Anbefalte innlegg

Skal lakke fangerne helt ned,men ser det er mange som har gjort dette å fått farge nyanse på ny lakk.

er det en sjanse å ta eller skal det ved seriøst lakk verksted ikke bli forskjeld på fargen?

Kan de gi garanti for sånn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. I baggasjerommet (reservehjulsbrønnen) i bilen din skal det stå en lakk-kode, jeg driver for tiden og lakkerer fangerne helt ned, og da bare sjekka jeg opp lakk-kode og fikk tak i riktig farge.

Om du skal ta det proft så sier du sikkert bare ifra at de skal bruke org farge.

Er noen steder du kan få kjøpt lakkbokser som er spesialblandet til din lakk-kode.

 

Håper jeg forsto deg rett, om ikke du mener falmet lakk osv da, da må man nok bruke et slags verktøy ellerno for å finne nyanse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei,jeg mener ikke falmet lakk, bilen er orginalt ikke lakkert helt ned å synes ikke det er noe pent med grå plast rundt bilen så jeg vil lakker den helt ned, men ser det er mange som kjører rundt med farge nyanse på det de har lakket av plast på bilen og synes ikke det er noe pent. så det jeg lurer på er om det er stor fare for det når jeg skal lakke min bil som er 2003 mod.

Har fått pris på jobben på 10000kr,kan vel forvente god jobb da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei,jeg mener ikke falmet lakk, bilen er orginalt ikke lakkert helt ned å synes ikke det er noe pent med grå plast rundt bilen så jeg vil lakker den helt ned, men ser det er mange som kjører rundt med farge nyanse på det de har lakket av plast på bilen og synes ikke det er noe pent. så det jeg lurer på er om det er stor fare for det når jeg skal lakke min bil som er 2003 mod.

Har fått pris på jobben på 10000kr,kan vel forvente god jobb da?

 

Ja da burde det blir bra. Kan sikkert få det mye billigere om du kjenner en lakkerer. Men tror ikke at det vil bli noen nyanseforskjell, bilen er såpass ny, hvilken farge er det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener fargen heter avus silver, Stemmer det at det er kun S line som har denne fargen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 000 kun for å lakkere den nederste plasten eller hellakkering av fangerene?

For den prisen bør de lakkere hele fangeren inkl kanalene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sølvfarga biler blir ikke så lett falmet osv, så er vel bare å kjøre på med lakk der! :)

Mensom Rune over her sier, 10k er mye, kan få hellakkering til den prisen, omman pusser selv. Ikke alltid det følger med kvittering da men. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke en ille pris men da bør du kreve at dem lakkerer fargeprøver også slik at dem og du kan sjekke fargen, selv også men har du sølv, så er det enkelte lakkkode som har opp mot 13 forskelige nyanser og i tillegg så varierer det fra merke til merke ( altså lakkfabrikat ). TIPS! Gå til et kjent og godt etablert lakkverksted nær deg og spør, også går du til noen som er nyetablert men som du vet eller har hørt har gode folk i arbeid ( dem er kansje billigere og dem vet du ikke er ut etter og få dårlig rykte).

Det kan også være viktig og få dem til og SVETTE PLASTE godt før det blir gjort noe .

Jeg vet i hvertfall at standox har noe det beste plastprimer.

Og for den prisen så må du få det grunnet og slipt ( for og IKKE få en ru overflate) men glatt overflart når ferdig lakket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sølvfarga biler blir ikke så lett falmet osv, så er vel bare å kjøre på med lakk der! :)

Mensom Rune over her sier, 10k er mye, kan få hellakkering til den prisen, omman pusser selv. Ikke alltid det følger med kvittering da men. :P

 

skal du ha det bra så gjør du ikke noe av grunnarbeidet selv !

det er en grunn til at dette er et yrke, en kunst !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du ha det bra så gjør du ikke noe av grunnarbeidet selv !

det er en grunn til at dette er et yrke, en kunst !

 

Det er helt riktig, men om med de nederste leppene så er det vel ikke så vanskelig som stålplater.

Men er ofte man ikke ser ujevnheter før man har lakkert, det er kjett...: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da burde det blir bra. Kan sikkert få det mye billigere om du kjenner en lakkerer. Men tror ikke at det vil bli noen nyanseforskjell, bilen er såpass ny, hvilken farge er det?

 

kan være like vanskelig/værre å treffe nyansen på en ny bil som på en gammel bil...

 

Det var ikke en ille pris men da bør du kreve at dem lakkerer fargeprøver også slik at dem og du kan sjekke fargen, selv også men har du sølv, så er det enkelte lakkkode som har opp mot 13 forskelige nyanser og i tillegg så varierer det fra merke til merke ( altså lakkfabrikat ). TIPS! Gå til et kjent og godt etablert lakkverksted nær deg og spør, også går du til noen som er nyetablert men som du vet eller har hørt har gode folk i arbeid ( dem er kansje billigere og dem vet du ikke er ut etter og få dårlig rykte).

Det kan også være viktig og få dem til og SVETTE PLASTE godt før det blir gjort noe .

Jeg vet i hvertfall at standox har noe det beste plastprimer.

Og for den prisen så må du få det grunnet og slipt ( for og IKKE få en ru overflate) men glatt overflart når ferdig lakket.

 

tror ikke det har så mye for seg at kunden får se fargeprøven, da en billakkerer med erfaring har et mye mer trent øye for å se nyanseforskjell...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pris er for begge fangere og kanalene, får ta en tur bort å høre med de om garanti på farge osv.. hva er normal pris på sånn jobb egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanskelig å si pris men kanskje rundtomkring 3000,- pr fanger og 2000,- for side skjørtene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk tilbud på rett over 6000,- (hos Hinna Lakk i Stavanger). Da måtte jeg demontere alt selv.

 

De kunne gjøre det uten å demontere noe, men da fikk jeg ingen garanti for at ikke lakken ville "flasse" i kantene. Grunnen til dette var at det ligger så mye drit og lort som man ikke får fjernet om det ikke demonteres.

 

(Er verd å demontere selv for 4000,- :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det vanskelig å demontere fangerne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samma fargen på A6`en(2004) som du har,Avus-silver.Er bare brukt på S-Line.Jeg har slitt med å få riktig farge på et par plastdeler som var slitt av steinsprut.Er visst 3 el 4 nyanser av samme fargen,men ingen passa,må nok få blanda en "spesialare"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samma fargen på A6`en(2004) som du har,Avus-silver.Er bare brukt på S-Line.Jeg har slitt med å få riktig farge på et par plastdeler som var slitt av steinsprut.Er visst 3 el 4 nyanser av samme fargen,men ingen passa,må nok få blanda en "spesialare"..

 

men om du ikke treffer på noen av nyansene, så kan det godt hende han treffer på første alternativ.

og at det er 3-4 nyanserer ikke ille. det er ille når du finner 15 nyanser hos en levrandør, og gjerne like mange hos en annen levrandør :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.