#1 Skrevet Desember 18, 2007 Hei! Jeg har en åtter fra Audi V8 på handen som jeg vurderer å montere i min 80 quattro b3. Mange vil nok nå med en gang tenke "hvorfor ikke en femmer?", tanken har jeg tenkt selv. Audi er jo egentlig ingenting annet enn "turboquattro". Litt enig der. Men må si jeg har fått smaken for Audi V8 også! Alikevel lufter jeg tanken og har derfor noen spørsmål jeg håper noen vet svaret på. For det første må jeg flytte torpedoveggen litt bakover, 5-6 cm. Det er ok. Hvilken kasse anbefales? Er det noen som kan bekrefte at femmer-kasser passer? Videre tenker jeg da: Siden motor må lenger bak, vil også kasse komme lenger bak. Hva da med drivverk? Har søkt litt rundt her uten og funnet store greiene. Håper noen vet! Andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 18, 2007 Hei! Jeg har en åtter fra Audi V8 på handen som jeg vurderer å montere i min 80 quattro b3. Mange vil nok nå med en gang tenke "hvorfor ikke en femmer?", tanken har jeg tenkt selv. Audi er jo egentlig ingenting annet enn "turboquattro". Litt enig der. Men må si jeg har fått smaken for Audi V8 også! Alikevel lufter jeg tanken og har derfor noen spørsmål jeg håper noen vet svaret på. For det første må jeg flytte torpedoveggen litt bakover, 5-6 cm. Det er ok. Hvilken kasse anbefales? Er det noen som kan bekrefte at femmer-kasser passer? Videre tenker jeg da: Siden motor må lenger bak, vil også kasse komme lenger bak. Hva da med drivverk? Har søkt litt rundt her uten og funnet store greiene. Håper noen vet! Andreas v8 kassene går på 5'ere, så 5'r kasse skal nok passe på v8'er. skal selv bruke v6'er kasse på 5'er:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 18, 2007 v8 kassene går på 5'ere, så 5'r kasse skal nok passe på v8'er.skal selv bruke v6'er kasse på 5'er:) Fine greier, da er det bekreftet! Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 18, 2007 Hvorfor skal du lage så mye ekstrajobb med å flytte torpedoveggen? Det holder å flytte litt på bremsekraftforsterker/hovedsylinder, da det er dette som kræsjer med det ene fordelerlokket på V8-motoren.. I tillegg må du flytte ABS-hydraulikkenheten, men det er ingen stor sak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 18, 2007 Hvorfor skal du lage så mye ekstrajobb med å flytte torpedoveggen? Det holder å flytte litt på bremsekraftforsterker/hovedsylinder, da det er dette som kræsjer med det ene fordelerlokket på V8-motoren.. I tillegg må du flytte ABS-hydraulikkenheten, men det er ingen stor sak. Så jeg må ikke flytte torpedovegg? Skjønner ikke hvor jeg har fått det fra da! Kjenner du til liknende ombygging? evt link/info? Takker for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 18, 2007 Børge Lynnes (?) bygde jo en type81 med V8. Kanskje det blir noe lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 18, 2007 Børge Lynnes (?) bygde jo en type81 med V8. Kanskje det blir noe lignende? Har lest tråden hans ja, fikk mye info derifra. Mye som er likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 18, 2007 Kan du bekrefte dette med torpedovegg Eyvind? eller noen andre? Dersom denne ikke trenger å bli flyttet bakover ordner egentlig alt annet seg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 18, 2007 Det kan bekreftes, man trenger IKKE å flytte torpedovegg i det hele tatt. Det som må gjøres i karosseri for å få inn V8-motoren er følgende: * Flytting/modifikasjon av bremsekraftforsterker/bremsehovedsylinder, da denne kræsjer med venstre fordeler/fordelerlokk. * Sveise nye fester mellom motor og motorfester i rammevangene, da disse ikke er plassert likt på femmer og V8. Det er alt, om motoren kommer fra en Audi V8 må man i tillegg modifisere litt på bunnpanne eller travers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 18, 2007 Det kan bekreftes, man trenger IKKE å flytte torpedovegg i det hele tatt. Det som må gjøres i karosseri for å få inn V8-motoren er følgende:* Flytting/modifikasjon av bremsekraftforsterker/bremsehovedsylinder, da denne kræsjer med venstre fordeler/fordelerlokk. * Sveise nye fester mellom motor og motorfester i rammevangene, da disse ikke er plassert likt på femmer og V8. Det er alt, om motoren kommer fra en Audi V8 må man i tillegg modifisere litt på bunnpanne eller travers. Flotte greier Eyvind! Da er problemet løst... Trodde faktisk motorfestene var likt som femmer. Men jeg må uansett sveise de om da jeg opprinnelig har 4-syl i 80`n. Stor forskjell eller? Takker for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 18, 2007 På femmeren sitter det ene litt lenger bak enn det andre om jeg ikke husker feil, og så er de ihvertfall i forskjellig høyde. På V8 er de like høye på begge sider. Siden du ikke har noen fester i rammevangene i det hele tatt fra før er det sannsynligvis enklest og best å bruke "armene" fra motoren til motorfestene fra V8 og sveise på noe på rammevangene til å få festet det i.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 18, 2007 På femmeren sitter det ene litt lenger bak enn det andre om jeg ikke husker feil, og så er de ihvertfall i forskjellig høyde. På V8 er de like høye på begge sider. Siden du ikke har noen fester i rammevangene i det hele tatt fra før er det sannsynligvis enklest og best å bruke "armene" fra motoren til motorfestene fra V8 og sveise på noe på rammevangene til å få festet det i.. Hva du vet Eyvind! Takker så mye.. Vet du forresten hva V8 veier contra 20vt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 18, 2007 Mener å huske at det er en i klubben som har gjort dette før? Klubb-dvden 2005 er han filma mye...råå lyd:D Så det går nok ann! Men jeg klarte ikke å finne noe bilder eller film: bråk : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 19, 2007 søk litt på forumet på http://www.motorgeek.com (forumet til 034 motorsport i usa) Der er det ihvertfall gjort en slik ombygging såvidt jeg vet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 19, 2007 Var det ikke også en sølv 80 quattro på hovedtreffet på våler da med v8? ts-racing eller noe sånt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 19, 2007 Tærud-brødrene har en med V8. Edit: Her er forøvrig en http://www.audischrauber.de/Projekt_1/audi_80_v8.html Og en tråd her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=36073 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 20, 2007 Takker for tips alle sammen! Kommer vel en prosjekt-tråd etterhvert! Prosjekt: "Åtteriåtti`n": smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 20, 2007 Takker for tips alle sammen! Kommer vel en prosjekt-tråd etterhvert! Prosjekt: "Åtteriåtti`n": smil : hehe.. blir en morsom bil det Men vær obs på at folk får veldig hakeslepp når du kommer brommende:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 20, 2007 hehe.. blir en morsom bil detMen vær obs på at folk får veldig hakeslepp når du kommer brommende:p He he.. Ja, blir morro det. Skal sies at denne bilen blir forbeholdt banekjøring! men uansett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...