Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en åtter fra Audi V8 på handen som jeg vurderer å montere i min 80 quattro b3. Mange vil nok nå med en gang tenke "hvorfor ikke en femmer?", tanken har jeg tenkt selv. Audi er jo egentlig ingenting annet enn "turboquattro". Litt enig der. Men må si jeg har fått smaken for Audi V8 også!

Alikevel lufter jeg tanken og har derfor noen spørsmål jeg håper noen vet svaret på.

For det første må jeg flytte torpedoveggen litt bakover, 5-6 cm. Det er ok.

Hvilken kasse anbefales? Er det noen som kan bekrefte at femmer-kasser passer?

Videre tenker jeg da: Siden motor må lenger bak, vil også kasse komme lenger bak. Hva da med drivverk?

Har søkt litt rundt her uten og funnet store greiene. Håper noen vet!

Andreas

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en åtter fra Audi V8 på handen som jeg vurderer å montere i min 80 quattro b3. Mange vil nok nå med en gang tenke "hvorfor ikke en femmer?", tanken har jeg tenkt selv. Audi er jo egentlig ingenting annet enn "turboquattro". Litt enig der. Men må si jeg har fått smaken for Audi V8 også!

Alikevel lufter jeg tanken og har derfor noen spørsmål jeg håper noen vet svaret på.

For det første må jeg flytte torpedoveggen litt bakover, 5-6 cm. Det er ok.

Hvilken kasse anbefales? Er det noen som kan bekrefte at femmer-kasser passer?

Videre tenker jeg da: Siden motor må lenger bak, vil også kasse komme lenger bak. Hva da med drivverk?

Har søkt litt rundt her uten og funnet store greiene. Håper noen vet!

Andreas

:)

v8 kassene går på 5'ere, så 5'r kasse skal nok passe på v8'er.

skal selv bruke v6'er kasse på 5'er:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

v8 kassene går på 5'ere, så 5'r kasse skal nok passe på v8'er.

skal selv bruke v6'er kasse på 5'er:)

Fine greier, da er det bekreftet! Takker!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du lage så mye ekstrajobb med å flytte torpedoveggen? Det holder å flytte litt på bremsekraftforsterker/hovedsylinder, da det er dette som kræsjer med det ene fordelerlokket på V8-motoren.. I tillegg må du flytte ABS-hydraulikkenheten, men det er ingen stor sak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du lage så mye ekstrajobb med å flytte torpedoveggen? Det holder å flytte litt på bremsekraftforsterker/hovedsylinder, da det er dette som kræsjer med det ene fordelerlokket på V8-motoren.. I tillegg må du flytte ABS-hydraulikkenheten, men det er ingen stor sak.

Så jeg må ikke flytte torpedovegg? Skjønner ikke hvor jeg har fått det fra da!

Kjenner du til liknende ombygging? evt link/info?

Takker for tips!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børge Lynnes (?) bygde jo en type81 med V8. Kanskje det blir noe lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børge Lynnes (?) bygde jo en type81 med V8. Kanskje det blir noe lignende?

Har lest tråden hans ja, fikk mye info derifra. Mye som er likt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du bekrefte dette med torpedovegg Eyvind? eller noen andre?

Dersom denne ikke trenger å bli flyttet bakover ordner egentlig alt annet seg!: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan bekreftes, man trenger IKKE å flytte torpedovegg i det hele tatt. Det som må gjøres i karosseri for å få inn V8-motoren er følgende:

* Flytting/modifikasjon av bremsekraftforsterker/bremsehovedsylinder, da denne kræsjer med venstre fordeler/fordelerlokk.

* Sveise nye fester mellom motor og motorfester i rammevangene, da disse ikke er plassert likt på femmer og V8.

Det er alt, om motoren kommer fra en Audi V8 må man i tillegg modifisere litt på bunnpanne eller travers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan bekreftes, man trenger IKKE å flytte torpedovegg i det hele tatt. Det som må gjøres i karosseri for å få inn V8-motoren er følgende:

* Flytting/modifikasjon av bremsekraftforsterker/bremsehovedsylinder, da denne kræsjer med venstre fordeler/fordelerlokk.

* Sveise nye fester mellom motor og motorfester i rammevangene, da disse ikke er plassert likt på femmer og V8.

Det er alt, om motoren kommer fra en Audi V8 må man i tillegg modifisere litt på bunnpanne eller travers.

Flotte greier Eyvind! Da er problemet løst...

Trodde faktisk motorfestene var likt som femmer. Men jeg må uansett sveise de om da jeg opprinnelig har 4-syl i 80`n. Stor forskjell eller?

Takker for tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På femmeren sitter det ene litt lenger bak enn det andre om jeg ikke husker feil, og så er de ihvertfall i forskjellig høyde. På V8 er de like høye på begge sider. Siden du ikke har noen fester i rammevangene i det hele tatt fra før er det sannsynligvis enklest og best å bruke "armene" fra motoren til motorfestene fra V8 og sveise på noe på rammevangene til å få festet det i..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På femmeren sitter det ene litt lenger bak enn det andre om jeg ikke husker feil, og så er de ihvertfall i forskjellig høyde. På V8 er de like høye på begge sider. Siden du ikke har noen fester i rammevangene i det hele tatt fra før er det sannsynligvis enklest og best å bruke "armene" fra motoren til motorfestene fra V8 og sveise på noe på rammevangene til å få festet det i..

Hva du vet Eyvind!:tilber:

Takker så mye..

Vet du forresten hva V8 veier contra 20vt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at det er en i klubben som har gjort dette før?

Klubb-dvden 2005 er han filma mye...råå lyd:D

Så det går nok ann!

Men jeg klarte ikke å finne noe bilder eller film: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikke også en sølv 80 quattro på hovedtreffet på våler da med v8? ts-racing eller noe sånt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips alle sammen!

Kommer vel en prosjekt-tråd etterhvert! Prosjekt: "Åtteriåtti`n": smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips alle sammen!

Kommer vel en prosjekt-tråd etterhvert! Prosjekt: "Åtteriåtti`n": smil :

hehe.. blir en morsom bil det

Men vær obs på at folk får veldig hakeslepp når du kommer brommende:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. blir en morsom bil det

Men vær obs på at folk får veldig hakeslepp når du kommer brommende:p

He he.. Ja, blir morro det.

Skal sies at denne bilen blir forbeholdt banekjøring! men uansett...: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.