#1 Skrevet Desember 18, 2007 Har en 97 A4 1,9 Tdi, og nå når det er 10-12minus i Asker drar den noe jæ på starteren ved kaldstart. Søkte og leste litt på furumet her og fant noe, men ble ikke helt klok på det. Så bl.a en som en som regnet med det var glødepluggene. Kan det være det hos meg? Og er disse kjipe å bytte? så de ikke kostet alverden. Takker for svar og innspill! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 18, 2007 Jeg hadde samme problem på min 2.5tdi. Her var det faktisk batteriet som var synderen selv om det tilsynelatende var i orden. Selv om den dro starteren helt fint rundt så var det for lav spenning ved gløding slik at jeg ikke fikk start før jeg hadde glødet en 3-4 ganger etter hverandre. Hvertfall verdt å sjekke før en bytter glødepluggene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 18, 2007 Batteriet er byttet.. Husker den var sånn sist vinter og før batteribytte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 18, 2007 Sjekket litt priser på glødeplugger. NBS: 247,- stk og Biltema: 79,50,- stk Er det biltema har bare dritt i forhold til det nbs har? (bosch) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 18, 2007 Jeg fikk egentlig ikke så lure svar tidligere når jeg spurte om det samme, men forsto det slik at det har vært flere som har opplevd at disse har hatt kortere levetid enn feks. plugger fra Mekonomen/NBS. Hvorvidt dette stemmer har jeg ingen konkrete beviser på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 18, 2007 Jeg fikk egentlig ikke så lure svar tidligere når jeg spurte om det samme, men forsto det slik at det har vært flere som har opplevd at disse har hatt kortere levetid enn feks. plugger fra Mekonomen/NBS. Hvorvidt dette stemmer har jeg ingen konkrete beviser på. OKi. Takker! Vært å gjøre ett forsøk da... Så skal jeg gi tilbake meld om det går til h... Finner nok iallefall ut om det er glødepluggene som er slitene da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 18, 2007 Jeg hadde gladelig forsøkt de fra BIltema først. Funker de er det bare gull, funker de ikke er det ikke allverdens tapte penger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 18, 2007 batteri,gløding,g62 føler,innstilling av diesel pumpe/innsprøytningstidspunkt er ting som kan ha innvirkning. mest sannsyneligvis er det glødepluggene som nevnt,kan måle motstanden i dem med multimeter,holder å måle gjennomgang,enten virker de eller så virker de ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...