Årets julegave... Detta blir DYRT.. BILDER! (rast motor)

Anbefalte innlegg

Gjetter jeg mye feil om du kjører på en eller anne kopi-chip som er kjøpt her på forumet? ;) Har hørt flere som har fått både det ene og det andre havariet etter å ha kjørt med slike kopichipper..

 

Joda. Er kopi. Men når den blir kopiert vil jeg vel tro at den er lik? Eller legger brenner'n inn noen skjulte feil?

 

du vil ikke selge bilen a hehee

 

Joda.. Kom med et vettug bud så skal du få den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bare smelta et stempel du. Thorvald fikk rådebank og jeg tok'n skikkelig.. Pyseras på deg :P?

 

Har da ødelagt blokk også jeg da men. Stempel og blokk smelta sammen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff altlid leit når det går slikt , men godt at enn tar det med godt humør da (enig med deg hva annet kan man gjøre ? :P )

stå på hvertfall, å bygg nok en grom 5'er i Norges land :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært hos Mikkel og "sponsa" oppbygging av ny motor med noen kr ;) Lykke til, og håper planene sporer av ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ble jeg nyskjerrig her. Har mast på han at han burde bruke diesel blokk og stroke motoren så han får 2,5++ motor med skikkelig bunndrag. Han klager over at det ble så dyrt så håper du (Jan Brede) har vært å fått han på bedere tanker nå??? Hva har du sponset han med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bare nedafor å handlet litt deler, så han fikk penger til andre deler ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja takk for "visitten" Jan Brede ;)

 

Får håpe julenissen er i humør i år så han sponser meg litt også : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ble jeg nyskjerrig her. Har mast på han at han burde bruke diesel blokk og stroke motoren så han får 2,5++ motor med skikkelig bunndrag. Han klager over at det ble så dyrt så håper du (Jan Brede) har vært å fått han på bedere tanker nå??? Hva har du sponset han med?

 

Som jeg nevnte for deg her om dagen så koster det bortimot 30.000.- å få bygd en skuddsikker 2582ccm bunndel med alle deler, maskinering osv, en god del dyrere enn å få tak i en standard bunndel det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg nevnte for deg her om dagen så koster det bortimot 30.000.- å få bygd en skuddsikker 2582ccm bunndel med alle deler, maskinering osv, en god del dyrere enn å få tak i en standard bunndel det.

 

De 30 000 har ikke jeg :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får begyne å trekke på gata. Drar du inn 1000 kr natta er de penga samlet inn på 1 måned:) Og er du riktig flink får du sikkert mere enn 1000 natta også;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2007 var tydeligvis et dårlig år for 200 turbomotorer :D, bra det er 2008 snart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inspiserte den nye "veivhusutluftinga" til Mikkel i går, så like ille ut i virkligheten som på bildene : eek :

Men lykke til med "ny" motor ;)

 

Ole Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, kjedelige greier dette Mikkel! :D

Skjønte lite når jeg ringte deg og spurte om det varmeapparatgreiene og du sa du hadde rasa motor..

Men ser jo på bildene at det var jo faktisk ikke i nærheten av tull engang når du sa du hadde hull i blokka :D

 

Du får ha god jul, og trøste deg med at jeg vertfall har fått igang V8'ern min(eller lagt om til vinterdekk og bytta varmeapparatsmotor). Så da kan jeg ta igjen litt av de quattrosladdene du ikke får tatt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå som jeg blir borte i 2 og halv uke i florida, så burde jeg vel kanskje vært så snill at jeg lar Mikkel låne 200'en istedefor at den skal stå tørt, trygt, og godt inne i en garasje? :P hehe.

 

Jeg kan jo titte litt på denna blokka mi da, å sjekke hvor mye skade det er i syl veggen, og om det er mulig å slipe den. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det min tur i 08 da kanskje?

 

Ikke bra dette her. Det virker litt som om det bare er å bite i det sure eplet og bytte råder med en gang.

Lykke til og håper det løser seg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får begyne å trekke på gata. Drar du inn 1000 kr natta er de penga samlet inn på 1 måned:) Og er du riktig flink får du sikkert mere enn 1000 natta også;)

 

Regner med at du kommer ned på "stripa" en tur da? :D

 

Er det min tur i 08 da kanskje?

 

Ikke bra dette her. Det virker litt som om det bare er å bite i det sure eplet og bytte råder med en gang.

Lykke til og håper det løser seg!

 

Din er jo ikke innkjørt en gang! Er ny den!

 

Nå som jeg blir borte i 2 og halv uke i florida, så burde jeg vel kanskje vært så snill at jeg lar Mikkel låne 200'en istedefor at den skal stå tørt, trygt, og godt inne i en garasje? :P hehe.

