Anbefalte innlegg

JA, vet at det finnes utallige tråder om dette også, men jeg får liksom ikke svar på det jeg ønsker når jeg søker på forumet..

 

Jeg lurer litt på hvilken type jeg skal bruke. Ser at noen har 2 mens andre har 3 tilkoplinger..

Ser også at noen er 2veis, mens andre har kule og ikke slipper trykk tilbake..

 

Er LMM avhengig av å få dette trykket registrert når man går av pedalen, eller registrerer ikke LMM trykk fra turbo-wastwgate-tilbake? Hvis dere skjønner hva jeg mener..

Med andre ord, blir det kluss med boostcontroller? Er en type bedre enn den andre?

 

Vet at det kan være uheldig med MBC med tanke på at ECU ikke får justert ned trykket ved feil i systemet, men den sjansen er jeg villig til å ta, da jeg er pisslei ustabilt trykk : bråk :

 

Dette gjelder forresten bilen i signaturen, og den er ikke overtunet, kun chip..

 

Takknemlig for alle innspill :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA, vet at det finnes utallige tråder om dette også, men jeg får liksom ikke svar på det jeg ønsker når jeg søker på forumet..

 

Jeg lurer litt på hvilken type jeg skal bruke. Ser at noen har 2 mens andre har 3 tilkoplinger..

Ser også at noen er 2veis, mens andre har kule og ikke slipper trykk tilbake..

 

Er LMM avhengig av å få dette trykket registrert når man går av pedalen, eller registrerer ikke LMM trykk fra turbo-wastwgate-tilbake? Hvis dere skjønner hva jeg mener..

Med andre ord, blir det kluss med boostcontroller? Er en type bedre enn den andre?

 

Vet at det kan være uheldig med MBC med tanke på at ECU ikke får justert ned trykket ved feil i systemet, men den sjansen er jeg villig til å ta, da jeg er pisslei ustabilt trykk : bråk :

 

Dette gjelder forresten bilen i signaturen, og den er ikke overtunet, kun chip..

 

Takknemlig for alle innspill :)

 

Ingen som har erfaringer/tips/innspill eller noe som helst? : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lmm bryr seg ikke om hvordan du styrer trykket, så det trenger du ikke bekymre deg over. Jeg har brukt en TurboXS-ventil på min 1,8t, og den fungerte fint. Fikk sykt mye trykk lavt nede i turtallsregisteret. Har dog byttet tilbake til N75 da det ble litt rykking når jeg gikk av gassen. Mulig denne kommer for salg snart...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker en turboxs jeg også, dualstage.

Brukte det også på min S4. Bra kvalitet, til å stole på.

Go for it. Magnetventil er for feiginger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lmm bryr seg ikke om hvordan du styrer trykket, så det trenger du ikke bekymre deg over. Jeg har brukt en TurboXS-ventil på min 1,8t, og den fungerte fint. Fikk sykt mye trykk lavt nede i turtallsregisteret. Har dog byttet tilbake til N75 da det ble litt rykking når jeg gikk av gassen. Mulig denne kommer for salg snart...

 

dette opplevde jeg også..

 

men husk også å la N75 være tilkoblet for å slippe feil mld å nødmodus

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig noen som svarer, tusen takk :)

Da blir det innkjøp av MBC!

 

Hvis ikke noen protesterer da? ;)

 

Angående nøkkingen: Er det ingen måte å komme unna dette på? Skadelig? Dette kommer kanskje av at når man går av gassen så blir trykket stående, i stedet for at det går ut og tilbake til innsugslangen(som ved bruk av n75?)? Noen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dt kan være!

den jeg hadde var ikke helt god tror jeg. men funket godt..

merket dt veldig.. men om du kjenner bilen Rykke ved pådrag , må du skru ned trykket med en gang..

da får den ikke nok bensin å dt er ikke bra..

jeg merket å jeg fik trykk mye fortere fra starten.. en annen ting jeg stusset på, var jeg fikk høyere turbolys å mYE mer lyd i dumpen min ( jaja vet jeg ikke skulle ha: p) men ladet jo ikke mer bar.. men pointe var jeg var veldig fornøyd med dt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dt kan være!

den jeg hadde var ikke helt god tror jeg. men funket godt..

merket dt veldig.. men om du kjenner bilen Rykke ved pådrag , må du skru ned trykket med en gang..

da får den ikke nok bensin å dt er ikke bra..

jeg merket å jeg fik trykk mye fortere fra starten.. en annen ting jeg stusset på, var jeg fikk høyere turbolys å mYE mer lyd i dumpen min ( jaja vet jeg ikke skulle ha: p) men ladet jo ikke mer bar.. men pointe var jeg var veldig fornøyd med dt.

 

Høres bra ut. Du fikk sikkert mere lyd både her og der siden du da fikk det ladetrykket du faktisk skulle ha :) Min lader 0.2 for lite ca, skal bli artig å se hvor godt den blir å gå når jeg får justert opp trykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dt kan være!

den jeg hadde var ikke helt god tror jeg. men funket godt..

merket dt veldig.. men om du kjenner bilen Rykke ved pådrag , må du skru ned trykket med en gang..

da får den ikke nok bensin å dt er ikke bra..

jeg merket å jeg fik trykk mye fortere fra starten.. en annen ting jeg stusset på, var jeg fikk høyere turbolys å mYE mer lyd i dumpen min ( jaja vet jeg ikke skulle ha: p) men ladet jo ikke mer bar.. men pointe var jeg var veldig fornøyd med dt.

