Kobling av 3B ledningsnett *Nå med bilder*

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en howto på kobling av 3B ledningsnett i annen bil enn det er ment for ? Skal inn i en 86 Coupe quattro...

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å begynne i den ene enden med skjema:)

Alle de 4 sikringene skal ha 12v så holder det for å få start på den.

Ellers har du rpm,oljetemp osv men det er en forden med skjema fra begge bilene.

 

Litt puslejobb....men mye enklere med skjema ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt det med turteller og målere er greit nok, men slik jeg ser det er det sikkert noe som skal ha tenning, noe som skal ha 12volt og noe som skal ha jord..

Bare tenkte at om noen hadde ett oppsett som funka, så var det raskere for meg enn å studere skjema inngående ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt det med turteller og målere er greit nok, men slik jeg ser det er det sikkert noe som skal ha tenning, noe som skal ha 12volt og noe som skal ha jord..

Bare tenkte at om noen hadde ett oppsett som funka, så var det raskere for meg enn å studere skjema inngående ;)

 

Jan Brede

3B 200 eller S2 motor du har?

 

Skal se om jeg får rota fram hvem som skal på hva da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikring S24 er Blå og den andre ledningen er blå/rød skal på 87A i sikringsboksen

Sikring S26 er grå/grønn og den andre ledningen er grå/grønn skal inn på 0 i sikringsboksen

Sikring S27 er rød og den andre ledningen er rød/sort skal inn på L30 i sikringsboksen

Sikring 28 er blå og den andre ledningen er blå/sort og skal inn på 87A i sikringsboksen

 

Hvis jeg husker rett er det en jording inne i bilen og 2 på innsuget

Men hvertfall alle brune ledninger skal til jord.

Dette er det som skal til for at motoren skal starte.

 

Starter ikke motor da kan du koble alle 4 til +12v.

Hjelper ikke det må du begynne å feilsøke givere:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

låner tråden din littegrann.hihi.. forskjell på s2 og 200? driver med det samme som deg bare med 3b 200 motor!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

låner tråden din littegrann.hihi.. forskjell på s2 og 200? driver med det samme som deg bare med 3b 200 motor!
Litt andre farger på ledninger bare. Ellers det meste likt.

Desuten er kontaktene forskjellig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vpin.html#91mot

 

Er det så enkelt at om jeg kobler på alt på motoren, og legger pin 18,27 og 37 til tenninga... samt passer på at alt som skal ha jord har det.. så burde den gå ?

 

Jan Brede

Nei det går ikke...du må ha spenning til dyser og sånt:) dette får du fra de 4 sikringene

 

Jeg glemte en ting...du har en liten sort plugg i ledningsnettet...denne skal og opp i sikringsboksen

Har du i den og strøm på alle sikringene skal den starte. samt jord da sef

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det går ikke...du må ha spenning til dyser og sånt:) dette får du fra de 4 sikringene

 

Jeg glemte en ting...du har en liten sort plugg i ledningsnettet...denne skal og opp i sikringsboksen

Har du i den og strøm på alle sikringene skal den starte. samt jord da sef

 

Hvor i sikringsboksen skal den sorte lille ?

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet hvor den lille sorte skal sitte ?

 

Ledningsnettet er i hus, og klart til modifisering, legger ut litt bilder etterhvert.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nede på delelageret å kikka i sikringsboksen...den skal stå på plugg B

Denne står det at er svart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noenv liten sort plugg, men jeg har en liten grønn en, med bare en ledning som er sort/blå. Kan det være denne ? denne kommer ut i samme strømpe som sikringene om du skjønner.

 

Flere ting jeg lurer på, jeg har målt meg frem til turtellerledning, så den er grei... men det oppsettet du ga meg, er bensinpumperele koblet da ? Slik at jeg bruker orginalt rele ?

 

Kunne godt tenkt meg en forklaring på hva de forsjellige sikringene var til ;)

 

Mvh.

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver meg på litt bilder..

På det første her ser man de fire sikringene og hvor kablene som skal i sikringsboksen sitter, merket opp og greier ;)

 

3b1.jpg

 

På dette bildet ser man noen kontakter som kommer ut ute ved hjerna.. kan noen fortelle meg hva de er til ?

 

3b2.jpg

 

Her er de kontaktene som kommer ut sammen med sikrigene, den nevnte lille grønne samt en større der man bla. har signal til bensinpumpa fra hjerna. (Ikke merket opp enda)

 

3b3.jpg

 

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den storte store på det nederste bilde skal du ha inn i B pluggen på sikringsboksen.

Du bruker den orginale bensinpumperelet som sitter i sikringsboksen når du kobler slik som orginalt.

 

Skal se seinere om hvem sikring som går til hva

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På bildet med pluggen til hjernen vil jeg tro den som ligger nermest med den metall klipset er til Høydemåleren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikring S24:N71,N75 og N80

Sikring S26:Varme Lamda

Sikring S27:Hjerne

Sikring S28:Dyser og LMM

Dette er sånn i grove trekk hva sikringene er til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En av de to ledningene som går sammen med hjernen, skal ikke til noe, den lå i døra orginalt på min 90.

SÅ vi la den fra 3B nettet dit også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett spørsmål til: Jeg har ikke strøm på diagnosepluggen min... I skjema står det at denne tar strøm fra S21. Dette er vel fra s2 box, for når jeg setter i en sikring på S21 på min typ85 så får jeg ikke strøm i pluggen.

 

Hvor tar denne strøm ?

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På S2 er diagnosekabelen skjøta i sikringsboksen...skal være to kabler med kabelskog...disse skal bare kobles sammen.

+ på den svarte diagnosepluggen skal kobles på m30ac pluggen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det er det bare og gratulere Jan Brede med oppstart i kveld ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det er det bare og gratulere Jan Brede med oppstart i kveld ;)

 

Bilen går den ja :)

 

Men da dukker det jo opp nye utfordringer...

 

Noen som har oversikt på hvor på ledningsnettet jeg kan ta ut:

- Oljetrykk til lampe i instrument

- Oljetemp til digital tempmåler i midtkonsoll

- Vanntemp til instrument

- Kan jeg bare koble orginal turteller rett på pinne 6 på hjerna for turteller ?

 

Bruker hjerna noen av disse følerene? eller kan jeg bare benytte orginal typ85 ledninger i motorrom til dette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen går den ja :)

 

Men da dukker det jo opp nye utfordringer...

 

Noen som har oversikt på hvor på ledningsnettet jeg kan ta ut:

- Oljetrykk til lampe i instrument

- Oljetemp til digital tempmåler i midtkonsoll

- Vanntemp til instrument

- Kan jeg bare koble orginal turteller rett på pinne 6 på hjerna for turteller ?

 

Bruker hjerna noen av disse følerene? eller kan jeg bare benytte orginal typ85 ledninger i motorrom til dette ?

Fritt valg hvem nett du bruker til det....tutall tar du fra pinne 6 ja

Ryggelys må du og fikse:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.