#1 Skrevet Desember 17, 2007 først av alt tror jeg har ligget i dvale en periode..hehe.. uansett, nå var turen kommet til meg. Hadde bilen min parkert ved parkeringa i lyskrysset i Holmestrand Søndags ettermiddag og kveld, kommer ut på kvelden for å flytte den litt og samtidig fylle bensin. På vei opp til Statoil skjønner jeg fryktelig lite når viskeren i bakruta ikke beveger seg. Oppdager i det jeg stopper bilen at noen forbanna drittunger har vært å rivd av hele viskerarmen i bakruta, fant plastikk over hele parkeringa og fjøra i armen lå midt på plassen. For å gjøre det enda hakket verre, syns det var ille nok at de har fucka med bilen min og blei rimelig sur og forbanna. Men joda tror dere ikke de har gått på en bil til da? En kamerat har en halvtår gammel bil som stod like nedenfor og hva har de gjort? Joda laga en nærmere halvmeter lang ripe i lakken. Så hjertelig tusen takk til de ungene må jeg si, kunne likt å spikret de opp på en vegg: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2007 Føler med deg, dritunger er noe herk.. Håper julenissen så dem! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2007 Sender en pakke spiker og litt medfølelse over til deg, utrolig at folk ikke kan la andres eiendeler være i fred! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2007 Ja er fryktelig plagsomt.. Så de lagde stripe i lakken på Benjamins bil asså?? Plagsomt Veit jo dessverre alt for mye om åssen det er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2007 jau, ei feit ripe i lakken på zumzumen. blei en liten tur innom onkel blå idag, så anmeldelse er levert. gidder ikke gjøre noe med forsikringa selv, ordna alt splitter nytt ifra møller idag for noe over 400kr inkl en liten rabatt så da driter jeg det. men skulle gjerne fortalt de hvor skapet står plassert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2007 Ja fikk meldinga di,Onkel Fester.. dette var surt! godt du får fiksa det! er me på ei pakke spiker,Kristoffafa! Jeg stiller med hammer!! Jeg er jo kjent for å ha,i følge enkelte,"spredd mye frykt" i holmestrand i gamle dager så kansje jeg drar i noen tråder... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 18, 2007 Utrolig surt og bittert. Men jeg skjønner nesten ikke du gadd å stikke nedom politi for å anmelde skade for 400,- Det koster vel ikke de en kallori å henlegge den anmeldelsen engang. Synd, men sant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 18, 2007 Utrolig surt og bittert. Men jeg skjønner nesten ikke du gadd å stikke nedom politi for å anmelde skade for 400,- Det koster vel ikke de en kallori å henlegge den anmeldelsen engang. Synd, men sant Bra for statistikken.. Man bør anmelde alt uansett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 18, 2007 Enig... Kanskje noen en vakker dag innser at de må ta tak i slike ting... De må jo prioritere viktigere ting som å bøtelegge dem som ligger 5 over på e-18 og de frekkasene som prater i tlf! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 18, 2007 De må jo prioritere viktigere ting som å bøtelegge dem som ligger 5 over på e-18 (...) Det er nettopp DISSE som representerer den VIRKELIGE sammfunnsfaren, må skjønne! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 18, 2007 Skal du sette noe på spissen så gjør det skikkelig, ingen blir stoppet i 5km\t over fartsgrensa på E18, og folk som prater i telefon er faktisk mindre trygg i trafikken enn de som ikke prater i telefon.. Kjipt med hærverk, men hva vil dere ha prioritert? Dette er en uendelig diskusjon om hvordan politiet skal prioritere sine midler, for all del, bruk masse resurser på å spane etter drittunger som gjør hærverk, framfor å ta naboen som kjører over bikja di i fylla.. Dette har vært og kommer til å diskuteres opp og i mente i all tid framover, for dette er et tema INGEN kommer til å bli enige om, om du 10x antall politi i et område vil problemet bare forflytte seg til et annet sted, kan jo evt. gjør 50% av norges befolkning om til politi, men da får du en helt annen problemstilling.. Shit happens, get used to it.. Eller kjøp en garasje eller ta taxi til sentrum neste gang om bilen skal stå ute over natta.. Og før noen brysker seg og slenger ut at jeg ikke har vært utsatt for hærværk så har jeg faktisk det, heldigvis ikke med A6 som står parkert i gården hjemme 99% av tiden, men en annen bil som betydde betydelig mindre for meg, og skaden var ikke værre at jeg fikk fikset det på en søndag.. Men, nordmenn er verdensmestere i å klage, og jeg klager på klagerene.. Edit: Så nå at dette var søndags kveld, men jeg mener det samme uansett.. Enig... Kanskje noen en vakker dag innser at de må ta tak i slike ting... De må jo prioritere viktigere ting som å bøtelegge dem som ligger 5 over på e-18 og de frekkasene som prater i tlf! