Oppfriskning av 7 X 13 Ally Cat

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg 4 Ally Cat her ista....for 2 cola og en lakrisbåt.

Noen som har noen fanstastiske lure måter å freshe opp disse på? Må jo få de blank igjen =)

Lurer feks på hva som er virkelig trollete lakkfjerner, da det er noe gammal lurium lakk noen plasser.

Og hva har dere som har drevet på med dette brukt for å børste bort grums/eiring osv ? Er jo latterligth trangt der :)

Og litt OT, hva er mest sannsynlig ET på disse? Står ikkeno. Sto på en kadett og fylte hjulbuene sånn passe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer feks på hva som er virkelig trollete lakkfjerner, da det er noe gammal lurium lakk noen plasser.

Duxola, kjøpes hos fargehandel, OBS, og kanskje hos jernvarer som Jernia.

Og litt OT, hva er mest sannsynlig ET på disse? Står ikkeno. Sto på en kadett og fylte hjulbuene sånn passe.

Er ganske enkelt, bare å måle litt... Offset og ET er det samme...

offset.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, det var jo ikke dumt =)

Takk skal du ha! Jeg skal leke med skyvelære i morgen tidlig skjønner jeg =)

Noe spesielt man skal huske på ved bruk av Duxola? Eller står det greit forklart på boksen/kanna?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe spesielt man skal huske på ved bruk av Duxola? Eller står det greit forklart på boksen/kanna?

Ikke søl på huden, det brenner (egen erfaring :D )

Ellers står det greit forklart på boksen, la det ligge på inntil 30 minutter og bruk høytrykkspyler til å få vekk Duxola og gammel maling. La det tørke og gjenta prosessen hvis du ikke har fått vekk alt i første omgang.

Søk i forumet, vi har diskutert Duxola endel ganger tidligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du har fått av lakksvineriet kommer det sikkert masse aksydert alu til overflata. Dette fjernes meget elegant med en nylonrondell fra Tema til drillen. Dersom du skal ha blank forside på felgene (det tyskerne kaller Stirnfläche) kan man slipe dette med en fin sisalrondell fra - du gjetta det: Biltema:). Dette kan man også gjøre etter at man har lakka felgsenteret i ønsket farge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil gjerne se bilder av prosessen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, må vel prøve å få noen bilder kanskje.

Prøvde med stålbørste på "eiringa" i dag. 5 min med luft "dremmel" og metallet var synlig... Så nå trenger felgene bare noen timer med autosol etter slik behandling.

Tok så på det lakkfjærnerstoffet jeg fikk tak i. Var en del gammel narrepetter lakk på baksiden. Ikke Duxola men ett anna stoff, noe i "Lurium2000" klassen da de anbefalte dette framfor Duxola. (sikkret samme greiene)

Lot det virke i ca 2 minutter før jeg spylte av..... Og en hel del gammel lakk kom enkelt av : rock :

Noe anna jeg la merke til var at stoffet tok farven til det fatet jeg hadde det i men jeg pensla på felgen =)

Hadde ikke tid til mer enn ca 20 min i dag, så fikk bare begynt så vidt på en felg.

Fikk forøvrig en liiiiiiiten dårpe av stoffet i ansiktet. Trodde pinadø det skulle gå hull i trynet på meg!!

Tror ikke Belona og SU liker slikt, dog lærte jeg meg fort å like det i dag : smil :

OT : Kom fram til at felgene må ha ET mellom 5 og 15 en plass (hadde dårlig tid som nevnt tidligere)

Enda mer OT : Har hørt rykter om noen Ally Cat felger i god stand liggende i en kjeller i byen :) Så i morgen blir inspector fredriksen letende etter mer klassisk kos =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk forøvrig en liiiiiiiten dårpe av stoffet i ansiktet. Trodde pinadø det skulle gå hull i trynet på meg!!

Tror ikke Belona og SU liker slikt, dog lærte jeg meg fort å like det i dag : smil :

Hva var det jeg sa? : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7-13 Alleycat har som regel ET 10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, går nå litt framover her også da. Men har desverre innmari lite tid til overs. Julestria.....

Men nå er egentlig alle felgene ferdig "dremmel" pussa på framsiden. Bruker noe i kategorien her http://www.bilextra.no/?ItemId=3570 anntagelig vis det som heter endebørste. Fungerer egentlig bra, men har problemer med for stor RPM på drillen. (kom hjem med metall tråder sittende fast i hodet i går : smil : )

Lurer nå på hva slags smergel jeg skal ta siste finnishen med. Skal jo hest ikke lakkes, kun poleres. Senteret skal lakkes da, men usikker på om det var sort eller gull som var orginal. Noen som vet dette? Samt at jeg ikke er helt sikker på hva som vil se bra ut på gammal rød bil.

Brukte også det lurium stoffet i dag. Fungerer utmerket egentlig. Gammel lakk blir som gummi, og flasser fint av. Har desverre ingen bilder, men skal bort til gamlingene i morgen så kanskje vi får dokumentert noe der borte.

Litt OT.

Noen som vet hva Autosol egentlig gjør? Prøvde litt på lakken på bilen..... ble blankt jo! Mistenker at det er ganske grovt, for lakken farva av på filla ganske bra.

Bruke autosol som første lag før en lett polering???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS!! BRUK VERNEBRILLER NÅR DU BRUKER DUXOLA Å LIGNENDE.........bruker selv ganske sterke alkaliske vaskemidler på jobb (lut å enda verre ting....) Har selv på lagt på sykehuset over natten med drypp-linse fordi jeg fikk en dråpe ren lut på øyet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, går nå litt framover her også da. Men har desverre innmari lite tid til overs. Julestria.....

Men nå er egentlig alle felgene ferdig "dremmel" pussa på framsiden. Bruker noe i kategorien her http://www.bilextra.no/?ItemId=3570 anntagelig vis det som heter endebørste. Fungerer egentlig bra, men har problemer med for stor RPM på drillen. (kom hjem med metall tråder sittende fast i hodet i går : smil : )

Lurer nå på hva slags smergel jeg skal ta siste finnishen med. Skal jo hest ikke lakkes, kun poleres. Senteret skal lakkes da, men usikker på om det var sort eller gull som var orginal. Noen som vet dette? Samt at jeg ikke er helt sikker på hva som vil se bra ut på gammal rød bil.

Brukte også det lurium stoffet i dag. Fungerer utmerket egentlig. Gammel lakk blir som gummi, og flasser fint av. Har desverre ingen bilder, men skal bort til gamlingene i morgen så kanskje vi får dokumentert noe der borte.

Litt OT.

Noen som vet hva Autosol egentlig gjør? Prøvde litt på lakken på bilen..... ble blankt jo! Mistenker at det er ganske grovt, for lakken farva av på filla ganske bra.

Bruke autosol som første lag før en lett polering???

Autosol bør du IKKE bruke på lakken på bilen din!!! Autosol har ganske mye slipestoffer i seg nemlig,men funker supert på oksidert alu osv osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol bør du IKKE bruke på lakken på bilen din!!!

Kan brukes hvis lakken er ekstremt matt, eller du ikke bryr deg om finishen på bilen. Den er veldig grov, og egner seg fint på blank hardplast i tillegg til metaller, f.eks. baklykter, blinklys, gelcoat osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, da prøver vi ikke det mer :) Lakken var ganske gefitten gefaren på det aktuelle området alikavel da. Måtte bare testes :)

Bruker vernebriller osv osv nå. Lærte fort å respektere stoffet kan du si :) Tok ca 3 min det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.