Blå farge i settet etter lakk?

Anbefalte innlegg

Var å hentet passaten forrige fredag etter utbedring av bobler i lakken på taket samt opplakk av ny fanger bak. På lørdag oppdager jeg at alcantaren (grå) i fører settet har fått et lett blåskjær : gråter : Spesielt ille i ryggen, men også litt antydninger i setteputen. Kan ikke se noen ting på selve skinnet i resten av settet. Jessheim Auto og lakkverkstedet de bruker nekter selvfølgelig for alt, og hevder at alcantaren er blitt blå grunnet slitasje (ja det er slitt, bilen har gått 190'+), og at de bruker egne "dresser" ved lakkering, osv, osv. Imidlertid vet jeg at noen har vært inne i bilen for å gjøre mer enn å rygge den ut etter lakkjobben siden det var byttet noen cd'er i magasinet bak i bilen.

 

Kan samtidig opplyse om at hverken jeg eller fruen eier en eneste blå jakke, så den muligheten burde være eliminert. Blir så utrolig frustrert av at de bare blånekter for alt. Hører forøvrig med til historien at fangeren hadde feil blåfarge når jeg hentet den. Dette er nå fikset, men jeg får litt bange anelser når jobben i utgangspunktet var dårlig utført.

 

Noen som kan svare på om lys grå alcantara faktisk blir blå av slitasje, og om lakk kan smitte fra klær på denne måten overhodet :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja fargen kan smitte av fra klær. Det har jeg sett før. Serlig dongri bukser mot lyst skinn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite trolig at det blir blått av slitasje ass er jo noe mistenklig at dette skal skje samtidig som lakkering å.. hvertfall om ikke du har sett det før.. høres for meg ut som støv føyk..

 

synd du ikke bor i horten for da skulle du fått komme å se på no felger jeg har som lå i nærheten av en som lakka.. sånn rart farge skjær som man nesten blir usikker på om er der, men som irriterer en no jævlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Farge fra dongeri eller lignende kan smitte over ja, men om dette er så markant som du hevder, og det ikke var det før bilen ble levert inn, er det ikke noen tvil. Dette er ikke noe som skjer over natta! Da måtte det i så fall være helt nye tekstiler, som f.eks. at den som har kjørt bilen din hos lakkereren hadde nye arbeidsklær eller noe. Disse er jo ofte blå. Riktig at de bruker egne draker for lakkering, men disse tas jo på kun når selve lakkeringen foregår, ellers er jo hele poenget med draktene borte!

 

Ville helt klart stått på mitt, men er redd du taper pga mening mot mening.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt av jessheim auto dette, men er vel standard at de nekter så lenge det ikke kan garanteres med video eller skriftlig innrømmelse: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette var kjipe greier, men som det blir sagt her. Så lenge jeg ikke har bilder/video fra samme dag som bilen ble levert inn så nytter det nok ikke. Får ta meg en tur ut i kulda i dag eller i morgen med litt Autoglym Innerraumreiniger å se om det tar knekken på blåfargen : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke overraskende at Jessheim Auto nekter.........

 

Ingen i min familie bruker de lenger.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker bare Olrud på kongsvinger jeg:) Litt lenger fra meg, men milevis unna jessheim auto når det gjelder service!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt mye bra om Olrud så det blir vel kanskje en tur dit neste gang. Oppdaget forresten i dag at det går et klart markert felt med blått over halve seteputen og over på skinnet. Skal nok ta meg en tur i morgen å plage Espen på skadeavd litt mer. Gleder meg til å høre forklaringen på det feltet. Det er så tydelig avgrenset med skarpe "kanter" mot resten av settet at det umulig kan være normal fargesmitte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jessheim auto er det stort sett bare kjeltringer og svindlere.... tru med advokat det hjelper...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar meg en tur over jul og rasler med forliksråd og advokat :evil:

 

Oppdaget forøvrig i dag at dekslet over bakre høyre festepunkt til railsen bare var lagt "oppå" taket. Tok av dekslet og alle fester inni var knekt. Ble rimelig forbannet kan du si. Dekslet kunne jo flydd av når som helst, og i værste fall inn i en bil bak med diverse skader. Skjønner ikke hva de tenker med : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja fargen kan smitte av fra klær. Det har jeg sett før. Serlig dongri bukser mot lyst skinn.

Hei ! Dette kan definitivt være blåfarge fra dongeri ! Leather Master har produkter som fjerner dette. Gå innpå deres nettsider http://www.leathermaster.no eller sjekk unimaster.no på Facebook

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 år siden dette, så saken er forhåpentligvis ordna ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 år siden dette, så saken er forhåpentligvis ordna ;)

 

og du er ikke nysgjerrig ..? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.