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 18, 2007 Jeg blir litt trekt.. (og vet at du fisker litt, Ben.. ) Monica satte selvfølgelig dette 'litt' på spissen! Man skal IKKE behøve å godta at andres unger gjør hærverk, og blir de tatt for noe et annet sted, er det stor sjanse for at de tilstår mer. Jeg NEKTER å godta at politiet skal kunne gjøre mindre og mindre, hvor ender vi da? Et anarkistisk samfunn fungerer ikke mye bra! Jeg HATER at vi må drasse på nøkler og må låse og lukke, og til og med rydde inn verktøy rundt bilen når jeg gikk inn for å ta en matbit der jeg bodde før, og ikke minst finne ut at noen har gjort noe dritt med eiendelene mine. (eller andres for den delen..) Om ikke dagens oppvoksende foreldre (det er deg, Ben..) tar tak i dette og oppdrar ungene ordentlig, blir det mindre hyggelig etter hvert. Jeg sier ikke at det nødvendigvis var så mye bedre 'før', og noen drittunger finnes det alltid, men jeg er hellig overbevist om at denne 'barnehagegenerasjonen' som vokser opp uten foreldre en stor del av livet har en helt annen utfordring når det kommer til grensesetting. 'Farlige bilister' (som f.eks. småbarnsforeldre med skrikerungene i baksetet) kan vi diskutere i en annen tråd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 18, 2007 egentlig kosta det ikke stort av energi å skrive anmeldelsen, skreiv den uansett før jeg fikk tak i delen hos møller.. menmen! Ikke så farlig, brukte litt blekk og Politiet fikk nok et ark i permene sine. Skjer ikke stort mer med det, men det gjør det jo ikke samme hva slags små kriminalitet man utfører.. når du nevner garasje ben er det fryktelig vanskelig for de som bor midt i sentrum og ikke akkurat har garasjen rett uten for døra. man står parkert på den plassen man gjør nærmest daglig, da er det ikke stort annet å gjøre enn å nærmest forvente seg at noen drittunger skal gjøre hærverk igjen da og at folk som kjører forbi ikke gidder å kaste et øye på de en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 18, 2007 I New York begynte folk å rope "BRANN BRANN!" når noe skjedde pg.a det var det eneste folk var redde for, at deres egen dritt skulle brenne, folk ble banket på åpen gate og folk gikk bare fordbi, hjemløse kunne ligge døde på gaten i flere dager fordi ingen brydde seg med å sjekke.. Langt til NY herfra, men ser mye av det samme, som f.eks hærverk, er det ikke ens eget så "koster" det for mye å engasjere seg.. Og vi kan peke på mye som er galt, folk som banker opp en de med sikkerhet vet har voldtatt dattera og havner på glattcella selv, etc.. Ta f.eks parkeringsbulker uten lapp på ruta, utrolig irriterende, helt sikkert for den personen som rygga på en også, men enten så tar det for mye tid å finne en grei løsning på det eller så koster det for mye der og da, så de bare kjører.. Det jeg egentlig vil fram til er: De fleste vet hvordan ting er idag, folk gir faen, og en av konsekvensene med å bo i "sentrum" uansett hvor det er, er at det passerer masse folk forbi hver dag, og iblandt er det noen som ikke klarer å oppføre seg og gjør f.eks hærverk, sånn er det bare, det er en kalkulert risiko med å bo nettopp i sentrum uten egen innkjørsel eller garasje, og desverre nytter det ikke å klage, som nettopp er hele greia.. Folk kommer til å klage over hærverk og parkeringsbulker, og andre kommer til å si det samme som meg.. (vært for mye hjemme i det siste tror jeg, litt for argumenterende idag..) Heldigvis var det bare en bakrutevisker.. egentlig kosta det ikke stort av energi å skrive anmeldelsen, skreiv den uansett før jeg fikk tak i delen hos møller.. menmen! Ikke så farlig, brukte litt blekk og Politiet fikk nok et ark i permene sine. Skjer ikke stort mer med det, men det gjør det jo ikke samme hva slags små kriminalitet man utfører.. når du nevner garasje ben er det fryktelig vanskelig for de som bor midt i sentrum og ikke akkurat har garasjen rett uten for døra. man står parkert på den plassen man gjør nærmest daglig, da er det ikke stort annet å gjøre enn å nærmest forvente seg at noen drittunger skal gjøre hærverk igjen da og at folk som kjører forbi ikke gidder å kaste et øye på de en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 18, 2007 blir for dumt å kødde med andres biler altså. jævla unødvendig. er