Audi A4 B5 TQ: Skifte kamkjede, HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal skifte kamkjede på min A4-B5 TQ 96' og lurte på om det var noen med noe erfaring når det gjelder justering av kjede og strammer? : klø :

Var på møller tidligere og de sa at det var en litt spesiell operasjon å justere dette?

Noen som har noe tips/materiell å henvise til?

På forhånd takk! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor skal du bytte kamkjede? Normalt sett er det jo strammeren som pleier å ta kveld. Kan jo såklart skifte kjeden i samband med bytte av strammer også. Må frem med fronte, av med registeret, ut med kammene og løsne strammeren for å få ut kjeden. Anbefaler å skaffe deg en "veileder" på hvordan dette skal gjøres. Kan såklart merke opp alt SKIKKELIG før du demonterer. Er du nøyen burde det gå bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er hovedsaklig bare bytting av strammeren. Men tar liksågreit kjedet også.. Om ikke dette lager mye ekstraarbeid da?

Trenger heller ikke ta av registeret da en kan stripse det til kammen for så å vippe opp kammene når kjedet skal av :-)

Men den "justerings" delen er jeg litt skeptisk til.... :-/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett kammene på merkene og tell hvor mange ledd det er på kjeden fra merket på den ene kammen til den andre. mener å huske det skal vere 17 ledd mellom merkene? Men dette er jeg usikker på! ta bilder før du demonterer, det kan lønne seg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

16ruller mellom merkene.... skal du kun bytte strammeren trenger du ikke ta av hele fronten og registeret...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha :D

Du René... Du har ikke tilfeldigvis en liten "Step-by-step" guide da? (A)

Hadde hjulpet veeeldig mye.. Litt sikkerhet hadde vært godt! ;O)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sendt deg PM nå.... du må gjerne legge inn en HOW TO med bilder da du gjør jobben... jeg gjorde dette maaaaange ganger mens jeg jobbet for møller... jobbet bonus som satan på disse jobbene. hehehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta bilder underveis jeg!

Utifra det du skrev så hørtes det ut som det var ei regle du hadde sunget før ja :P

Har sendt deg PM i retur med noen andre spm ang samme jobb ;O)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.