Anbefalte innlegg

på min 1,9tdi FWD har jeg kun en potte bak. hva må til for å bygge om til to? er vel lik i karosseri som quattro denne? så kan jo ikke være så spes? ser det er noen plater under der men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med Svendsen eksos i oslo. Jeg vet disse har bygget om biler fra en til 2 potter før med veldig godt resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org er ivertfall "dødfødt" da alt må skiftes omtrent fra motor. Det fikk jeg til svar på Møller.

Kunne også tenkt meg to rør ut bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer på sportec eksosen se.. men gidder ikke om denne ikke lar seg tilpasse....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde potter ut på bare in venstre side.. Men så kjøpre jeg eksos anlegg fra en 1.8T FWD og bygde om.. Da fikk jeg potter på hver side hvis det er det du mener!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde potter ut på bare in venstre side.. Men så kjøpre jeg eksos anlegg fra en 1.8T FWD og bygde om.. Da fikk jeg potter på hver side hvis det er det du mener!!

Det du mener her er vel Duplex eksos: klø :

Tror han vil ha dobble potter kun på venstre siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du mener her er vel Duplex eksos: klø :

Tror han vil ha dobble potter kun på venstre siden.

Han mener vil ikke å ha to potter på 1 side?? Regner med det er to potter, en på hver side og stusser ut.

Høres mest logisk ut ihvertfall...

Isåfall så ville jeg anbefallt å kjøpt eksosanlegg fra 1.8T som John her sier. Vi gjorde dette på bilen til en kompis av meg, riktig nok en A3 men kan ikke være så veldig mye jobb å tilpasse...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min 1,9tdi FWD har jeg kun en potte bak. hva må til for å bygge om til to? er vel lik i karosseri som quattro denne? så kan jo ikke være så spes? ser det er noen plater under der men...

Det du trenger er bakre potte® høyre og venstre side til 1,8T uten quattro, varmedekslel til høyre side, oppheng til potta på høyre side og ett Y-gren (1 til 2 rør) fra Simons http://www.ray.se

Dette selges hos f.eks. Mekonomen, Bilextra osv.

Resten får du hos Møller.

Total pris for alt er ca. 4000,-

Jobben kan du gjøre selv da alt kan skrues sammen med rørklemmer. Det som eventuelt må sveises er hvis du vil ha noen andre enderør enn de som sitter på pottene til 1.8T. De har en diameter på ca 8 cm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for alle svar, men det jeg lurte på er om di pottene med to på går rett på en som har orginalt bare en..sånn at ikke jeg evt får en bensintank i veien eller no sånnt som er under der.. er jo ikke samme tank på quattro som FWD. vet hvilken eksos jeg skal ha om jeg skal bygge om...blir sportec.. men gidder ikke bestille den om jeg ikke vet den fra 1,8T eller evt 1,9tdi quattron passer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for alle svar, men det jeg lurte på er om di pottene med to på går rett på en som har orginalt bare en..sånn at ikke jeg evt får en bensintank i veien eller no sånnt som er under der.. er jo ikke samme tank på quattro som FWD. vet hvilken eksos jeg skal ha om jeg skal bygge om...blir sportec.. men gidder ikke bestille den om jeg ikke vet den fra 1,8T eller evt 1,9tdi quattron passer..

Anlegget til en bil med quattro vil ikke passe på en bil uten, men anlegget til en 1.8T UTEN quattro passer.

Men for å få det på en bil som har potte bare på den ene siden trenger du dette Y-grenrøret som jeg nevnte tidligere.

Det du må gjøre er å måle til hvor du skal kappe originalanlegget, så trer du på Y-grenet og så trer du på de to nye pottene på dette igjen og strammer til med rørklemmer eller sveiser det fast.

Det som er viktig er å få det riktige Y-grenet da dette kommer med flere forskjellige diametere på rørene inn og ut. Greit å måle diameteren på originalanlegget først for å få riktig diameter inn og så måle rørene på de nye pottene så de passer på utløpet av Y-grenet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ha nytt fra kat og bak.. men sportec ser det ut som kun har til quattro.. hva er forskjellen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.