#1 Skrevet Desember 18, 2007 *Er det noen som har en "how to" for å bytte clutch på Audi A4 1.8TQ? En grei step for step beskrivelse av dette? Eller er det Haynes som gjelder? Skal vel ikke reklamere for svarte penger og sprit her vel? Men er det noen her som har gjort dette før, og har lyst til å hjelpe er det bare å si fra. Mvh Frode Dahl Tlf 93606018 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 18, 2007 Heisann! Det ligger en "How to" på Audiworld.. Her: http://www.audiworld.com/tech/eng48.shtml Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 18, 2007 takker for svar... Mulig den og Haynes vil gjøre en god kombo..... Men vet noen andre om tilsvarende logg'er er det bare fint... *edit* Evt hva slags motorolje annbefaler dere? type viskositet? og Girolje? (ja, vet clutchen ikke vil ha mye oljesøl på seg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2008 Blir spennende å se hvor lang tid dette tar... 12Tommeltotter, distre som f1, men optimist til døden.... Får se om jeg mangler noe værktøy underveis *wish me luck* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2008 haynes funker faktisk hest=)er ikke så vankeli dissebilene, iogmed at de har rettstilte motorer:D Lykke til:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 4, 2008 vask fort over med rødsprit på svinghjul,trykkplate/lamell,bytt uløserlager,sjekk simringen bak svinghjulet som kan være lurt å bytte når du har girkassa nede,sjekk simring på inngående aksling på girkassa,syntetisk girolje på girkassa...IKKE rød automat olje anna enn om det er automat... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 4, 2008 brukte omkring 6 timer på min a4 tq, så lenge du har en løftebukk så er det ingen problemer. bør vere to stk når du skal ha ut å inn kassen. begge girkassefester må ned, mellomaksling såklart, hele eksosanlegget fra turboen, så stikkere på girkassen, slavesyl og giroverføring;) og ja, simmeringene kan vere lurt å bytte, så slipper du å engste deg for at de skal begynne å lekke senere.. Kjør Castrol olje på motor og gir, beste oljen:) Det er faktisk også den oljen audi anbefaler og bruke på motorene sine.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 4, 2008 Takker for tips.. trur jeg har en lekasje ved mellomaksel...(har ikke kikket under bilen nå) heh..dårlig med løftebukk i en trang kjellergarasje hvordan i alle dager tar dere den nedeste "downpipe" mutteren på turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 5, 2008 a4 de 3 muttrene tar du den nederste fra oppunder bilen... litt trangt å komme til ovenfra:) hehe, lykke til i garasjen da!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...