007 Grillen skrur du ut ved å åpne panseret, skru løs de skruene du ser rundt grillen (torx om jeg ikke husker feil) og vipp av armen for panseråpneren (sitter som en 2-tenners gaffel, bare å vide ut armene på den så løsner den). Da skal det være å løfte den ut. Er H3 i tåkelysene ja, usikker på om du får brukt et xenonkit på disse, men er ihvertfall lett å bytte pærer etc. Du drar bare av det dekselet som sitter foran tåkelysene, sitter godt om du ikke har fjernet dem på en stund. Dra rett ut så skal du se det blir saker:) Bak der sitter lampene med tre skruer. Stig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2007 Tusen takk skal du ha Stig. Noen andre som vet om man kan bruke om H3xenon kit i tåkelysene, eller om man bare kan ha xenonlook? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2007 Skulle vel ikke være noe problem å montere xenon der. Må bare finne en plass å montere ballastene. Vitsnok er biltilsynet blitt mer på vakt etter folk som gjør dette nå. ( ettermonterer xenon ). Lysbildet blir helt feil og du blender motgående trafikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2007 Du kan helt trygt sette inn xenon der Sett mange som har xenon i tåkelys, så hvorfor skulle ikke dette gå på en Passat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2007 Vitsnok er biltilsynet blitt mer på vakt etter folk som gjør dette nå. ( ettermonterer xenon ). Lysbildet blir helt feil og du blender motgående trafikk. Dette kan vel stilles på på noen måte? Du kan helt trygt sette inn xenon der Sett mange som har xenon i tåkelys, så hvorfor skulle ikke dette gå på en Passat? Mye xenonlook ute kjører iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 24, 2007 Skulle vel ikke være noe problem å montere xenon der. Må bare finne en plass å montere ballastene. Vitsnok er biltilsynet blitt mer på vakt etter folk som gjør dette nå. ( ettermonterer xenon ). Lysbildet blir helt feil og du blender motgående trafikk. det er feil, jeg har hatt xenon i tåkelysene mine i snart et halvt år og har ikke blitt blinket på en gang. ikke av politiet engang. Dette kan vel stilles på på noen måte? yupp, sitter en plast skure på siden av tåkelysene som gjør at du kan justere dette (du må ta av dekselet for tåkelysene) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 24, 2007 Hey, Jeg skal montere xenon på Passat´n nå, og da vil jeg ha i alle lys, iallefall xenonlook Men det jeg lurer på da er; får opp på Osram sine sider at i tåkelysene på bilen min er det H3 pærer, vil det da si at jeg kan montere ett H3 xenon kit i dem? Ett annet spørsmål er; må jeg av med fangeren for å skifte dem? Og; Må jeg av med fangeren for å skifte grill på 3BG? Takker for svar. mvh Joakim. for å svare deg på denne også. jeg har en monteringsanvisning som du kan få av meg til montering i tåkelysene på en passat (send meg en pm) når det gjelder plassering av ballaster så monterte jeg disse rett bak frontfanger så de synes ikke fra undersiden eller oversiden. må av med fangern for å se dem. ja, du bør ta av fangern får å montere dette. hvor i landet holder du til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 24, 2007 Arve, du har pm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 24, 2007 yupp, sitter en plast skure på siden av tåkelysene som gjør at du kan justere dette (du må ta av dekselet for tåkelysene) Jeg har ettermontert originale tåkelys på min Passsat og på den kan jeg justere tåkelysa med en torx-skrutrekker uten å ta av dekslene. Har valgt å ikke ettermontere xenon i mine kurve-/tåkelys, da jeg bruker dem som automatiske kjørelys med redusert spenning i stedet for hovedlysene. Denne reduserte spenningen gir som kjent problemer med ettermonterte xenonlys. Planen er etter hvert å montere xenonmatch. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 17, 2008 Har akkurat montert xenon i full og tåkelys nå, ble meget bra Eneste problemet nå er at når jeg skrur på fullys så lyser ikke tåkelysa, ser litt dumt ut når en blinker med fullys (Er jo orginalt, men vil ikke ha det sånn.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 18, 2008 Ville nok gått for Hoen Xenonlook pærer i tåkelysene. Irriterer meg daglig av folk med Xenon Kit i tåkelysene. Blender veldig mye! Bare min mening. E 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 18, 2008 På passatene er det jo linselys da, så blir jo samme som i nærlysene det. Værre med de som har reflektor lampe i tåkelys.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 18, 2008 Jojo men tåkelysene er ikke justert slik som nærlysene på en bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 18, 2008 Har akkurat montert xenon i full og tåkelys nå, ble meget bra Eneste problemet nå er at når jeg skrur på fullys så lyser ikke tåkelysa, ser litt dumt ut når en blinker med fullys (Er jo orginalt, men vil ikke ha det sånn.) Dette kommer av måten reléet til kurve-/tåkelysene er "jordet". Står beskrevet med skjemautsnitt i en annen tråd som jeg dessverre ikke finner i farta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 19, 2008 Ja husker jeg har sett en tråd om det, men finner den ikke igjen selv Mulig øya begynner å gå i kryss nå.. Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 19, 2008 Hvis du kikker her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=107071&highlight=3bg+t%E5kelys+xenon&page=2 så ligger det et skjemautsnitt og en beskrivelse på hvordan du bør kunne fikse "problemet" ditt med at tåkelysene slukker nå du tenner fjernlysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...