 

Faen, leste litt fort i ste..

Ser nu at du skrev at den ikke ladet mere enn originalt, sorry :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker en turboxs jeg også, dualstage.

Brukte det også på min S4. Bra kvalitet, til å stole på.

Go for it. Magnetventil er for feiginger :)

 

Denne TurboXS.. Kan man med denne justere når trykket skal komme? Eller kun trykket? Og har det noe for seg at man KAN justere NÅR trykket skal komme?

 

Håper på svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring KRB du så forklarer han deg det du lurer på, og selger deg en TurboXS ventil om det der det han mener du trenger for å oppnå det du vil. :) Tlf : 32875295 . En TurboXS stage 1 koster 1100,- +mva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring KRB du så forklarer han deg det du lurer på, og selger deg en TurboXS ventil om det der det han mener du trenger for å oppnå det du vil. :) Tlf : 32875295 . En TurboXS stage 1 koster 1100,- +mva.

 

Takker! Skal gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

angående den nøkkingen. poly foringer i "dog bone " festet hjelper, og slipp gassen brått når du har fullt trykk, så kommer det ikke nøkking, bare om jeg slakker viss jeg ikke har full gass, men ble mye bedre med poly foringene. Finner en kjøre stil etterhvert så blir ikke nøkking noe særlig problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne TurboXS.. Kan man med denne justere når trykket skal komme? Eller kun trykket? Og har det noe for seg at man KAN justere NÅR trykket skal komme?

 

Håper på svar :)

 

Turboxs sine vanlige mbc kan du ikke justere når det kommer. Men trykket vil komme vesentlig tidligere enn med kun N75. Generelt får du en litt kjappere bil. I alle fall din, om den lader for 0,2 for lite :)

 

Skal du kunne programmere sånt må du vel ha en elektronisk en fra Apexi eller Greddy eller sånt, jeg vet ikke. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboxs sine vanlige mbc kan du ikke justere når det kommer. Men trykket vil komme vesentlig tidligere enn med kun N75. Generelt får du en litt kjappere bil. I alle fall din, om den lader for 0,2 for lite :)

 

Skal du kunne programmere sånt må du vel ha en elektronisk en fra Apexi eller Greddy eller sånt, jeg vet ikke. :confused:

 

Min lader/ladet ca 0.2 for lite.. Kjørte bare N75.. Det som er greia da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker denne,funker meget bra.Ingen nøkking etc nå jeg går av gassen. : rock :

http://www.prostreetonline.com/x/hallman-pro-series-boost-controller.asp

 

Og bilen går MYE bedre på samme ladetrykk som N75 ventilen ga + at det er utrolig deilig og ha ladtrykk som er dønn stabilt i forhold til N75 ventilen som ga variabelt trykk hele tiden. :(;)

 

Så grei ut den :) Tru hvorfor ikke denne gir nøkking da? Vet du? Er dette en 2-veis ventil, eller er det en kuleventil? Hvis du skjønner hva jeg mener? Er så vidt jeg sjøl vet hva jeg mener, da jeg ikke er så godt kjent med disse MBC`a.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så grei ut den :) Tru hvorfor ikke denne gir nøkking da? Vet du? Er dette en 2-veis ventil, eller er det en kuleventil? Hvis du skjønner hva jeg mener? Er så vidt jeg sjøl vet hva jeg mener, da jeg ikke er så godt kjent med disse MBC`a.. ;)

 

 

Hmm,er en kule inni den ja.Jo mer jeg strammer/mer ladetrykk den gir,desto mindre hører jeg kulen inni når jeg rister på den. ;) Noe mer vet jeg ikke. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagde meg denne, har funket som bare det hele tiden.

 

http://autospeed.com/cms/A_0670/article.html og

http://autospeed.com/cms/A_0685/article.html

 

Har Norgren forhandler rett rundt hjørnet :)

 

Hvis man finner bilde av den Turbonetics selger så ser den identisk ut, og koster ikke mindre enn 750! kr.

 

 

EDIT: Var nok litt kjapp der. Den som Turbonetics selger er bare 1 stk som man kan justere opp/ned turbotrykket med. Er en bleedventil (ikke noe særlig tess å bruke på Audi visstnok).

 

Kjører selv med TurboXS HighPerformanceBoostController. (Kuleventil)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble faktisk ikke så dyrt, nett rundt 500 (med rabatt via jobben selvfølgelig) og slanger hadde jeg liggende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare lurer, men hva vil skje med antispinn når man monterer boostcontroller? Ved hjulspinn så vil jo ikke ECU`en kunne strøype turbotrykket... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes løsninger til alt, innebærer i hvertfall i mitt tilfelle et par ekstra ventiler og T stykker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den turbonetics løsningen som er nevnt her, med krane er vel primært ment for bruk med mottrykk på ekstern WG...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes løsninger til alt, innebærer i hvertfall i mitt tilfelle et par ekstra ventiler og T stykker :)

 

Så turboen vil blåse for fullt når antispinn kopler inn?

Hva mener du med "et par ekstra ventiler og t-stykker"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.