#1 Skrevet Desember 17, 2007 Fant ut etter at jeg kjøpte A6'en at den har forskjellige hovedlykter. På ene siden er det "linse" over blinklyset og større linse på nærlyset, mens den andre er av den "vanlige" typen. Begge lyktene er Hella. Er det noen spesielle modeller som har blitt levert med denne linsen over blinklyset? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2007 Det er forskjellige lykter på faceliften og prefaceliften. men da skal det være forskjellig bredde på lyktene også, mål og se om det er forskjell på de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2007 Det er forskjellige lykter på faceliften og prefaceliften. men da skal det være forskjellig bredde på lyktene også, mål og se om det er forskjell på de. De ser ut til å være helt like størrelsesmessig - er kun innmaten som ser forskjellig ut. Hvis det var en facelift-lykt ville det vel blitt glipe enten over eller under lykta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2007 De ser ut til å være helt like størrelsesmessig - er kun innmaten som ser forskjellig ut. Hvis det var en facelift-lykt ville det vel blitt glipe enten over eller under lykta? Glippen ville vært inne mot grillen eller mot skjermen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2007 Tok en rask kikk nå og det er ingen gliper noe sted. Begge lyktene er like i størrelse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2007 Sjekket kjapt på finn og det ser ut som 2001 modellen har andre lykter enn 98-00 modellene. virker som de som hadde bilen før deg har byttet ene lykta og fått den nye typen da. Min 2000 modell har ikke den "kappen" over blinklyset, men alle 2001 modellene på finn har denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2007 Sjekket kjapt på finn og det ser ut som 2001 modellen har andre lykter enn 98-00 modellene.virker som de som hadde bilen før deg har byttet ene lykta og fått den nye typen da. Min 2000 modell har ikke den "kappen" over blinklyset, men alle 2001 modellene på finn har denne. Vil det si at siste modellen før facelift hadde disse lyktene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2007 Vil det si at siste modellen før facelift hadde disse lyktene? Det kan se slik ut utfra bildene jeg så av 2001 modellene på Finn.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 17, 2007 Hmm. Da får jeg enten skaffe en "gammel" lykt til førersiden eller "ny" til passasjersiden da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 17, 2007 Vil det si at siste modellen før facelift hadde disse lyktene? Mest sannsynlig, ja, for på min gamle 2001 A6 var det lykter med hetter over blinklyspærene, muligens noe med reflektoren også, mens på 2000 og nedover var det ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 17, 2007 Har ikke dette noe med om det er xenon eller ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 17, 2007 Det tenkte jeg ikke på... Jo, det kan det, for på min var det xenon, men ikke på de to jeg sammenlignet med... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 18, 2007 Jeg har hvertfall ikke xenon på min, så det er snakk om vanlig lykt med H1-pære. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 27, 2010 (endret) Løfter denne tråden igjen med et tilleggsspørsmål: Noen som vet hvordan jeg ser forskjell på lykter før og etter facelift? (annet enn å finne delenummer og sjekke i katalog) Er det noen lett synlige kjennetegn? Hvor stor er i såfall glippene som Rune nevner i post 4, ser man klar forskjell på lyktene når de er løse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 27, 2010 Jeg har xenon på min, men ikke den hetta. Så dette er vel på alle 2001 modeller, xenon eller ikke tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 27, 2010 Ja, det er forskjell på pre-facelift (97-00) og facelift (01-03) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 27, 2010 Ja, det er forskjell på pre-facelift (97-00) og facelift (01-03) Det er vel klart tidligere i tråden. Jeg løftet den igjen fordi jeg lurer på HVA som er den synlige forskjellen, og håper noen vet: Løfter denne tråden igjen med et tilleggsspørsmål: Noen som vet hvordan jeg ser forskjell på lykter før og etter facelift? (annet enn å finne delenummer og sjekke i katalog) Er det noen lett synlige kjennetegn? Hvor stor er i såfall glippene som Rune nevner i post 4, ser man klar forskjell på lyktene når de er løse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 27, 2010 Faceliften skrår litt mer en prefacelift feks? Andre fester/branketter? Grillen er vel også mindre på pre-facelift så muligens de er noe smalere. Du finner jo ikke ut av dette uten og å ha A: TO forskjellige lykter eller B: Forskjellige delenummer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 27, 2010 Faceliften skrår litt mer en prefacelift feks?Andre fester/branketter? Grillen er vel også mindre på pre-facelift så muligens de er noe smalere. Du finner jo ikke ut av dette uten og å ha A: TO forskjellige lykter eller B: Forskjellige delenummer. Eller C: Spørre på forumet og finne noen som har to fine bilder som de kan legge ved, og som samtidig kan forklare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 27, 2010 Eller C: Spørre på forumet og finne noen som har to fine bilder som de kan legge ved, og som samtidig kan forklare Lykke til... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 27, 2010 Eller C: Spørre på forumet og finne noen som har to fine bilder som de kan legge ved, og som samtidig kan forklare Finn hjelper deg.... Større linse til nærlys, Helt annet panser og støtfanger. Usikker på forskjermene Prefacelift (2001) ................................................... Facelift(2003)................................. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 27, 2010 Tusen takk til Finn og Espen:) Da kan vi gå utifra linsestørrelsen og vinkelen mot grillen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...