#1 Skrevet Desember 17, 2007 Er det noen som har en howto på kobling av 3B ledningsnett i annen bil enn det er ment for ? Skal inn i en 86 Coupe quattro... Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2007 Er bare å begynne i den ene enden med skjema:) Alle de 4 sikringene skal ha 12v så holder det for å få start på den. Ellers har du rpm,oljetemp osv men det er en forden med skjema fra begge bilene. Litt puslejobb....men mye enklere med skjema ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 18, 2007 Alt det med turteller og målere er greit nok, men slik jeg ser det er det sikkert noe som skal ha tenning, noe som skal ha 12volt og noe som skal ha jord.. Bare tenkte at om noen hadde ett oppsett som funka, så var det raskere for meg enn å studere skjema inngående Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 19, 2007 Alt det med turteller og målere er greit nok, men slik jeg ser det er det sikkert noe som skal ha tenning, noe som skal ha 12volt og noe som skal ha jord..Bare tenkte at om noen hadde ett oppsett som funka, så var det raskere for meg enn å studere skjema inngående Jan Brede 3B 200 eller S2 motor du har? Skal se om jeg får rota fram hvem som skal på hva da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 19, 2007 S2 3B ja... Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 19, 2007 Sikring S24 er Blå og den andre ledningen er blå/rød skal på 87A i sikringsboksen Sikring S26 er grå/grønn og den andre ledningen er grå/grønn skal inn på 0 i sikringsboksen Sikring S27 er rød og den andre ledningen er rød/sort skal inn på L30 i sikringsboksen Sikring 28 er blå og den andre ledningen er blå/sort og skal inn på 87A i sikringsboksen Hvis jeg husker rett er det en jording inne i bilen og 2 på innsuget Men hvertfall alle brune ledninger skal til jord. Dette er det som skal til for at motoren skal starte. Starter ikke motor da kan du koble alle 4 til +12v. Hjelper ikke det må du begynne å feilsøke givere:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 19, 2007 låner tråden din littegrann.hihi.. forskjell på s2 og 200? driver med det samme som deg bare med 3b 200 motor! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 19, 2007 http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vpin.html#91mot Er det så enkelt at om jeg kobler på alt på motoren, og legger pin 18,27 og 37 til tenninga... samt passer på at alt som skal ha jord har det.. så burde den gå ? Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 19, 2007 låner tråden din littegrann.hihi.. forskjell på s2 og 200? driver med det samme som deg bare med 3b 200 motor!Litt andre farger på ledninger bare. Ellers det meste likt.Desuten er kontaktene forskjellig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 19, 2007 http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vpin.html#91mot Er det så enkelt at om jeg kobler på alt på motoren, og legger pin 18,27 og 37 til tenninga... samt passer på at alt som skal ha jord har det.. så burde den gå ? Jan Brede Nei det går ikke...du må ha spenning til dyser og sånt:) dette får du fra de 4 sikringene Jeg glemte en ting...du har en liten sort plugg i ledningsnettet...denne skal og opp i sikringsboksen Har du i den og strøm på alle sikringene skal den starte. samt jord da sef 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 20, 2007 Nei det går ikke...du må ha spenning til dyser og sånt:) dette får du fra de 4 sikringene Jeg glemte en ting...du har en liten sort plugg i ledningsnettet...denne skal og opp i sikringsboksen Har du i den og strøm på alle sikringene skal den starte. samt jord da sef Hvor i sikringsboksen skal den sorte lille ? Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 24, 2007 ingen som vet hvor den lille sorte skal sitte ? Ledningsnettet er i hus, og klart til modifisering, legger ut litt bilder etterhvert. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 24, 2007 Var nede på delelageret å kikka i sikringsboksen...den skal stå på plugg B Denne står det at er svart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 25, 2007 Jeg har ikke noenv liten sort plugg, men jeg har en liten grønn en, med bare en ledning som er sort/blå. Kan det være denne ? denne kommer ut i samme strømpe som sikringene om du skjønner. Flere ting jeg lurer på, jeg har målt meg frem til turtellerledning, så den er grei... men det oppsettet du ga meg, er bensinpumperele koblet da ? Slik at jeg bruker orginalt rele ? Kunne godt tenkt meg en forklaring på hva de forsjellige sikringene var til Mvh. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 25, 2007 Prøver meg på litt bilder.. På det første her ser man de fire sikringene og hvor kablene som skal i sikringsboksen sitter, merket opp og greier På dette bildet ser man noen kontakter som kommer ut ute ved hjerna.. kan noen fortelle meg hva de er til ? Her er de kontaktene som kommer ut sammen med sikrigene, den nevnte lille grønne samt en større der man bla. har signal til bensinpumpa fra hjerna. (Ikke merket opp enda) Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 25, 2007 Den storte store på det nederste bilde skal du ha inn i B pluggen på sikringsboksen. Du bruker den orginale bensinpumperelet som sitter i sikringsboksen når du kobler slik som orginalt. Skal se seinere om hvem sikring som går til hva 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 25, 2007 På bildet med pluggen til hjernen vil jeg tro den som ligger nermest med den metall klipset er til Høydemåleren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 25, 2007 Sikring S24:N71,N75 og N80 Sikring S26:Varme Lamda Sikring S27:Hjerne Sikring S28:Dyser og LMM Dette er sånn i grove trekk hva sikringene er til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 25, 2007 En av de to ledningene som går sammen med hjernen, skal ikke til noe, den lå i døra orginalt på min 90. SÅ vi la den fra 3B nettet dit også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 26, 2007 her ligger det også skjematikk hvis du skulle trenge: http://s2central.net/wiring02.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 8, 2008 Ett spørsmål til: Jeg har ikke strøm på diagnosepluggen min... I skjema står det at denne tar strøm fra S21. Dette er vel fra s2 box, for når jeg setter i en sikring på S21 på min typ85 så får jeg ikke strøm i pluggen. Hvor tar denne strøm ? Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 8, 2008 På S2 er diagnosekabelen skjøta i sikringsboksen...skal være to kabler med kabelskog...disse skal bare kobles sammen. + på den svarte diagnosepluggen skal kobles på m30ac pluggen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 8, 2008 Slik jeg har forstått det er det bare og gratulere Jan Brede med oppstart i kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 10, 2008 Slik jeg har forstått det er det bare og gratulere Jan Brede med oppstart i kveld Bilen går den ja Men da dukker det jo opp nye utfordringer... Noen som har oversikt på hvor på ledningsnettet jeg kan ta ut: - Oljetrykk til lampe i instrument - Oljetemp til digital tempmåler i midtkonsoll - Vanntemp til instrument - Kan jeg bare koble orginal turteller rett på pinne 6 på hjerna for turteller ? Bruker hjerna noen av disse følerene? eller kan jeg bare benytte orginal typ85 ledninger i motorrom til dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 10, 2008 Bilen går den ja Men da dukker det jo opp nye utfordringer... Noen som har oversikt på hvor på ledningsnettet jeg kan ta ut: - Oljetrykk til lampe i instrument - Oljetemp til digital tempmåler i midtkonsoll - Vanntemp til instrument - Kan jeg bare koble orginal turteller rett på pinne 6 på hjerna for turteller ? Bruker hjerna noen av disse følerene? eller kan jeg bare benytte orginal typ85 ledninger i motorrom til dette ? Fritt valg hvem nett du bruker til det....tutall tar du fra pinne 6 ja Ryggelys må du og fikse:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...