 

Jeg kan jo titte litt på denna blokka mi da, å sjekke hvor mye skade det er i syl veggen, og om det er mulig å slipe den. :)

 

Det var lurt :P Raser den å jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, kjedelige greier dette Mikkel! :D

Skjønte lite når jeg ringte deg og spurte om det varmeapparatgreiene og du sa du hadde rasa motor..

Men ser jo på bildene at det var jo faktisk ikke i nærheten av tull engang når du sa du hadde hull i blokka :D

 

Du får ha god jul, og trøste deg med at jeg vertfall har fått igang V8'ern min(eller lagt om til vinterdekk og bytta varmeapparatsmotor). Så da kan jeg ta igjen litt av de quattrosladdene du ikke får tatt :D

 

Hah.. Jeg har tatt nok slædder i sommer jeg : haha : Tror det er greit at jeg får bytta til 6trinns kassa og annen bakdiff nå ja. Begynte å blit LITT slitent.. Uff, stakkars bil!

 

Inspiserte den nye "veivhusutluftinga" til Mikkel i går, så like ille ut i virkligheten som på bildene : eek :

Men lykke til med "ny" motor ;)

 

Ole Kristian

 

Jasså ja, så det var deg som var med Jan Brede.. Fikk jo ikke hilst på dere jeg så ;)

 

Men jada, det ser ikke bra ut! Blir moro å pelle ut motoren : klø :

Får tatt non bilder da så skal folket få se! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var kjipe greier Mikkel. Hørte rykter om en "vis" umbraco skrue som var skrudd i bånn?: smil :

Da sier ladetrykket litt mer enn 1.5 værtfall..:rolleye:

 

Du får værtfall muligheten til å bygge deg opp en grom motor igjen. Men det koster penger..men ingenting er gratis her i verden.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mikkel ringte meg iblandt å snakket om at måleren hans var helt oppe på 1,7-1,8 bar. Så umbrakoskrue i bunn sa du BTi? :P hehe.

 

Selv har jeg ikke rørt umbrakoen, og har kun WG Fjrær, Lader somregel aldri 1,5 bar, går stort sett til 1,4 "bare". Men alikevel virka det faktisk som om min var mere liv i enn Mikkel sin : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 200 20v er chippet og nærmer seg 400000 km.. ;) Men jeg vil tro at jeg ikke "bruker" bilen sånn som mange andre her gjør, har aldri engang prøvd å sladde annet enn på snøen, trikser ikke i det hele tatt med ladetrykk og bruker igrunn bilen ganske pent.. Hehe..

 

Chip'en jeg har er BTW en custom-greie fra ES-Tuning, jeg vet igrunn ikke hvor mye bilen lader, men jeg mistenker at det er byttet map-sensor og at det er 1.5 bar, for den går betydelig bedre enn en "billigchipet" S4..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, skruen var i bunn. Tror jeg? Husker ikke. Dreiv å prøvde litt forskjellig.. Var veldig varierende trykk på den også. Av og til ikke mer enn 1.2-1.3!

Så ikke på trykkmåleren eller noen ting da det "smalt" så.. Har ikke peiling.

 

Egentlig er det bare å slutte å spekulere i hva som har skjedd. Jeg har herja som faen med den, den var sliten, har fått for mye trykk osv osv.. Nei ikke blitt behandla så veldig pent til tider. Men det er jo litt av greia :P

 

Så konklusjonene er, jeg har kjørt den i filler og stressa'n for mye. Kopichip eller ikke, det tror jeg ikke spiller noen som helst rolle!!

At WG'skruen stod i bunn er en ting. Men altfor mye moment på lavt turtall tok kaka her!

 

 

Og Eivind. Du er nok en gang. GAMMALDAGS :nana:

 

Rune: Vil tro det var litt mer liv i din enn min med tanke på at din hadde gått noen km mindre og var lit friskere sånn i forhold til turbo osv.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til med motor bygging da. At det raser kan skje alle:) Blir vel rimelig bunnsolid med råder fra Ole. Få en skikkelig mapping, så blir det velt helt værst igjen? hehe... Lykke til, nok en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til med motor bygging da. At det raser kan skje alle:) Blir vel rimelig bunnsolid med råder fra Ole. Få en skikkelig mapping, så blir det velt helt værst igjen? hehe... Lykke til, nok en gang.

 

Takk for det :)

 

Blir vel som det var i første om gang? Kanskje 350! Den skal hvertfall holde og tåle litt juling!

Satser vel på å prøve på banen i September.. Da kan alle se ulykkesfuglen der :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo banetreff allerede i Mai, hvorfor vente ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo banetreff allerede i Mai, hvorfor vente ;)

 

Ja de peeee-eeenga, ja de pee-eenga. Er ikke til bekymring, men de er ikke der :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.