Anbefalte innlegg

Har problem med at RS2`en dauer etter ett par minutt når den startes om morgenen. Da er det ikke sjangs å få liv i den igjen, før den har stått en stund.

Så er det samme lekse om igjen, hvor lenge den går om gangen er helt sporadisk.

Feilen arter seg ved at den dauer også, klikker det noe fryktelig i ECU`en og turtelleren hopper opp og ned.

Det som er merkelig er at jeg har prøvd en annen hjerne med den programvaren jeg vanlighvis bruker, samme feil. MEN hvis jeg bruker orginal chipene så starter den med engang , uansett. Det gjør den ikke med FMS programvaren. Da vil den som regel ikke starte igjen hvis den først har daua.

I mitt hode vil det si at feilen ligger i chipen fra fms. Er det mulig? At denne er kaputt?

Er det mulig å få startsperren på orginal programvare programert med nøkkel via VAGCOM på RS2?

 

Trenger hjelp da jeg gjerne skulle hatt en bil hjem i jula:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

INGEN som har peiling på detta?

 

Nå har jeg vært å skifta programvare på bilen, og nå vil den ikke starte i det hele tatt. Startet ett par sekund med orginal programvare,men det er alt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig greier.. høres jo nesten ut som om den drukner i bensin? Det kan jo og stemme med at den fungerer bedre med originalhjernen, da den sikkert kjører med mindre fortenning og bensinmengde. Får du opp noe feil i Vag-com'en a? Kan jo være så enkelt som at en føler har tatt kvelden.

 

Hvordan dauer den forresten? Mister den bare kraften og dør ut, eller stopper den tvert liksom? Har du sjekka bensintrykket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være startsperren? Hadde det problemet med min A6 C4. Men den gikk bare et par sekunder før den stoppet igjen. Er den ringen som ligger rundt tenningslåsen som har dårlig kontakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Har du sjekket ladespenningen.. Vært borte i nesten samme situasjon før, og da var det laderegulatoren som hadd røket/skjedd noe galt med, så ladespenningen var på 16,2 volt, og da skal jeg si deg at det skjedde saker.. Var den kald, virket alt normalt, samt spennige, men når motoren hadde stått en stund skjedde brått dette.. Byttet reguylator, og gikk over dynamoen, så skjedde dette ikke igjen... Lykke til videre i søken Glen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren får ikke mer bensin med chip enn originalt på tomgang og lav belastning, så det er ikke problemet om det ikke er noe seriøst galt med chipene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da går bilen igjen! Skiftet pogramvare, så funket den igjen! Problemer med chipene rett og slett...Bilen har kjørt på de programvarene i 5 år nå, pltselig så ble det kødd. Bilen startet hver gang nå og jeg er kjempe fornøyd.

 

Takker for forslag....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.