det virkelig kommet sånne idioter te denna byen også. har aldrig hørt om noe slikt før men, er ikke alt som blir pratet om heller da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 18, 2007 blir for dumt å kødde med andres biler altså. jævla unødvendig. er det virkelig kommet sånne idioter te denna byen også. har aldrig hørt om noe slikt før men, er ikke alt som blir pratet om heller da De er nok overalt dessverre. Er nok bare å ta sine forhåndsregler. For de blå indianerne er ikke mye til bruk spør du meg hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 18, 2007 lurte litt på installert elktrosjokk i bilen eller noe, så blir de små kidza ferska ganske fort, bare så synd om noen gamle damer på 80 kommer borti bilen.. nei får vel heller la være det nå er viskeren for det minste i orden igjen etter en liten tur ute på bondelandet nykirke hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 19, 2007 lurte litt på installert elktrosjokk i bilen eller noe, så blir de små kidza ferska ganske fort, bare så synd om noen gamle damer på 80 kommer borti bilen.. nei får vel heller la være det nå er viskeren for det minste i orden igjen etter en liten tur ute på bondelandet nykirke hehe Hehe, ja er litt enig der. Har selv min bil stående ute nå uten garasje og jeg prøver desperat å få tak i garasje Betaler gjerne noen hundrelapper i mnd for at bilen skal stå trygt om natta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 19, 2007 Synes det er bra politiet begynner å få opp øynene for det såkalte 'broken window'-syndromet: en bil (samme med hus) kan stå parkert i månedsvis, helt til en eller annen knekker noe, eller knuser en lykt/rute etc. Bare få dager etterpå kan bilen være plyndret, tippet på taket of satt fyr på.. En kompis hadde båten på henger på båtplassen, og en eller annen kom borti og fikk knust en siderute. (snekke) Han var innom og fikk beskjed om skaden, og to dager etter kom han med ny rute for å fikse den, men da var alle de andre rutene knust.. Hva er det med folk som får de til å gjøre sånt? (unger, høyst sannsynlig) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 19, 2007 er vel noe med det at de ser det allerede er ødelagt, så hvorfor ikke ødelegge litt mer? er desverre bare verre og verre i norge, var nylig en statestikk som viste at det var farligere å alene på gata i oslo seint på kvelds/nattestid enn hva det er å gå aleine som hvit mann på Queens o.l steder i New York etter mørkets frembrudd. (her bor det hovedsaklig bare mørkhudede.. og nei for all del er ikke rassist asså). så om det er normalt å overfalle, rane, voldta osv så hva er vel litt hærverk .. (for all del ikke min tankegang asså, men desverre er det vel sånn en del tenker) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 19, 2007 blir for dumt å kødde med andres biler altså. jævla unødvendig. er det virkelig kommet sånne idioter te denna byen også. har aldrig hørt om noe slikt før men, er ikke alt som blir pratet om heller da Er ikke så mange som sier noe nei. Har selv hatt inbrudd i to biler, en i sykehusveien (stereoen og et barnesete borte) Saken ble henlagt etter 14 dager:bs: og en gang på jernbanestasjonen (bilen sto gal vei når jeg kom hjem med toget og tenningslåsen var defekt) Gadd ikke anmelde pga sansynligheten for henleggelse: utvist :. Tyvene ga sansynligvis opp fordi bilen var "humørsyk" på kald motor: cool : Senest i forrige uke var det en på jobben (Hydro auminium) som kom til oppbrutt dør og def. tenningslås etter jobb (kl 23.00) bilen sto parkert ned mot renseanlegget (bak hydro). Da lovet politiet å patruljere der oftere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 20, 2007 hvis man får lakkskade på bilen, og man tar det på forsikringen.. kan da forsikringsselskapet trekke bonus for denne skaden når det ikke er selvforskyldt og man har levert inn anmeldelse på det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 20, 2007 det lurer jeg også på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 20, 2007 hvis man får lakkskade på bilen, og man tar det på forsikringen.. kan da forsikringsselskapet trekke bonus for denne skaden når det ikke er selvforskyldt og man har levert inn anmeldelse på det? Ja, det kan de og det gjør de. Har hatt to kamerater med hærverk på bilene og begge har mått dekke tapene selv. Er skadene store så lønner deg seg nesten å svindle bilen, da taper man hvertfall ikke bonus (dere aper som tok det bokstavelig kan ta dere en bolle) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...